Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

xiao

Follow Xiao

Recommended Posts

Hallo lieve lezers,

 

Eindelijk is het zover! De babykamer is ingericht en ze staan daar met 37 zusjes te chillen. Ik heb geen bouwverslag gemaakt en heb niet meteen bij het begin een dagboek bijgehouden. Maar nu gaat het komen en ik wil dat jullie mij ALLEMAAL volgen en helpen. :execute Maar ik zal bij het begin beginnen.

 

Al een tijd loop ik met het idee om te gaan kweken. Omdat het mij leuk en interessant lijkt, maar ook omdat er uiteindelijk een duidelijk resultaat uit voort komt. Je ziet vanaf wanneer ik lid ben, dus zo lang loop ik al met het idee. :D Maar goed! Eerst heb ik mij goed verdiept in, hoe mijn hokje moest worden. Ik was uitgaan van een houten hokje van 1,20x2,40x2m. Ik had het zo goed in gedachten. Politieveilig, geluiddicht, licht dicht, temperatuur stabiel, maar uiteindelijk heb ik ongeveer de helft van mijn ideeën moeten laten varen. Het was simpelweg te duur, te omslachtig of gewoon weg onmogelijk. Maar nu was ik al zover dat ik er gewoon voor moest gaan, anders bleef het idee mij nog 3 jaar door het hoofd spoken.

 

Ik naar de bouwmarkt en een aanhanger vol geladen met houten platen. Alles daar op maat laten zagen, zodat ik dat thuis niet meer hoef te doen (ivm geluid). Want, even tussendoor, mij huis is ongelooflijk gehorig. Terug naar de platen. Onderweg naar huis, met een aanhanger vol houten platen, begon ik mij toch een beetje zorgen te maken. Het spookte door mijn hoofd wat de buren wel niet zouden denken en of mijn nieuwsgierige buurvrouw niet een kijkje zou komen nemen. Maar goed alles is binnengekomen. Ondertussen was ik al een aantal growshops afgegaan met mijn verlanglijstje. Alle spullen gekocht! Toen weer de klamme-handjes-veroorzakende-naar-binnen-sleep-momenten. Alles staat binnen! Ik voelde mij veilig, nu gaat het beginnen!

 

Het knutselen bracht ook het nodige geluid met zicht mee. Ik probeerde zelfs de vijverfolie zachtjes te nieten :wtf:. Uiteindelijk staat het hokje! Dan heb je nog zo goed zitten rekenen en zitten bedenken wat je nodig hebt, maar dan komen al die kleine dingen. Mensen die ook gebouwd hebben kennen het wel. Nog een hakje hier, slotje daar, bandje zo. Hier ging ook nog het aardige geld inzitten.

 

Okee hokje was klaar voor gebruik....laten de stekken elke keer weer langer op zich wachten. Maar vorige week donderdag was het de tijd aangebroken. Zij kwamen met ze 40-en aan.

 

De stekken zaten gezellig in de doos, ietwat gestrest. Geen zorgen! Ik heb van rataplan geleerd hoe je de stekken ongelooflijk kan verwennen. HET EILAND PRINCIPE!!! Twee bakken gevuld met een laagje water en een eilandje van perliet waar de stekken op kunnen chillen. Deze heb ik iets langer laten staan dan aanbevolen. Dit i.v.m. mijn onmogelijke lichturen. half één nacht aan en om half 7 uit. Dit heb ik gedaan als ze dadelijk 12/12 staan overdag, de buren er het minst last van hebben.

 

Ondertussen had ik nog een probleem gehad met mijn afzuiger...dat ding bromde als een gek. Toen is mij aanbevolen om een variac te halen. Dit heb ik gedaan en bevalt mij zeer goed.

 

Okee eiland principe..dit werkte prima! De stekken stonden er goed bij, maar werden een beetje gelig. Denken denken denk...Ik benevelde elke dag met wortelstimulator misschien was dat het. Minder beneveld. Echt groen werden ze niet. Woensdag heb ik ze overgepot en besproeid met anti-spinten spul. maar geen water gegeven, omdat ik dacht dat ze teveel hebben gekregen. Luchtvochtigheid was ook erg laag, dus nog een bevochtiger gekocht.

