Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
es hool

400 watt 5 weken bloei naar 250 watt

Recommended Posts

lamp kan niet veel meer hoger en de vsa maakt veel lawaai

(hard zoemen maar enkel de kamers ernaast, inde kamer waar de vsa zelf staat geen gezoem! denk door trillingen of?)

als ik die 400 watt hps nu (5 weken 12/12) wissel naar 250 watt hps welke gevolgen kan dat hebben, minder grammen duidelijk maar zullen mijn planten minder licht nu al appricieren? doen of niet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet eerst even je kweek afmaken met 400W en daarna gaan kijken voor een lager watt. maar wat denk je zelf dat het verschil zou zijn in het aantal Watt met betrekking tot je gezoem?

 

Gr

 

Koekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat er niet echt iets mis kan gaan mits het hps licht betreft. Wel zul je, zoals je zelf al aangeeft, duidelijk minder grammen gaan oogsten.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gezoem is opgelost ;)

morgen steek ik er dan 250 in,zodat mijn topkes niet verbranden volgende keer beetje minder voorgroeien dus :lol:

had ze liever zoals mijn vorige ronde de laatste 2 weken ingehangen heb ergens gelezen dat ze dan gemakkelijker afbloeien

zoiets als 2 weken bloei 250 watt dan van week3 tot week8 400 watt en dan laatste 2weken weer 250 watt

wat denken de proffies hiervan

 

grtz thx voor de snelle replys

 

 

 

 

heb eens gelezen dat je planten de eerste 3 weken bloei de lichtintensiteit "gewent" worden

dat het bv geen nut heeft als je planten niet meer groeien dan zwaardere lamp hangen

maar dat je ze moet hangen terwijl ze nog groeien

 

 

nu ben ik direkt begonnen van week 1 met 400 watt nu zit ik in week 5

en zijn ze te groot voor 400 wtt kan niet meer hoger vandaar mijn vraag of het nu kwaad kan terug naar 250 watt te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Es' hool

 

Wat dacht je van een spreadertje.

Op die 400 watter. , extra ventilatortjes ,

 

Maar goed 250 watt kan ook. Toch 150 watt minder. Das de helft aan lumen.

 

Zo i zo succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bassie verras mie thx voor de reply

ja er zit een fannetje onder de kap en 2 clip on fans die de lucht circuleren

dichtste top zit nu op ongeveer 35cm van de lamp af! top ziet er nog geen last van te hebben!

ik veronderstel dat dit wel het minimum is of kan die nog dichter met extra fannetjes zoals nu?

als ik zie dat ze er last van hebben komt de 250 watter erin :lol:

das idd heel wa minder lumen ;)

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...