Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FutureOne

"vreemde"geur uit filter

Recommended Posts

Laatst zag ik wat berichten die redelijk beschreven wat ik ervaar en waar gesproken werd over "konijnenhok geur". Ik heb een Carbon Active 400m3 filter hangen. Via een combi slang zit deze op een 365m3 afzuiger waaraan een meter of 3 sonodeck slang zit. Nu heeft de lucht die uit de slang komt een "vreemde" geur. Je ruikt niet zo zeer wiet maar wel een sterke, soort van zoete geur die duidelijk op te merken is. De eerste maanden heeft hij dit nooit gedaan, hij hangt nu zo'n 6 maanden. Het doek was redelijk smerig dus die is laatst helemaal gereinigd maar het probleem blijft.

 

Waar kan dit door komen? Nou las ik laatst het stukje van Whazzup over lucht, waarin hij beschrijft dat de motor altijd iets groter moet zijn dan de filter en dat een filter optimaal presteert wanneer hij volledig gebruikt wordt. 90% van de tijd draait de afzuiger op 30%, betekent dit dat de geur komt doordat de motor niet sterk genoeg is/ de filtercapaciteit te groot voor de afzuiger?

 

Moet het doek vernieuwd worden? (de doeken zijn helaas erg moeilijk te bestellen, niet op voorraad en volgens verschillende shops niet te bestellen)

 

Kan hij al op zijn na zo'n korte tijd? Mag hopen dat de levensduur wel iets langer is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok, tent, kamer? wat is de luchtvochtigheid? en in de nacht periode?

Meestal gaat een filter stinken als hij te nat is (geweest).

 

Filterdoeken kun je wassen en hergebruiken. Waarschijnlijk niet oneindig.

 

Grote kans dat je in de nacht periode zo laag dimt dat de LV erg hoog oploopt en de Filter is gaan stinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een nieuw doek helpt daar niet tegen, die doet namelijk niks aan de geur. je koolstof filtert de lucht, je filterdoek filtert wat smerigheid die in de lucht hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@haxxorz Tent. Luchtvochtigheid nooit boven de 60% en over het algemeen nog wat lager (6 weken bloei). Enige keer dat het doek echt nat is geweest is om schoon te maken, maar toen is hij ruim gedroogd voor hij terug ging en daarvoor was de geur er dus al. Eerste weken is de LV uiteraard wel altijd redelijk hoog...

 

@Amnees Duidelijk, maar wat is het dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem zoiezo vervangen want een stinkende filter blijft stinken.

Waarschijnlijk toch die paar weekjes dat de LV wel hoog is, daarna weer droog, dan weer nat... na 6 maanden zegt het carbon wellicht tot ziens>?

Kan ook zijn dat je een heel klein lekje hebt en die lucht erg vermengd word met de niet stinkende lucht dat enkel de zoete geur opvalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat het is? geen idee, heb dat zelf nooit zo ondervonden, maar er zijn veel mensen die zeggen dat je filter gaat stinken als je hoger dan 70/80% LV door je filtert heen laat gaan. waarom heb ik dat niet ondervonden? Omdat ik vaak zat Hoge LV door m'n filter laat gaan en het niet gaat stinken. kijk daar waar 12x2500 kuub filter word geloost.. daar is de lucht zoiezo niet echt fris zegmaar.. maar met kleine filter en afzuiger zou het niet zo mogen stinken door wat hoge lV die door je filter is gegaan.

 

tja.. ik zou ff een nieuwe filter halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...