Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

Kweken op afstand.

Recommended Posts

Beste medeforum genieters,

 

Zoals zo velen heb ook ik een droom om lekker als een god in Frankrijk te levenuit het oog van de blauwpetten en het liefts ergens waar (bijna) elke dag de zon schijnt.

 

Daaraan denkend droom ik regelmatig weg met zo'n beetje de volgende (waan)(denk) beelden:

 

Ik zet een slaapkamertje of misschien wel 2 (12m2) vol met onze geliefde dames en hang daar 6 lampen boven.

 

Als medium gebruik ik aarde en kweken doe ik biologisch op Sannies way zodat ik alleen bij begin van de kweek in de aarde de nodige voeding verwerk.

Aan het begin van de kweek, zeg de 1e 2 weken verblijf ik op locatie tot het moment dat de dames zijn aangeslagen en de klok op 12/12 kan.

 

Dan vul ik een enorm voedingsvat (badkuip?) met water en wat sannies bacto en wat organische bloemvoeding en laat het automatisch voedingsysteem de komende 8 weken zijn werk doen en vetrek ik weer naar zonnige oorden voor 8 weken. Dan weer 2 weken de nieuwe ronde opstarten enzovoort.

 

Bij deze droom komt ook regelmatig een nachtmerrie naar voren,hoeveel water gebruikt een volledige kweek is die badkuip genoeg, wat als de stroom uitvalt, wat als er beestjes komen, want als de kat van huis is dan dansen de muizen.

 

En dan besef ik, dat deze variabelen niet te voorzien zijn en je dus altijd iemand nodig hebt die zo af en toe eens even gaat kijken en desgewenst de boel bijstuurt. Of zijn de voedingcomputers al zo uitgebreid dat je voor de hele kweek een schema kunt instellen en misschien een systeem aanleggen dat er een sms verstuurt wordt bij stroom uitval zodat de buurman (heeft mij besmet met het kweekvirus) de boel weer kan resetten?

 

Zijn er al mensen die het op deze manier al een keer geprobeerd hebben? zo ja keep my dream alive

 

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

theoretisch is er veel mogelijk ja , maar de praktijk blijkt toch vaak heel anders te werken

 

ik zou er niet teveel over nadenken haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik heb ze de afgelopen 2 maanden 0.5 gemiddeld per 2 dagen gegeven aan water

voedingscomp kan je zo kopen (vrij prijzig)

dusse 2 kamers 12m2 9 per m2 = 108 plantjes x 0.25 per dag groei en bloei

60 dagen bloei x 108 plantjes x 0.25l p dag p plant =1620 liter

dan moet je tog een flinke badkuip hebben of een meganisme voorzien dat je badkuip weer vol maakt ...

en daarbij ik weet niet hoelang aangemaakte voeding goed blijft

 

in theorie kan er een heelle hoop

maar dan moet je wel diep in de buidel tasten denk ik

 

candy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bad is door die 24 vierkante meter in een paar dagen leeg... ;) of bedoel je een zwembad..?

en je gaat toch ook verschillende toevoegingen moeten doen in verschillende weken van de grow...

 

eerst met wortel stim, dan over naar bloei, en dan over naar iets dat je aarde klaar maakt voor de volgende ronde...

en je kan ook totaal niet ingrijpen op te korten overschotten klimaat problemen etc...

of ga je dat allemaal op afstand afleesbaar maken en daar dan ook gelijk op inspringen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah natuurlijk ......

camera's opticlamate

co2

dataloggertje alles achter een tor netwerk dat ze niet oppeen een heel consequente datalogger tegenkomen

dat synchroon loopt met het energie verbruik ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk kan dat.

Met een professionele computer kun je alles sturen van op afstand.

Hou er alleen wel rekening mee dat je het ong. een ton gaat kosten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sssssssssssstttttttt

 

hij ligt nog lief te dromen

maak em nou niet wakker .........