 

Toch blijven ze gelig..Nu zag ik op de thermometer dat de slaaptemp. veeeeel te laag was 10graden :wtf2:

 

Vandaag heb ik de verwarming ontlucht, dus het blijft nu lekker warm. Ook heb ik vanochtend 200ml water gegeven met Hypro voeding en een beetje wortelstimulator. MAAR misschien is dit helemaal niet goed, want ik gebruik plagron growmix! moet ik dan komende drie weken alleen water geven??? Misschien zijn ze daarom wel geel.

 

De grond was net voor het slapen gaan al weer droog. Misschien morgen ochtend nog een keer 200ml water geven. Bij het ompotten woensdag heb ik ze niks gegeven.

 

Misschien ratel ik een beetje vlug erover heen op het laatst ben al lang genoeg aan het typen ;)

 

Morgen zal ik foto's uploaden en mij verslag bijwerken.

 

Dit is mijn opstelling:

 

Ruimte - 2,40x1,20x2m

Lampen - 2x600W met ELT vsa's

Afzuiging en filter - 500 kuupie softbox

VARIAC dimmer :D

Inlaat - passief 2x200mm diameter

Bevochtiger

11 liter potten

37 plantjes witsoort

temp lampen aan 25 graden

temp lampen uit eerst veel te koud net was het 15 graden

Voeding van Hypro terra

PH 5,8

EC eerste keer voeden heb 0.45 aangehouden, op kaart staat 0,8

clipfan

 

Uhm...iets vergeten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ook weer niet te para worden iedereen mag in zijn huis verbouwen wat hij wil

daarmee doel ik op de houten platen en alles van de bouwmarkt

ik had eerst alleen de eerste zin staan maar dacht later dat daar wel reactie op zou komen daarom ff snel een edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is ook zo...Het is dat je het zelf weet en dan denk je dat iedereen het ziet, hoort of weet. Nu het eenmaal draait en ik aan het idee gewend ben heb ik dat steeds minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heb ik nog steeds geen foto gezien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt allemaal erg goed, heel mooi langs verhaal ook ;)

 

 

Maar dude... Vijverfolie vastnieten?

Geen goed idee!

 

 

Verder klinkt alles goed, alleen was ik voor electrische ballasten gegaan.

En alles zo stil, ruisloos, brom en trillingsvrij mogelijk toch?

Helemaal als je in een gehorig huis woont!

Ben nou ook wel heel benieuwd naar een foto trouwens!

 

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemonhaze zal wel elektronische ballasts bedoelen waarschijnlijk.

 

Veel succes met je kweek Xiao! En laat die foto's maar komen ;)

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach jah.. bedoel ik ook ;)

 

een Lumatek Evsa ofzo, gavita...

zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

bedankt voor de reacties..Ik heb inderdaad nog geen foto's gemaakt, omdat ik eigenlijk helemaal geen reactie kreeg :execute..Nu zijn ze het slapen, dus zal morgen wel foto's maken.

 

Het is nu dag 10 dat ze op 18/6 staan. Ik had in het begin wat klimaat problemen de luchtvochtigheid was te laag en de temp in de nacht was te koud. Nu heb ik een aantal aanpassingen gedaan en de gele bladeren beginnen groener te worden de plaatjes groeien wat beter en de paarse steeltjes trekken weg. Daarom wil ik ze nog 1 dag op 18/6 laten staan. Zodat ze goed kunnen herstellen.

 

Ook geef ik alleen water geen voeding. waarschijnlijk zit er genoeg voeding in de plagron growmix.

 

Als iemand op of aanmerkingen heeft hoor ik ze graag.

 

@Lemonhaze: Ik bedoel de zwart-wit folie ;) die vsa's maken redelijk wat geluid. Die wat jij voorstelt maken geen geluid? misschien voor volgende keer ben nu redelijk door de centen heen :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19978_13490_27113.jpg

[uRgallery_19978_13490_21192.jpgL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=417433]gallery_19978_13490_106402.jpg[/url]

 

Okee hier zijn mijn eerste foto's. Even alles uitproberen hoor. Op mijn telefoon zagen ze er onduidelijk uit, maar nu vind ik het best meevallen. Als iemand hints of tips heeft waar ik een foto van moet maken let me know!

