Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dsk-One

licht tijden aanpassen

Recommended Posts

hallo wf leden.

heb een vraagje.. heb 4 zaailingen..( Big Bang ) die nu een dikke week

onder 24 uur licht staan. ze zijn allen rond de 15 cm hoog.

nu is mijn vraag wanneer ik mijn licht over kan schakelen op 18/6.

 

mvg dsk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb zaailingen nog nooit onder 24 uur licht gezet, maar na opkomst onder 18 uur licht.

Dus ik zou zeggen snel naar 18 uur .. scheelt je energie ( en geld).

Succes.

PF

 

En als je binnen kweekt niet te lang wachten en dan op 12 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo wf leden.

heb een vraagje.. heb 4 zaailingen..( Big Bang ) die nu een dikke week

onder 24 uur licht staan. ze zijn allen rond de 15 cm hoog.

nu is mijn vraag wanneer ik mijn licht over kan schakelen op 18/6.

 

mvg dsk.

Hey,

 

Is dat inclusief ontkiemen die dikke week,hoeveel dagen is een dikke week, wat voor licht staat er op,wat voor medium gebruik je, hoeveel ruimte heb je enz. enz. We vinden het hier leuk als je wat meer info geeft, dan krijgen we een beetje een gevoel bij het hele plaatje.

 

Zonder al die info zeg ik nu meteen over op 18/6.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ik heb zelf ook big bang staan in scrogg op dit moment,

 

ik heb ze gewoon meteen op 18 / 6 gezet, kan prima en ze doen het goed,

de tijd wanneer je ze op 12 / 12 zet is aan jezelf hoe groot wil je ze hebben, vergeet niet dat de big bang ook nog een tijdje doorgroeit in de bloei,

 

mvg Scroggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou ze meestal een weekje onder 24/0 ofzo, niet te lang in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

 

Het maakt volgens mij niet uit om tijdens de groeiperiode 16,18 of zelfs 24 uur licht aan te hebben.

 

Wat mij bekend is, is dat planten beginnen te bloeien beneden de 13,5 uur licht per etmaal. Het 12 uur principe is afkomstig van de commerciële kweek, waar mensen 12uur aan en een andere ruimte 12 uur uit draaien, dus 2 hokken op dezelfde stroom.

 

Als je maar 1 kamer/tent hebt, zou ik de klok op 13 uur zetten. Levert je 1 uur extra bloeien op dus uiteindelijk een opbrengst van 13/12e ten opzichte van 12 uur.

 

Succes

Electro

Edited by Electro

Share this post


Link to post
Share on other sites

En we hebben er weer 1

 

De planten bloeien niet naarmate het licht,ze gaan bloeien naarmate de lengte van de nacht.

 

En 15cm in 1 week??Kan je een foto plaatsen van je gestrekte zaailing aub?Ik vermoed dat het niet helemaal lekker gaat en straks een plant heb van 1,80m met 3 golfballetjes als top.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mij bekend is, is dat planten beginnen te bloeien beneden de 13,5 uur licht per etmaal. Het 12 uur principe is afkomstig van de commerciële kweek, waar mensen 12uur aan en een andere ruimte 12 uur uit draaien, dus 2 hokken op dezelfde stroom.

 

Als je maar 1 kamer/tent hebt, zou ik de klok op 13 uur zetten. Levert je 1 uur extra bloeien op dus uiteindelijk een opbrengst van 13/12e ten opzichte van 12 uur.

 

ik zag geen nadeel bij 13,5h de laatste 3weken, hoop ook idd dat de uren meer dan 12 extra gewicht en/of snelheid brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het strekken doen planten in de donkere uren (groeien) en het gewicht aanmaken onder invloed van lichte uren.

 

Maar ik laat me graag exact informeren.

 

Wat mij van biologie op de middelbare school bekend is dat planten in een donkere kast langer werden. Maar dat werd veroorzaakt doordat de " groeistof " in de top stuk gemaakt wordt door licht. waardoor bij licht minder groei plaatsvindt en meer dikte. De planten die niet in een donkere kast waren geplaatst warenb korter, maar veel steviger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het strekken doen planten in de donkere uren (groeien) en het gewicht aanmaken onder invloed van lichte uren.

 

Maar ik laat me graag exact informeren.

 

Wat mij van biologie op de middelbare school bekend is dat planten in een donkere kast langer werden. Maar dat werd veroorzaakt doordat de " groeistof " in de top stuk gemaakt wordt door licht. waardoor bij licht minder groei plaatsvindt en meer dikte. De planten die niet in een donkere kast waren geplaatst warenb korter, maar veel steviger.

ik zal mijn biologieboeken weer eens pakken, het is sowieso wenselijk om ruim voldoende licht te geven, wie kiest voor minder dan 600watt/m2 blijft knoeien

wanneer celstrekking en deling plaats vinden en ook de aanmaak afbraak en het evenwicht tussen hormonen is erg complex, zonder daarop in te gaan blijkt dat planten met veel licht compacter blijven, tevens zijn er technieken zoals hoger nacht dan dag temp, koude val en remmiddelen welke inzetbaar zijn, maar zelfs die grijpen op verschillende manier in op aanmaak omzetting en afbraak van strekkingshormonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...