Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
La bella vita

Grond opwaarderen met duivenmest?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb zelf 8 duiven in een hok zitten.

Zou ik de mest kunnen gebruiken voor het opwaarderen van de grond? Zelf denk ik dat het ongeveer het zelfde is als kippenmest.

 

groeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. is zeer bruikbaar maar laat het drogen zodat alle ammoniak eruit gaat.

 

gr :lol:

 

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken de precieze verhoudingen in duivenmest niet maar kijk uit met verse mest; die moet je zeker een half tot een heel jaar laten liggen voor je het de grond in doet: anders veel te scherp. En na een jaar zou ik het bij 1 koffiekopje per 10l medium houden.

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
HOE

ff in de oven of magnetron ;)

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees:

 

bv achter glas...dus in een tuinkas...dunne laag neer leggen en regelmatig omkeren... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duivenmest geheim voor reuze-aardappel

 

donderdag 22 november 2001

 

WEMMEL - Kamiel De Bauw (58) uit de Vandervekenstraat in Wemmel heeft een aardappel gekweekt die liefst 33 centimeter lang is en meer dan 2,5 kilogram weegt. De Bauw denkt eraan om het Guinness Book of Records te contacteren.

 

,,Tot mijn grote verbazing zag ik bij de late aardappeloogst van de muizen een exemplaar van wel 30 centimeter liggen. Ik heb geluk gehad dat ik bij het rooien van de aardappels de kolos niet heb geraakt. De reus is nog intact,'' vertelt De Bauw apetrots.

 

Hoe kweek je zo'n aardappel?

 

Kamiel De Bauw: ,,Duivenmest. Dat is het geheim. Ik heb veel duivenmest gebruikt bij de kweek van mijn aardappelen. Het blijft me alleen een raadsel waarom net nu die aardappel zo groot is geworden. De andere aardappelen op de struik waren ook iets groter, maar dit is toch een fenomeen. Bovendien is de aardappel niet rot, zelfs van prima kwaliteit.''

 

Ga je die aardappel op sterk water zetten of gaat hij de pan in?

 

,,Op sterk water? Helemaal niet. Dit is een prima aardappel, volgende week gaat die in de frietketel. Ik zal er wel twee keer van kunnen eten, want op mijn eentje kan ik zo'n grote aardappel niet de baas.''

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Kan je het niet bij je compost gooien ??

Kan ook, maar wel de C/N verhouding in de gaten houden.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor reacties ;)

 

Dan zal ik even me duivenhok leeg gaan halen :lol:

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heu bela Vista.

 

Effe drogen onder een 600 watje. , 2 dagen kurk droog. , kan je het in de guerrilla van dit jaar nog gebruiken

 

 

Succes. Met je duiven shit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...