 

De plantjes zien er steeds groener uit. Ik heb het idee dat ze zich nu wel op hun gemak voelen. Ze zijn sinds ze het goed hebben ook goed ontwikkeld. Ze hebben nu 11 dagen op 18/6 gestaan. Nu heb ik ze op 12/12 gezet. Of zou iemand van jullie zeggen om nog een dag of twee op 18/6 te zetten? Laat mij vlug weten kan ik nog voor 12 uur nog terug zetten.

 

Voeding ga ik voorlopig niet geven of heeel weinig. Morgen 200ml water per plantje.

 

Vandaag was de temperatuur wat aan de hoge kant. 30 graden. luchtvochtigheid 40%. Eigenlijk gek dat het de ene dag goed 25C blijft en de andere dag (even koud buiten zou je zeggen) 30 graden.

 

Ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19978_13490_27113.jpg

[uRgallery_19978_13490_21192.jpgL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=417433]gallery_19978_13490_106402.jpg[/url]

 

Okee hier zijn mijn eerste foto's. Even alles uitproberen hoor. Op mijn telefoon zagen ze er onduidelijk uit, maar nu vind ik het best meevallen. Als iemand hints of tips heeft waar ik een foto van moet maken let me know!

 

De plantjes zien er steeds groener uit. Ik heb het idee dat ze zich nu wel op hun gemak voelen. Ze zijn sinds ze het goed hebben ook goed ontwikkeld. Ze hebben nu 11 dagen op 18/6 gestaan. Nu heb ik ze op 12/12 gezet. Of zou iemand van jullie zeggen om nog een dag of twee op 18/6 te zetten? Laat mij vlug weten kan ik nog voor 12 uur nog terug zetten.

 

Voeding ga ik voorlopig niet geven of heeel weinig. Morgen 200ml water per plantje.

 

Vandaag was de temperatuur wat aan de hoge kant. 30 graden. luchtvochtigheid 40%. Eigenlijk gek dat het de ene dag goed 25C blijft en de andere dag (even koud buiten zou je zeggen) 30 graden.

 

Ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, maar aangemeld vanaf 2008 en dan:

 

1- geen rekening gehouden met het feit dat je plantjes een hoge luchtvochtigheid nodig hebben de eerste weken

2- geen verwarming voor de nacht

3- 500m3 afzuiging voor 2x 600W

4- niet weten of je wel/niet moet bijvoeden bij je gebruikte aarde

 

Je hebt in die 4 jaar in ieder geval niet heel veel gelezen hier! ;)

 

Je wilt een fluisterstil hokje maken ivm gehorigheid....neem dan een wat grotere afzuiger (1500m3) en dim deze lekker met die variac. Want met de temperaturen nu is die 500m3 leuk, maar als het paar graden warmer wordt moet dan ding voluit draaien. Je klimaat blijft dan ook stabieler. Een climatcontroller is ook fijn ipv die variac. Dan draait je afzuiger snachts een stuk minder dan overdag, handig voor overlast. Neem dan wel een fatsoenlijke controller die je fans niet laat brommen. Een frequentiecontroller bijv. ("Cli-Mate frequentiecontroller" of een "Torin Sifan climate controller Aric", zoek maar)

 

 

 

Maar om niet helemaal negatief te zijn, je bent de boel goed aan het herstellen, en je plantjes zien er redelijk uit.

Volgende run EVSA's erin en fatsoenlijke kappen. Wat voor kappen heb je nu eigenlijk? :execute

 

 

Succes! :wtf2:

 

 

Edit: ik ben geen aarde man, maar volgens mij moeten je potjes toch echt liefst tot de rand gevuld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dat is ook zo...Het is dat je het zelf weet en dan denk je dat iedereen het ziet, hoort of weet. Nu het eenmaal draait en ik aan het idee gewend ben heb ik dat steeds minder.

Living on the edge my friend

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hall da-was-ik-niet,

 

1- geen rekening gehouden met het feit dat je plantjes een hoge luchtvochtigheid nodig hebben de eerste weken

 

Hier had ik wel rekening mee gehouden, maar ik had verwacht dat de eiland-methode meer luchtvochtigheid zou opwekken. De luchtbevochtiger stond sowieso op het lijstje

 

2- geen verwarming voor de nacht

 

Als je iets beter leest zie je dat ik mijn verwarming had moeten ontluchten. Ik was niet op de hoogte dat die het niet deed.

