Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obaka-san

sneeuw

Recommended Posts

zoals ik al eens eerder had gezegd blijkt toch waar te zijn verraden door de sneeuw :o

 

Sneeuw handige 'tipgever' voor hennepkwekerijen

 

Sneeuw is een handige tipgever voor de politie in de jacht op hennepkwekerijen. Het is volgens een woordvoerder van het politiekorps Brabant Zuid-Oost een van de opsporingsmethode waarmee hennepkwekerijen kunnen worden opgespoord.

 

Door de warmte die nodig is om hennep te telen, smelt de sneeuw op het dak. "Het feit dat er geen sneeuw op het dak ligt, betekent niet automatisch dat er een hennepkwekeij zit. Bij woningen waarvan het vermoeden al bestaat dat er mogelijk een kwekerij zit, is het een extra aanwijzing," aldus de politiewoordvoerder vrijdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dat niet vermeden worden door goede isolatie??

 

Kzou denken van wel maar is misschien een dure oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat denk ik ook eigenlijk wel

in de ruimte waar je hok staat het dak goed isoleren

maar staat ook enkelt als er een vermoeden is

maarja als ze zien dat de sneeuw weg is zouden ze misschien wel nader gaan kunnen onderzoeken?

misschien via stroombedrijven?

je weet maar nooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed je hokje bouwen.

Bij mij blijft de sneeuw ten alle tijden gewoon liggen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Of een sneeuwmachine kopen :o

 

Bij mij in de buurt zijn er meerdere muizen, gedeeltelijk sneeuwloos.. wil niet automatisch zeggen dat er een hennepkwekerij zit (zoals eerder al gemeld).

Het kan ook komen door bijvoorbeeld slechte isolatie of de windrichting, de wind kan zo staan dat het samen met de zon makkelijk sneeuw smelt.

Vroeger heb ik een keer meegemaakt dat alle vlaggen op een rijtje naar links wapperden en dat er eentje andersom wapperd, zit die precies in een andere stroming.

 

Als je goed isoleerd en desnoods nog een hok in je kweekruimte bouwd (eromheen), dan is dit probleem wel goed op te lossen.

Watergekoelde lampen zullen niet heel veel uithalen, het koelingswater moet immers ook ergens naartoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees net nog wat over een methode om kwekerijen op te sporen :o

de opsporingsambtenaar, voorzien van een goed reukvermogen, zal

fietsend door een straat de lucht van cannabis-producten in zijn

neus krijgen - hij is per slot van rekening een speurneus - en

ruikt vervolgens eens aan de brievenbussen van de nummers 12, 14

en 16. hij constateert daarbij dat daar - gezien de enorme geur-

concentratie, op nr. 14 wel een hennep-plantage moet zijn, dat er

dus meer dan de toegestane hoeveelheid voor eigen gebruik aanwe-

zig is.

hij gaat niet naar binnen, praat met niemand, neemt niets in be-

slag, de overtreding of het misdrijf duurt rustig voort... , maar

stelt ondertussen wel een team samen om het dichterbij te gaan bekijken :)

 

dus dat is het belang van goede filters en afzuiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet ik toch stoppen met blowen.

Zeker in de zomer ruiken de buren regelmatig dat ik een jointje opsteek in de tuin. Binnen is dat natuurlijk niet anders.

Mijn kweek ruik je echt niet, maar mijn consumptie wel.

Maar goed dat met in de buurt mijn verhaal kent en weet dat het gebruik grotendeels medisch is :o

 

Ik heb de laatste tijd zowiezo veel blauwe stront in de wijk lopen. Ze zijn hier de hangjongeren op de opgevoerde scooters aan het aanpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is natuurlijk een verschil of je de hele zolder gebruikt of dat een hokje hebt staan met 4/5 planten.. dan wordt het dak natuurlijk niet extra warm toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Dit zou de politie toch ook moeten weten en justitie ook.

Ik weet niet of er echt een politieagent gaat lopen ruiken bij de voordeuren, volgens mij mag dat niet eens (dat ruiken).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie de sneeuw juist als een voordeel. lekker laagje op je dak en de helicopter controle (als deze werkelijk bestaat) haalt dan niets uit.

 

zit je in een oude stadswijk oid dan is het ook niet vreemd dat de sneeuw sneller smelt als het maar een beetje in verhouding met je buren is.

een ander verhaal is het natuurlijk als je in een goed geisoleerde woning zit (nieuwbouwwijk) en de sneeuw blijft niet liggen, maar dan moet je wel flink wat verlichting hebben hangen.

 

andere optie is voor die drie dagen dat het sneeuwt per jaar gewoon de helft van je lampen uit doen, in de natuur is het ook wel eens een dagje zwaar bewolkt. heb je verder alles goed in de hand temp, rv, voeding dan kunnen je plantjes dat best wel opvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me dat ruiken toch wel toegestaan is hoor... Of moeten ze dan een opsnuivingsbevel hebben??? (en, 4-5 planten zijn alleen toegestaan als je NIET besdrijfsmatig kweekt en justitie ziet kunstlicht en meststoffen als aanwijzingen/bewijs dat je bedrijfsmatig kweekt...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam gister wel achter een ander probleem wat ik nu heb.

Na de uitbreiding heb ik ook iets meer afzuiging hangen. De sneeuw blijft boven het hok mooi liggen, maar word nu rond de dakdoorvoer weggesmolten door de warme lucht die via het kapje terug komt op het dak :o

Ik blaas nu maar ff gewoon op de zolder af.

Gaat het via de andere kant door de stenen schouw eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oni, ik ken dat probleem nog van vorig jaar was bij exact het zelfde.

heel het dak wit behalve bij de doorvoer,mooie schone plek heb toen ook op de zolder uitgeblazen

want bij de rest van de huizen was op die plek gewoon wit en bij mij alles weg

is gelukkig toen niets gebeurd.enkelt voelde me wel iets ongemakkelijk daar op die plek

Share this post


Link to post
Share on other sites
(en, 4-5 planten zijn alleen toegestaan als je NIET besdrijfsmatig kweekt en justitie ziet kunstlicht en meststoffen als aanwijzingen/bewijs dat je bedrijfsmatig kweekt...)

weet ik maar ik bedoelde dat het dan weinig op het dak uithaalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch ook van die witte kerstboom-versiering op je dak spuiten :)

 

wel niet vergenen weg te halen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat heb ik ook ik heb gewoon een hokje in me schuur die schuur is van hout en ik zie nu een vierkant vak boven op me schuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim
ja dat heb ik ook ik heb gewoon een hokje in me schuur die schuur is van hout en ik zie nu een vierkant vak boven op me schuur.

Als je een vlak dak hebt, kan je er iets overheen leggen, zoals een kruiwagen (als het dak het houd)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu snap ik het wel ja, maar dit is voor het eerst voor mij dat ik zoveel afzuiging heb :o

Gaandeweg leert men he.

Vandaan het geheel omgeleid. Blaas nu zo op zolder af en heb aan de andere kant nog een slak opgehangen die het daar via de schouw eruit blaast, recht omhoog.

 

En je weet natuurlijk meteen als 1e als het filter vol zit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...