Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Nieuwe ronde in een dr 2.40, advies gevraagd.

Recommended Posts

Hier een vraag aan de ervaren "tent"kweker.

 

Ik ben een nieuwe ronde aan het voor te bereiden en wil advies of het noodzakelijk is om in een dr 2.40 (1.20 bij 2.40 en 2 meter hoog) tentje voor te groeien om een goed gevulde tent te krijgen.

.

Ik heb uitgerekend dat er 36 dames (stekjes) in elf liter potten in passen en dan heb ik tussen de potten nog wat ruimte om ze wat breed te laten worden.

 

Aangezien (lang) voorgroeien een geplande vakantie in gevaar brengt start ik het liefts direct op 12/12.

 

Ik ga kweken op sannies manier, biologisch in een light mix aangevuld met sannies accessoires en zal 3 x 600 watt HPS in de tent aan verlichting gebruiken, daarnaast een 3250 m3 afzuiger en een 1000m3 actieve inblaas.

 

Concrete vraag zal de tent lekker kunnen dichtgroeien als ik direct op 12/12 ga, wellicht dan 1 x toppen?

 

Graag jullie mening

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf deze ook, staan er 45 in geloof ik.

 

zijn nu +- 60cm hoog en mooie knoppen.

zijn pas net met de bloem gekomen en hoop op een goed resultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dopey, eigenlijk zeg je dus, beter toch voorgroeien? Als ik ze een keer top krijgen ze twee zijtoppen ipv 1 hoofdtop, mijnsinziens worden ze dan iets breder.

Anders zou ik ook voor 9 liter potten kunnen gaan, dan gaan er een stuk of 10 meer in. Heb 50 stekken tot mijn beschikiing dus geen probleem.

Wat is wijsheid?

 

@ Sjefke, hoeveel liter zijn jouw potten dan, en ben je gelijk op 12/12 gestart? na hoeveel dagen zijn ze nu dan met die 60 cm?

 

 

Gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

36 stuks op een oppervlakte van 240x120 zonder voorgroei.

 

Het max aantal planten per m2 wat vaak aangehouden wordt is 25stuks.

 

Ik zou er dus een paar extra bij knallen, zeg 50x 11L. Niet toppen, gewoon gaan voor die dikke hoofdtop.

 

BAMM

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Da was ik nie, 50 x 11 liter gaat niet passen, er gaan er max 36 in van 11 liter. Maar ik denk dat er wel 50 9 liter potten inkunnen, weet niet precies de bovenmaat van de 9 liter pot, wie wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet wilt voorgroeien... ik heb ook jaren in dit tentje gedraaid... dan gewoon op 11 liter potten gaan er 50 stuks in en dan zal ik toch minimaal 4 a 5 dagen voorgroeien dan 12/12.... en als je dat niet wil die voorgroei zou ik 7 liter potten nemen zet je er 25 per m2 en krijg je het ook vol

 

 

Randjes van de pot over elkaar heen zetten en dan "pik"je een centimeter potten zijn 24 cm dus 10 potten in de lengte en 5 in de breete( 11 liter potten)

 

en op 7 liter potten hetzelfde verhaal alleen gaan er dan in de lengte 12 en in de breete 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, super, ik had gerekend met een 25 cm voor de 11 liter pot, dan is het lastig om er 50 in te krijgen, maar als ze 24 zijn er met de randjes over elkaar dan gaan we voor de 50! Heb precies 50 stekken, kan dus geen uitvallers gebruiken!!

 

Dan is nu de nieuwe vraag, 50 stuks, zonder voorgroei, dis direct op 12/12, gaat dit mn tentje vullen of toch een dag of 4 voorgroei noodzakelijk?

 

Gr.Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je direct op 12 afbloeit, zullen je planten niet zo breed worden, dus weinig vertakkingen en ze bloeien het snelste af. Je kunt er dan wel meer kwijt per m2. Als je wel voorgroeit kun je minder planten kwijt en duurt je oogst langer. Per saldo heb je ongeveer dezelfde opbrengst als je naar tijd, hoeveelheid planten e.d. kijkt.

 

Jij kunt dus het beste zoveel mogelijk planten neerzetten en niet voorgroeien, ook niet een paar dagen. Anders duurt het weer ff een paar dagen voordat je planten van groei naar bloei gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm uitgaande van de manier waarop je gaat kweken.. sannies style.. zou ik niet met superkleine potjes gaan werken. in deze tent past zonder te plakken en knippen 32 18 Liter potten in, en idd 50x 11 Liter, wat ik soms doe als ik wat ruimte over heb, over tekort met 11 liter potten, de potten zoals al aangegeven was op mekaar laten rusten. dan word je maat per pot 24 cm. of als het nog krapper word, gewoon de rand van de pot eraf zagen, word je pot 23 cm.

 

weet niet wat voor soortje je gaat kweken? 11 liter potten groei ik ook gewoon 2 weken voor. zelfde als met 18 liter potten. mijn keus voor jou opstelling/idee/sanniestyle kweken etc zou echt 32x18 Liter zijn. 2 weken voorgroei en toppen en idd breed.. maar laag houden dmv knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

 

De tijd om voor te groeien is beprekt i.v.m. een vakantie over 9,5 weken.

