Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

vergelende planten alleen bovenin

Recommended Posts

Een maat van mij heeft een paar K2's staan en riep mij erbij om een conclusie te trekken waarom ze geel worden bovenin dus ik vroeg de de volgende dingen aan 'm

 

PH = 5.8

EC = 1.15

 

Ik weet dat hij zijn aarde hergebruikt en hij weet zijn startwaardes niet. Het ging perfect in het begin.

 

toen vroeg ik hem naar de temperatuur omdat ik een lamp te dicht op de planten vond staan en daaronder waren ze goed geel bovenin aan het worden dus ik dacht in eerste instantie te warm geweest. Hij zei later ook de afzuiging hoger te hebben gezet omdat het te warm was in zijn hok.

De ventilator was ook omgevallen en daarom stond er geen directe luchtstroom op de planten waardoor waarschijnlijk de warmte van te lamp teveel op de planten is gekomen.

 

ik heb hem het advies gegeven om de ph naar 6.0 te doen en de EC 1.25 dat mochten ze wel hebben nu onderhand in week 5 en aangezien ze onderin de bladen ook iets gelig worden leek me dat een goede stap.

 

kan iemand me zeggen of ik het bij het jusite eind heb?

 

watergift is normaal zoals het hoort niet teveel niet te weinig. Een hygrometer is ook handig voor de LV en temp ook die is onbekend.

 

Gr :lol: eetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo is moeilijk te zeggen zonder foto , zouden ze niet te nat staan de ec is ook wel aan de lage kant ! grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is waar het mee gedaan moet worden, anders had ik wel meer info gegeven.

 

EC aan de lage kant idd daarom heb ik ook hoger geadviseerd maar rustig opbouwen natuurlijk.

 

Maar het leuke is dat lang niet alles dit verschijnsel vertoont, maar er volgen wel steeds meer planten die hetzelfde

vertonen.

 

ik denk dat bij het hergebruiken van de grond niet goed is gemengd waardoor delen grond niet goed bemest zijn.

 

Hoe krijg ik die bladeren weer groen moet ie spul van de shop halen om het blad weer groen te krijgen of niet?

de tijd dringt namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig opbouwen? Waarom?

Als jij honger hebt ga je toch ook vreten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik in 1 hap me hele bord naar binnen werk gaat dat niet goed komen :lol:

 

hapje voor hapje is een betere aanpak.

 

niet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 5 en vergeling, ik denk zelf aan een cal/mg tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem gevonden!

 

Schakelkast probleem, de lampen bleven 24uur aan :lol:

 

Hopen dat de schade nog te herstellen is, zullen wel lekkere stress hebben door terug in de groei te schieten zo.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...