Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ndrangheta

10x PPP (WhiteLabel) SCROG onder 2x 600W

Recommended Posts

Na twee voorgaande kweeksessies en heel wat geklungel begin ik nu aan de 3e kweek.

Ik heb veel geleerd van deproblemen die ik ben tegengekomen in de laatste 2 sessies, denk aan temperatuur, irrigatie en ruimteproblemen.

kweek1 leverde vooral crap op en woog droog zo'n 400gram

mijn vorige kweek met 9x supercritical autoflowers leverde veel betere kwaliteit op maar dan 350 gram, het zal wel te danken zijn aan het feit dat er ruderalis doorheen zat.

 

ik ga dit keer voor de 800 gram als streefgewicht, dat moet toch wel haalbaar zijn, vooral met de PPP's

 

de set up:

-2x 600watt simpele reflectorkappen

-10x PurePowerPlant zaden van White Label

-Zelf gebouwde ruimte van 3m x 90cm x 2,2M (LxBxH)

-Actieve inblaas 750m3, uitblaas van 1000M3 + caboriginal filter.

-Irrigatiesysteem: Blumat (met zo nu en dan handmatige irrigatie).

-Voeding van Canna.

-Medium, aarde Goldlabel Light

-Potten van 11 liter

-Goldlabel Myco plug (ontkiemen)

 

 

Vandaag, zaterdag 4 februari 2012 heb ik de zaadjes via de post mogen ontvangen.

De zaden laat ik altijd tussen 4 laagjes nat wc-papier ontkiemen aangezien bij mij 99% dan altijd goed ontkiemd.

Waarschijnlijk kan ik ze in 2 of 3 dagen in de Goldlabel Myco pluggen stoppen, en dan weer een update.

 

gallery_16768_13477_1534935.jpg

 

 

Ondertussen zit ik nog wel met 2 dingen waar ik niet erg zeker van ben.

 

-ten eerste is dit mijn eerste SCROG, de reden hiervoor is dat ik tot nu toe in het vrij kleine hok waar ik in kweek de lampen niet alle delen van de plant belichten, de topjes onderaan worden fluffy en het feit dat ik uit zaad kweek zorgt er ook voor dat er nogal wat lengteverschillen tussen de planten ontstaat.

nu is de vraag eigenlijk wat voor soort gaas kan ik het beste nemen en nog veel belangrijker, op welke hoogte moet het gaas t.o.v. de bovenkant van de potten geplaatst worden?

Ik heb verschilldende hoogstes gezien van +/20cm tot 40 cm.

 

-ten tweede vraag ik me af of ik met die 11 liter potten wel goed zit? ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik wat aan de lage kant zit... of niet?

 

anyways aan/opmerkingen zijn vooralsnog nog steeds welkom

 

greetz, N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi N,

 

Leuke setup, mooie stabiele soort.

 

Wat betreft scrogg: ik hou zelf (danwel vanwege de beperking in de hoogte) aan dat het net zo dicht mogelijk op de pot moet. Ik zie dat je blumat gebruikt, dus als je verder niet hoeft te kloten met water van bovenaf dan heb je ook gewoon niet zoveel ruimte nodig. Het voordeel is dat je minder lang hoeft te groeien.

 

Wat betreft de potgrootte, zo groot mogelijk natuurlijk. Het liefst een aardebak. Er zijn er trouwens wel genoeg die op 11 liters kweken.

 

Heb je eigenlijk nog een trucje hoe je de blumats afstelt? Het komt bij mij allemaal op een mm aan en voor je het weet gooit ie de hele watervoorraad erdoor.

 

In ieder geval wens ik je succes en een hele mooie kweek toe! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het op 20 cm maar heb er ook al gezien die het op 40cm hangen.

 

Waar je rekening mee moet houden is:

- dat je soms onder het net aan alle planten of media moet kunnen dus het net mag niet te laag

- hoe hoger je je net hangt, hoe volwassener je planten zijn eer ze het net bereiken maar hoe langer ze zullen moeten voorgroeien:).

-En je moet natuurlijk overal aan je net kunnen om te scroggen!

 

Voor de rest maakt het niet veel uit denk ik.

 

11liter potten zijn wat krap gezien je maar ongeveer 3 planten op een vierkante meter zet. Die drie moeten dus groot kunnen worden, een stabiele omgeving hebben en zullen bovendien ook per stuk veel water verbruiken.

Ik zou kijken voor veel grotere potten als ik jou was. 30 liter ofzo, Heeft alleen maar voordelen. Ter vergelijking. Mijn hok heeft op 0,75 vierkante meter zes potten van 15 liter en ik vind dat al aan de magere kant.

 

Qua gaas kies je best voor mazen van rond de 10*10 cm!

 

Ik heb blumats gehad voor één ronde maar ik vind het een onbetrouwbaar systeem.

 

Ik ga je volgen. Is deze white label powerplant "de echte"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi N,

 

Leuke setup, mooie stabiele soort.