 

3- 500m3 afzuiging voor 2x 600W

 

Als ik op deze site lees zie ik inderdaad dat 1000m3 minimaal moet aanhouden, maar ik heb ook andere mensen gevraagd en veel zeggen dat 500m3 voldoende is....maar nu blijkt dat het toch al warm wordt. Even kijken hoe het gaat anders toch voor de 1000m3 gaan :execute

 

4- niet weten of je wel/niet moet bijvoeden bij je gebruikte aarde

in de sjop heb ik nog uitdrukkelijk gevraagd moet ik bijvoeden ofniet...zij zeiden van niet, dus daar ben ik van uitgegaan...

 

 

Om te zeggen dat ik niks geleerd heb...Ik vertel ook in mijn verhaal wat ik moet doen om het beter te laten gaan. Dit heb ik gedaan en het gaat al beter, dus een beetje geleerd heb ik wel ;)

 

Haha trouwens je moet niet denken dat ik van toen elke dag hier op het forum zat te lezen en mezelf zat op te geilen :wtf2: ik speelde met het idee.

 

Maarre nog even op 18/6 laten staan of gewoon nu 12/12 gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die verwarming vond ik al vreemd, maar nu snap ik 'm. Hou je 't goed op temperatuur nu als ze slapen?

 

Verder is het opbouwende kritiek hoor ;)

 

Wel lees toch duidelijk dat je niet weet of je wel of niet moet voeden (twijfel ontstond door vergeling van je plantjes waarschijnlijk).

 

En dat advies van sommige growshops.....................ga ajb die 1500m3 halen. Dit gaat sowieso te warm worden. Beter voorkomen dan genezen. Die 1500 kan je dan lekker rustig laten draaien.

 

Hoe zeker weet je dat die eilandmethode wel werkt? Zijn ze daarom niet geel geworden? Volgende keer gewoon direct in die potten, bevochtiger erop, 1 lamp aan, max hoogte en dan rustig laten wennen. Dagelijks sproeien met gewoon water. Na een dag of 4-5 als ze lekker zijn aangeslagen 2e lamp erbij en dan om de paar dagen steeds beetje zakken tot 60cm boven je plantje.

 

Heb je je stekken behandeld tegen ongediertje als spint? Of ga je nog preventief spuiten?

 

Zelf zou ik ze die twee dagen nog even geven en de onderste blaadjes/zijscheuten weghalen. Als dit straks dichtgroeit dan komt daar toch geen licht. Je wilt met deze setup een dikke hoofdtop bereiken en daar moet alle energie heen. Dus fluf onderin heb je niks aan. Maar ik heb alleen ervaring met Amnesia op hydro, en da's toch anders.

 

Welk soortje is het precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder is het opbouwende kritiek hoor

 

dat wil ik ook graag ;)

 

Hoe zeker weet je dat die eilandmethode wel werkt? Zijn ze daarom niet geel geworden? Volgende keer gewoon direct in die potten, bevochtiger erop, 1 lamp aan, max hoogte en dan rustig laten wennen. Dagelijks sproeien met gewoon water. Na een dag of 4-5 als ze lekker zijn aangeslagen 2e lamp erbij en dan om de paar dagen steeds beetje zakken tot 60cm boven je plantje.

 

de wortels kwamen onder uit het potje. Dat leek mij wel een teken van goed gaan.

 

Heb je je stekken behandeld tegen ongediertje als spint? Of ga je nog preventief spuiten?

 

Ik heb ze inderdaad behandeld tegen ongedierte

 

Welk soortje is het precies?

Die gast zei tegen mij white widow, maar ik weet niet of hij het zelf wist. Volgende keer bestel ik gewoon bij diegene die weet wat ie doet. Dit keer is het helaas anders gelopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achja, gewoon knallen!

 

Zie ook wel veel verschil tussen de ladies. Krijgen ze allemaal naar behoefte water? Blijf je dat handmatig doen?

