Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Klaproos

Vragen m.b.t. Lucht ontvochtiger

Recommended Posts

Ik zit in een ruimte met 2 lampjes van 600W en een aardebak van 3m2 en bubble babes die eindelijk in de pubertijd komen :wacko:

Ik heb een nieuwe set up en daar bij dus ook nieuwe problemen als de temp netjes rond de 27 graden is is de RLV 70%

Als ik de temperatuur om hoog laat gaan voor een graadje zal de RLV niet ver genoeg dalen en daar de afzuiger nu al op minimum toerental draad niet veel aan te veranderen.

Dus we grijpen nieuwe opties aan een ontvochtiger..

 

Maar welke met wat voor vermogen?

De ruimte zelf is maar 30M3 hoeveel liter water zal dit indampen per 24uur?

 

Ik heb de volgende ontvochtiger op het oog Honeywel DD-TEC 10El.jpg

 

En dan de 2e vraag stel dat ik 10 liter per dag onttrek, kan ik dat in mn watervat laten lopen aangezien ik niet met voeding werk?

Als ik een paar dagen weg moet heb ik anders niet de capaciteit om het op te vangen.

 

 

Gr Klaproos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan wel hoor. Ooit gedaan is. Voedings vat ging veel langer mee. Concentratie van de voeding (je EC) word wel veel minder na paar dagen.. Toen geen nadeel van ondervonden.

 

Maar weet niet hoe groot je ruimte is, maar met 10 l is het efectief maby iets van 2l waarom?? Omdat de aangegeven 10l bij ideale omstandigheden is. Dus haalt ie dat nooit in de praktijk. Je moet bij drogen van lucht voor over capaciteit gaan.

 

Succes groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen watervat om te voeden maar als ik de lv ontvochtiger gebruik( bloeitijd) dan sluit ik hem wel aan op een vat zodat ik niet elke dag 3x hoef te legen , het werkt erg fijn en de lv is dan ook vrij constant , scheelt some een 5%

 

je kan ook ff het water meten op ph en ec dan weet je het zeker :wacko: succes ermee

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnsell: De ruimte die ontvochtigt moet worden is maar 30 kuub is deze dan toereikend?

 

@Pacman thnx dan gaat hij op het vat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dezelfde,ik gebruik hem in men ds240w.

je moet er een reservoir op aansluiten en hij verwarmt de ruimte ok een beetje,hou daar rekening mee.

maar voor een ruimte van 4 op 4 (30 kuub) is dit ontoerijkend.

dan moet je kijken naar een bouwdroger.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik heb een rekenfoutje gemaakt.. het is maar 15 kuub!

Plant oppervlak is 2,45x1,30

Het verwarmen zie ik als een bijkomend voordeel temperatuur hoger afzuiger harder draaien LV weer omlaag.

In de nacht is het ook wel mooi dat er rest warmte word geproduceerd scheeld de kachel weer stoken!

 

Gr. Klaproos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een afzuiging gebruikt is niet alleen de maat van je hok belangrijk maar de capaciteit en RH% van je aangezogen lucht ook. Als dat hok dicht is, zal de ontvochtiger het binnen no-time droogtrekken tot de gewenste waardes. Als er vochtige lucht wordt aangezogen, is het water naar de zee dragen.

Dan verlaag je de rh% misschien met een paar procenten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zuig af met een 500Kuub die momenteel niet boven de 18-22Hz draait lucht komt 50/50 van binnen en van buiten passief aangevoerd anders word het te koud

of warmt het niet snel genoeg op als de lampen aan gaan.

LV zal dus niet boven de 50% zijn maar gemeten heb ik het niet zal ik morgen doen!

 

Met deze afzuiging denk ik dat het niet veel vermogen moet kosten om de lucht te drogen!

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk nu als het nodig is met de Stahlmann luchtontvochtiger bouwdroger 30 Liter/dag.

 

Die gaat wel hard, en door de werking van de luchtontvochtiger, warmt zoals ''digi'' al melde de ruimte daarbij ook iets op. Het is wel leuk om er mee te experimenteren, om de juiste waarde LV/temp te halen en te behouden.

 

Good Luck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...