 

Wat betreft scrogg: ik hou zelf (danwel vanwege de beperking in de hoogte) aan dat het net zo dicht mogelijk op de pot moet. Ik zie dat je blumat gebruikt, dus als je verder niet hoeft te kloten met water van bovenaf dan heb je ook gewoon niet zoveel ruimte nodig. Het voordeel is dat je minder lang hoeft te groeien.

 

Wat betreft de potgrootte, zo groot mogelijk natuurlijk. Het liefst een aardebak. Er zijn er trouwens wel genoeg die op 11 liters kweken.

 

Heb je eigenlijk nog een trucje hoe je de blumats afstelt? Het komt bij mij allemaal op een mm aan en voor je het weet gooit ie de hele watervoorraad erdoor.

 

In ieder geval wens ik je succes en een hele mooie kweek toe! ;)

 

Beste Hansworst,

 

Bedank voor je reactie, wat betreft het afstellen van de blumat houdt ik gewoon datgene aan wat de fabrikant aanraad. Blumat voor gebruik een uur in het water laten, vervolgens vullen met water en het dopje goed eropdraaien. Vervolgens aarde goed natmaken en de blumats erinstoppen, afstelknop opendraaien tot hij net begint te druppelen. Uiteindelijk het afstelknopje 2 merktekens dichtdraaien dan moet het goedkomen, natuurlijk controleer ik de aarde wel op zijn vochtigheid zo nu en dan.

 

anyways 11 literpotten voldoen wel dus?...iemand anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik doe het op 20 cm maar heb er ook al gezien die het op 40cm hangen.

 

Waar je rekening mee moet houden is:

- dat je soms onder het net aan alle planten of media moet kunnen dus het net mag niet te laag

- hoe hoger je je net hangt, hoe volwassener je planten zijn eer ze het net bereiken maar hoe langer ze zullen moeten voorgroeien:).

-En je moet natuurlijk overal aan je net kunnen om te scroggen!

 

Voor de rest maakt het niet veel uit denk ik.

 

11liter potten zijn wat krap gezien je maar ongeveer 3 planten op een vierkante meter zet. Die drie moeten dus groot kunnen worden, een stabiele omgeving hebben en zullen bovendien ook per stuk veel water verbruiken.

Ik zou kijken voor veel grotere potten als ik jou was. 30 liter ofzo, Heeft alleen maar voordelen. Ter vergelijking. Mijn hok heeft op 0,75 vierkante meter zes potten van 15 liter en ik vind dat al aan de magere kant.

 

Qua gaas kies je best voor mazen van rond de 10*10 cm!

 

Ik ga je volgen. Is deze white label powerplant "de echte"?

 

Dag Thanatos,

 

thanks voor je reactie, waarschijnlijk ga ik volgende week het gaas dan op een hoogte van zo'n 20 cm hangen, de potten zal ik dan meoten inruilen voor waarschijnlijk 25 liter aangezien dat dan net aan in mijn hok gaat passen, het hok is 3m2 maar ik benut er maar 2-2,5 m2 van dus er zitten zo'n 5 planten op een m2.

 

wat betreft de PPP's die zijn van whitelabel (zie foto) dus ik weet niet of je dat als 'echt' beschouwd, zet kostten wel bij 90 euries voor 10 stuks...dus ik mag hopen van wel:P

 

groet N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, maar weer eens een update dan maar.

 

Whitelabel PPP wat een rotzaadjes zeg, kheb tot nu toe echt heel veel zaadjes ontkiemd maar een afvalpercentage van 70% heb ik nog nooit meegemaakt... idd van de 10 zaadjes zijn er maar 3 die echt oke zijn...2 stuks kwamen wel boven de grond maar de twee baby startblaadjes die normaal opengaan en waar alle andere bladen uit komen blijven aanelkaar geplakt en zie verder geen vorderingen...de zaadjes die misvorm of juist helemaal niet groeiden waren opvallend klein ook moet ik zeggen... de grotere zaden die in het pakje zaten zijn nu gezond en wel...ik zag dat t de verkeerde kan op ging dus ik had een paar dagen na het planten van de zaadjes ook maar 3 zaadjes whitewidow van spliff laten ontkiemen ...daarvan zijn er nu 2 gezond en wel....

 

nog een paar dagen onder de tl lamp en ze gaan onder de hps...

 

zie hieronder de foto....de minis met een tandenstoker erin zijn de whitewidows...de rest is PPP ook de 2 kreupele.

 

gallery_16768_13477_1814735.jpg

 

gegroet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3mtr en 11 literpotjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was 2 meter en 11 literpotjes...kheb een wand eruitgehaald waardoor t nu 3 meter is en 11 literpotjes...en die 11 literpotjes gaan naar 25/30 literpotjes:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn de dames van de TL onder de HPS gezet, potten van 25 liter aangeschaft en gevuld met goldlabel light.

4maal PPP onder 1x 600watt en een meter verder 2 white window van spliff en 1 PPP onder 1x600watt.