 

Misschien kan je de kleintjes straks aan 1 kant zetten de grotere aan de andere kant. Dan kan je nog wat doen met de hoogte van je lamp. Dat is weer 't voordeel van kweken in potten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vond dat ook dat ze niet mooi gelijk waren, maar de laatste twee dagen trekken ze goed bij. Ik geef ze gewoon van boven water.

 

Het naar behoefte water geven moet ik natuurlijk even onder de knie krijgen..Ik ga nu gewoon van 200ml uit en dan kijken wat het met de plant doet. Wat ik vaker heb gelezen is dat je beter weinig kan geven en dan later bijgieten, dan te veel en dan niks meer kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=13583

 

Lastig bij allemaal losse potten, maar dan heb je wel een idee wat je gemiddelde plant drinkt en wanneer ze behoefte heeft aan vocht en kan je de rest ook water geven. Of af en toe eens in een andere pot stoppen oid. Naar eigen inzicht kan natuurlijk ook :execute Hardstyle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die EVSA's brommen niet, maken geen enkele herrie... ik vind het een uitkomst, aangezien ik 5 meter van m kastje af slaap en alle kleine beetje helpen... elke db minder is er toch weer 1 voor mij!

 

als de blaadjes geel wegtrekken en je gaat weer bij verwarmen... lijkt het mij sterk dat de blaadjes daarna weer groen bijkleuren... heb je daar toevallig foto's van? heb ik namelijk nog nooit gezien.

 

lemon

 

edit: ziet er verder allemaal mooi uit hoor, ik had alleen die folie wat strakker opgehangen...

hangt er wat sip bij zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kleine groep volgers :execute

 

Ik was vandaag net te laat thuis voor nog een paar foto's te maken. Toen ik er bijstond sprongen de lampies uit. Ze zien er goed uit. Steeds groener. en ook beginnen ze er voller uit te zien niet zo sprieterig.

 

Ik zal morgen ochtend direct foto's maken en morgen avond uploaden. Ik heb ze nu op 12/12 gezet. Morgen vroeg water geven zonder voeding ;)...temperatuur was 28 graden vandaag.

 

@lemon: Ik ben eens wezen kijken op internet voor evsa's, maar ze zijn al vlug 100 euries. mijn budget is nu even op. Als ik het na deze ronde nog leuk vind ga ik natuurlijk upgraden. En dan zal ik ook de folie strakker vastmaken. Beetje bij beetje zal het een mooi hokje worden :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19978_13490_10216.jpg

gallery_19978_13490_21142.jpg

gallery_19978_13490_76350.jpg

gallery_19978_13490_115041.jpg

gallery_19978_13490_139165.jpg

gallery_19978_13490_6816.jpg

 

Joehoe,

 

Dit zijn weer een paar nieuwe foto's. Ik vind dat ze er best goed bijstaan. Alleen zitten er op sommige blaadjes van die gele puntjes. Kan dit zijn doordat er spint op heeft gezeten en nu ze groter worden de puntjes beter zichtbaar zijn?? Op de nieuwe bovenste blaadjes zit helemaal niks.

 

Verder was de temp vandaag 29 graden op zijn max. Luchtvochtigheid volgens metertje was 40% maar voor het gevoel was het vochtiger. Je ziet ze nu elke dag groeien :)

 

Vandaag was de eerste dag op 12/12. Ik wilde in eerste instantie vanochtend water geven, maar ik ga wachten tot morgen ochtend. Als ik mijn vinger aan de zijkant in de grond stopte voelde het nog wat vochtig.

 

Ik hoop dat ik wat meer feedback krijg. Ik begrijp dat dit weer een kweekverslag is van de zoveelste beginner en dat het niks spannends is voor de meeste, maar toch... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint zit er volop

ik zou even aan de onderkant van die blaadjes met puntjes kijken

denk dat het helemaal vol zit al

 

 

ej ja niks spannends ...

 

als veel mensen al die foutjes zien ,die makkelijk voorkomen hadden kunne worden

 

tja dan kan je dat soort reacties verwachten

 

ik zou ff een anti spint spulletje halen en de plantjes 1 voor 1 gaan behandelen

anders kan je straks alles weggooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gespoten vorige week bij het overpotten. aan de onderkant zie ik niks zitten. Kan het nog schade zijn van voor het spuiten en dat de blaadjes nu groter worden je het beter ziet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...