 

 

denk dat je met 30/40 ook een eind bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mag jij bij ons de volgende kas komen inrichten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@candymann en sticky

 

Jullie stippen precies aan waar ik dus ook tegen aanloop, het is ook niet voor niks een droom, maar wel een hele mooie waar ik graag over na wil denken en met eventuele hulpmiddelen welke best wat mogen kosten het mogelijk zou willen maken.

 

Het probleem van bijvullen van het voedingsvat lijkt me het minst grote, een stortbak van een toilet vult ook weer bij tot de vlotter de boel stopzet.

Het toedienen van wortelstimulator lijkt me voornamelijk noodzakelijk gedurende de eerste 2 weken van de start als ik dus nog op locatie ben, daarna zou het nog een keer meegegeven kunnen worden in het voedingvat samen met bio-sannies bacto en bacto bloem, daarna zal het dus alleen op kraantjes water moeten draaien, wat volgens mij met de sannie methode op zich zou moeten lukken, ben dan benieuwd hoe de dames zich ontwikkelen en afbloeien.

 

Het klimaat zal inderdaad één van de grootste problemen opleveren.

 

Maar goed zoals ik als starte, het is (helaas maar) een droom.

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimaatcomputers zijn er genoeg te koop.

Tegenwoordig allemaal met je telefoon te besturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort wordt het tog minder leuk voor de beroeps telers

dus lekker je eigen spul kweken en klaar

 

in canada schijnen ze het volledige DNA van de cannabis plant te hebben blootgelegd

ze kunnen hem nu zo manipuleren dat je (bij wijze van spreken ) een kilo per plant kan halen

uiteraard gaan hier (denk ik persoonlijk) nog 10 jaren overheen

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenkort wordt het tog minder leuk voor de beroeps telers

dus lekker je eigen spul kweken en klaar

 

in canada schijnen ze het volledige DNA van de cannabis plant te hebben blootgelegd

ze kunnen hem nu zo manipuleren dat je (bij wijze van spreken ) een kilo per plant kan halen

uiteraard gaan hier (denk ik persoonlijk) nog 10 jaren overheen

 

 

dat trek ik ook wel van een plant als ik zou willen, kwestie van lang voorgroeien, scroggen, veel licht erboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB style.. pe vanaf de kraan, kraanwater door rayjets laten lopen. timer op de kraan... is een optie om langer weg te blijven.

 

maar ik denk persoonlijk dat je er toch niet mee weg komt als je van begin tot eind geen enkel moment aanwezig bent.

 

klimaat lijkt me niet eens een probleem. je stelt je fancontroller in en daar hoef je niet meer naar te kijken.

 

kwa veiligheid is het niet echt slim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat beter werkt en minder kost is outdoor, maar dan ben je wel van de seizoenen afhankelijk.

Bijvoorbeeld een kas aardig automatiseren.

 

Luchtvochtigheidsmeter/thermometer in verbinding met luchtraam (wordt al vaal toegepast)

In de volle grond en zorgen dat regenwater het werk kan doen. (aanvullen met bewateringssysteem)

Webcam erbij en telefoon nr van de buurman erbij houden.

 

Maar dit is allemaal geen optie als je juist 8 weken in de winter weg wil naar een zon-oord ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal als ik jou was de buurman 20% gunnen, als ie goed kan kweken verdiend ie dat wel terug. Computers ed. is allemaal mooi spul maar geven geen zicht op ongediertes en toestand van je aarde (nat/droog). 8 weken is nl wel erg lang om weg te blijven zal dan toch tussendoor even terug vliegen als je voor de computervariant gaat, als er iets mis gaat en je stuurt niet op tijd bij kan je dat op 12 lampen een behoorlijke duit schelen. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

buurman 25% geven, mag ie meteen knippen, drogen, verkopen, en nieuwe stekken zetten. kun je het hele jaar wegblijven. eind van het jaar je geld ophalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker zaden meenemen van een kleine autoflower..

En dan lekker een guerilla kweek in dat zonnige land doen ;)

Daar is je spul ook nog eens veel meer waard lijkt mij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan kun je precies uitleggen hoe je dat voor mekaar krijgt, daar gaat dit topic immers over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...