2 PPP,s zijn nog een beetje achtergebleven op de rest maar die krabbelen hopelijk wel een beetje bij.

De lampen blijven aan tot morgen waarna ik ze op 18/6 ga zetten, hoelang ik ze ga blijven voorgroeien is de vraag, ik heb geen idee namelijk omdat ik ga scroggen voor het eerst, info is welkom

Foto's volgens later op de dag.

 

Gegroet N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot je ongeveer 50 - 75% van je net gevuld hebt, dan 12/12.

 

Goeie keus 25 liter potten.

 

Krijgen we mooie fotos te zien van je kweekruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon het niet laten zo vroeg na mn vorige post....ziehier een update

gallery_16768_13477_1435753.jpg

gallery_16768_13477_1266170.jpg

gallery_16768_13477_1268509.jpg

gallery_16768_13477_197836.jpg

gallery_16768_13477_1039669.jpg

gallery_16768_13477_828990.jpg

 

greetingz, N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZO allereerst maar ff paar foto's van gister, het gaat vrij goed en de kleintjes gaan inmiddels ook weer beter.

De achterstand is er nog wel maar ach...

 

1 van de achterblijvers (PPP):

gallery_16768_13477_889837.jpg

 

1 van de betere PPP's:

gallery_16768_13477_688910.jpg

 

en 1 van de white widows die het ook best goed doen:

gallery_16768_13477_1429248.jpg

 

 

ik ga strax het gaas op 20cm van het aarde monteren, ik vraag me af wanneer ik op 12/12 kan gaan??? en wanneer ik moet toppen en/of fimmen?

Dit is m'n eerste scrogg dus opmerkingen zijn gewenst:P

 

 

Groet N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van de 2 scrogg gaasjes geplaatst hoogte vanaf aarde tot laagste punt 21 cm.

gallery_16768_13477_680135.jpg

 

gallery_16768_13477_1706621.jpg

 

Heeft iemand nog tips over het fimmen/toppen? en wanneer kan ik op 12/12? thanks alvast

 

N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister het 2e gaas boven de 3 planten geplaatst en de meeste witte folies verwijderd, 1 plant kwam al boven het gaas uit en die heb ik getopt

 

gallery_16768_13477_154722.jpg

gallery_16768_13477_1064538.jpg

 

verders zijn de achterblijvers aan het bijkomen en gaat alles wel zijn gangetje denk ik zo.

 

gallery_16768_13477_530437.jpg

gallery_16768_13477_1906606.jpg

gallery_16768_13477_486329.jpg

gallery_16768_13477_1513837.jpg

 

Ergens begin volgende week zet ik ze op 12/12 denk ik zo....ze staan dan +/- 10 dagen op 18/6, bij de omschakeling gaat het voedingsvat er ook in en voorzie ik elke pot van 2 blumats.

 

groet N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik nu goed dat je de vsa in je hok hebt hangen

beter een ander plekje buiten je hok zoeken

 

plantjes zien er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie ik nu goed dat je de vsa in je hok hebt hangen

beter een ander plekje buiten je hok zoeken

 

plantjes zien er goed uit

 

idd, ze staan in het hok, al een keer gedraaid zo, ik begrijp dat buiten het hok beter is...maar dat is helaas niet mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

net op 12/12 gezet, hopen dat dit een slimme zet is. verders nog 3 plantjes getopt.

gallery_16768_13477_1517055.jpg

 

gallery_16768_13477_1349777.jpg

 

slaap lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel erg vroeg op 12/12, ik zou ze toch even terugzetten en nog een dag of 3 laten groeien... Een sterkere plant brengt meer op, de bezetting in je hokjes is dan ook meer dan prima :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel erg vroeg op 12/12, ik zou ze toch even terugzetten en nog een dag of 3 laten groeien... Een sterkere plant brengt meer op, de bezetting in je hokjes is dan ook meer dan prima :lol:

 

zal ik dan vannacht 6 uur langer met licht aan draaien aangezien hij vandaag 6 uur later is begonnen.

of gewoon vanaf morgen weer de tijd van 06:00-24:00 aanhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennnnn weer een update, foto's van gisteravond, het gaat goed met de dames en ze zijn inmiddels allen al getopt.

Gister een beetje dieven daar onderin en een aantal vastgebonden aan het net.

 

momenteel nog steeds alleen water als voeding, dus nix extra's erin, 1 dezer dagen sluit in 2x blumat per pot aan en krijgen ze voeding van CANNA.

 

gallery_16768_13477_1438994.jpg

 

gallery_16768_13477_132613.jpg

 

greetingggggs N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen momenteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteravond maar weer eens zitten binden, het ziet er vrij net uit allemaal, al zeg ik het zelf

 

gallery_16768_13477_863156.jpg

 

gallery_16768_13477_847813.jpg

 

Ik denk dat ik voldoende heb gebonden, is het tijd om ze nu de lucht in te laten groeien of een dezer dagen weer binden??? help deze beginner:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 29

 

gallery_16768_13477_309581.jpg

gallery_16768_13477_245522.jpg

 

gallery_16768_13477_148280.jpg

gallery_16768_13477_245645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...