Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
beb

wortel stimulator

Recommended Posts

ff een vraagie hoeveel en tot wanneer is het het beste om wortel stimulator te geven,zit op slabs en heb rhizotonic van canna als wortel stimulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 week meegeven.

En de hoeveelheid staat er toch op?

ik denk 20 ml op 5 liter water.

Dit mag je ook op je bladeren sproeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal is dat toch 1-2 ml per liter ?

 

tenminste die stimulator die ik heb wel...(bcuzz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eerste vat wat ik aanmaak, bevat wortelstimulator , ik geef de inhoud van het gehele vat aan mijn planten voordat ik begin te voeden. (circa 5 dagen met 180l vat)

Wanneer je een groot vat hebt en weinig planten, dan is het wellicht geen optie omdat vaak de neiging ontstaat om de jongelingen wat extra uit het vat te geven om deze wat eerder leeg te hebben en te kunnen starten met voeding.

 

** Geef de jongelingen nooit teveel water , laat ze maar een beetje moeite doen om aan hun water te komen de eerste week.

 

 

Tjee.. ik bedenk me ineens dat je bijv ook een half of kwart vat kunt aanmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Het licht eraan hoe geconcentreerd de wortelstimulator is.

Op de site van Canna staat er niks over.

Via google heb ik gevonden, de verhouding is 1:250, 20 ml per 5 liter water, (staat volgens mij ook achterop de fles).

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat inderdaad ook op de achterkant maar ben nu een week bezig en is volgens mij beter als je ongeveer 2 ml per liter geeft,ziet de plant er een stuk gezonder uit

 

in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim
staat inderdaad ook op de achterkant maar ben nu een week bezig en is volgens mij beter als je ongeveer 2 ml per liter geeft,ziet de plant er een stuk gezonder uit

 

in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Ligt eraan welk groeimedium je gebruikt, als je groeimedium zoals al voorbemeste zaai en stekgrond gebruikt dan geef je al snel teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het maar 1 keer heel goed ingedumpt in water en toen gewoon weer onder de lamp gezet is dat verkeerd dan :s ik hoor het al weer ik moet het de eerste week elke dag doen dus :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb het maar 1 keer heel goed ingedumpt in water en toen gewoon weer onder de lamp gezet is dat verkeerd dan :s ik hoor het al weer ik moet het de eerste week elke dag doen dus :o

Niks moet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het nu de eerste week 2ml per liter meegegeven,en de tweede week 1ml per liter.

en ze zien er toppie uit dusz mischien een tip

 

latr,mazzl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Ja ik heb ook wel eens plantjes laten groeien met alleen water geven.. gaat wel alleen minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb het maar 1 keer heel goed ingedumpt in water en toen gewoon weer onder de lamp gezet is dat verkeerd dan :s ik hoor het al weer ik moet het de eerste week elke dag doen dus :o

Niks moet !

hehe oke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben laats ook geweest voor wortelstimulator en die gast van de growshop zei dat je dat alleen moet toevoegen als de planten onder stress lijden.

 

Toen heeft ie me gewoon een fles ( HESI TNT COMPLEX) gegeven met alle voeding erin voor de eerste drie weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstress????? :o zeker als ie geen wortels heeft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...