Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

comakip

aquabox spyder

Recommended Posts

hoi allemaal, ik heb sinds n aantal weken de aquabox spyder in mijn bezit en wil die gaan gebruiken in n aardebak in mijn dr90twin. dit is trouwens n link ernaar zodat je n idee heb wat t voor systeem is. http://www.autopot.nl/productinformatie/aquabox-spyder

 

nu is mijn vraag : wat is denken jullie t beste om voeding te geven? ik bedoel dat ik denk dat buffertabs niet veel nut hebben in dit systeem aangezien ik denk dat ze niet opgenomen worden. en welke samenstelling grond zal ik nemen? aangezien ik toch eigenlijk wel bio wil groeien ivm geen omkijken naar ph en ec gehaltes , om dan 1 a 2 x p week bac bloei van bovenaf te geven of denken jullie dat k het beste met minerale voeding aan de slag kan , (bv van hesi waarvan men zegt dat t automatisch de ec en ph corrigeert ook).

 

gr coma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk kan ik heel simpel antwoorden,

 

60/40 Gold Label Custom Mix of zelf een zak Kleikorrels met Cocos mengen.

 

Geen Biologische voeding dan raakt het systeem verstopt of je zult het handmatig moeten toedienen van bovenaf.

Ikzelf adviseer Advanced Nutrients maar zou graag eens zien wat bv Hesi of Canna doet op het systeem.

 

P.s. weet niet waar je woont maar als je PH zoals hier 8.1 is moet je OOK met bio gewoon afzuren. Anders krijg je gegarandeerd problemen rond week 4 a 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ja omdat op hun site in de beschrijving staat dat bij de aquabox spyder je ook gewone grond kan gebruiken omdat dit met die cappilaire linten gaat. miss kan k dan een mix maken van grond met cocos en hydrokorrels.. thnx voor je reply!

 

gr. coma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt idd ook 40/60 kleikorrel/grond nemen, mijn excuses.

Heb zelf geen ervaring met de aquabox maar een vriend van me heeft 2 keer puur grond geprobeerd; geen succes, gemengd met korrels; kiloknallers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, en moet je dan hydro voeding toevoegen of kun je gewoon aarde voeding gebruiken hiervoor als ik t mix met korrels en gewone lightmix bijvb?

 

 

gr coma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de AQUAbox Spyder moet je volle grond gebruiken.

 

Dit systeem werkt heel anders als de easy2grow en 1pot systemen. Hier werk je met speciale matten onder de grond !

 

Ik heb dit systeem vorig jaar geplaatst langs de hele border van de tuin en ook voor de moestuin :rofl

 

 

In mijn moestuin heb ik voorbemeste grond gebruikt en alle systemen op mijn regenton aangesloten :lol: Pas na een paar weken heb ik de

easy2grow voeding gebruikt en die deed het voor de groenten in de tuin goed.

 

Hoop dat je er iets aan hebt :tu

 

Check deze films maar eens daar heb ik ook afgekeken ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=-b5Osel85Ek...feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=90ehH7F_dck

 

http://www.youtube.com/watch?v=BvA04l3lEyk...mp;feature=plcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke , thnx voor de info ziet er aardig gezond uit allemaal op die filmpjes hehe,.. maar nu alleen nog de vraag van welke voeding, ik snap dat bio niet in n drain kan maar zou ik bv wel met buffertabs kunnen werken bv met wormen mest in me aarde en miss 1 a 2x p week van bovenaf bio geven , want t lijkt mij t beste icm met aardebak om zo te kweken en t is natuurlijk makkelijk dat k dan alleen maar kraantjes water in mijn watervat kan doen.

 

ik hoor t wel gr ck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...