 

Ik zet ze dus het liefts direct op 12/12, ik heb 50 stekken welke sinds 2 dagen onder 24 uur neon in een propagator staan. Morgen gaan ze de tent in, heb naast de 50 stekken 9 of 11 liter potten, aangezien er precies 50, 11 liter potten in de tent kunnen, althans dat maak ik uit de reacties op, gaan ze dus op die 11 liter potten. Het zijn pp stekken. Door mijn vakantie over iets meer dan 9 weken heb ik niet veel tijd om voor te groeien.Dus we gaan er voor!

 

Zou een keer toppen in dit geval nog voor een beter gevuld veldje kunnen zorgen?

 

Gr. knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,ik heb er meestal 25/m² op 6.5 liter potten,

ben net een nieuwe ronde gestart en heb ze maar 3d voorgroei gegeven,

ook omdat ik ze klein wil houden 50-60cm.

zo zagen die van mij eruit na 3d voorgroei

gallery_28745_12090_598575.jpg

 

en zo na 7-8 dagen 12/12

gallery_28745_12090_938990.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, voldoende capaciteit, met 3x 600 watt in zo'n klein tentje id dat wel lekker toch, hoeft ook niet maximaal te draaien, blijft het stil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb volgens mij 9 liters, 4 dagen tot 1 week voor groei, ga vandaag over op bloei! Tot nu toe goede samenstelling!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dus eigenlijk vraag je advies terwijl het toch niet uitmaakt want je MOET gewoon snel klaar zijn.. tja.. valt niet tegen op te discussieren dan haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, voldoende capaciteit, met 3x 600 watt in zo'n klein tentje id dat wel lekker toch, hoeft ook niet maximaal te draaien, blijft het stil

 

check blowke zijn post, zo gingen ze hier ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze toch minstens 9 dagen voorgroeien in 6.5L potten, 12-14 dagen voor 11L anders gaan je wortels toch niet gans de pot benutten.

het hangt er vanaf welk soortje ook lijkt me, en in hoevere die stekjes al een wortelkluit hebben en gezond zijn.

9,5 week gaat crap worden man als die nog niet staan. zelfs soortjes als nlx kunnen het wel 10 weken op 12/12 uithouden met een goed voedings programma.

misschien als je ze wat vroeger begint te spoelen dat ze vanzelf wat vroeger afrijpen en doodzijn tegen de vakantie maar dat mag geen optie worden mijn gedacht.

hoelang duurt je vakantie? als je net voor je vertrek alles nog water geeft en uitzet behalve in en uitzuig dan redden ze het wel een weekje in het donker als de temp en lv goed is... maar wel een stressy vakantie dan lol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, geen discussie over wel of niet voorgroeien, want je kan niet voorgroeien ivm vakantieplanning. No problemo. Neem dan voldoende plantjes, 50st in 11l en knal ze meteen op 12/12 (zoals eerder al genoemd)

 

Resultaat is een mooi vol gegroeid tentje.

 

Probleem opgelost toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan alleen maar mee met de bovenstaanden...... ideaal is 32x, maar als je echt geen tijd om voor te groeien hebt, dan knal je er 50 in...komt ie ook vol en ben je sneller klaar... maar ik ben er geen fan van...

 

F

 

 

edit: kut!!!!! nieuwe pagina.....nou heb ik geen bovenstaanden...... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mede liefhebbers,

 

Bedankt voor alle reacties, inderdaad niet echt optimaal om onder tijdsdruk te kweken, heb 9,5 weken de tijd en zie wel waar het schip strand. Wellicht dat ik het er iets te vroeg uit moet halen maar 9,5 weken voor pp stekken welke direct op 12/12 staan moet te doen zijn. het zijn er inderdaad 50 geworden, heb deze in 12 kratten geplaats ipv de eerder genoemde 11 of 9 liter potten. Deze kratten vullen het tentje bijna volledig, 4 stekken per krat en de laatste twee stekken in 9 liter potten die de overgebleven tentruimte dan precies opvullen.

 

Het biologisch kweken met zaden is me zeer goed bevallen, daarom nu ook deze ronde met stekken sannie's way. Hoop dat dit ook zo soepel verloopt.

 

Wellicht maak ik er nog wel een kweekverslagje van.

 

Wel een beetje pijn in mijn buik gekregen, zo-even een prima kweek locatie moeten afzeggen door tijdgebrek, zou eigenlijk een marktplaats voor moeten worden gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,ik heb er meestal 25/m² op 6.5 liter potten,

ben net een nieuwe ronde gestart en heb ze maar 3d voorgroei gegeven,

ook omdat ik ze klein wil houden 50-60cm.

 

Nog even nieuw leven in dit topic geblazen, zoals al eerder aangeven ben ik direct op 12/12 gestart, nu precies 3 weken verder is alles lekker dicht gegroeid, zijn de dames gemiddeld 50 cm met een paar uitschieters naar 60 en een enkele achterblijver op 40.

 

De topvorming is al lekker op gang en zit lekker dicht op elkaar. Lichtperiode ligt de temperatuur tussen 26 en 29 graden en wanneer de dames in rusten zijn ligt de temperatuur tussen 18 en 22 graden.

De dames zijn super gezond, geen beestjes en mooie diep groene kleur, wel een aantal verbrande bladpuntjes gespot dus deze week alleen watergift zonder de biologische bloemvoeding van bac.

 

is een gemiddelde lengte van 50 cm gebruikelijk voor pp direct op 12/12? en zullen ze nog wat doorgroeien?

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...