Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mathieuuuweed

wietpas waarom toch?

Recommended Posts

ik ben een belg, maar ik vroeg me af waarom er nederlanders zijn die regelmatig naar de coffeeshop gaan die voor de wietpas zijn, want als de wietpas wordt ingevoerd, kan je alleen maar naar die ene coffeeshop gaan waar je een pas hebt in de stad waar je woont. dus als je in bv breda woont en je bent even ergens andrs in het land bv amsterdam, kan je dar geen wiet meer kopen, dat is tog ook nergens meer goed voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer geen logische antwoord te vinden want tis gewoon weg een heksen jacht geworden voor geen enkele reden....ze zullen het vroeg of laat wel voelen zeker nu dat de econmische crisis elkekeer maar erger en erger wordt.....Noord Spanje zal deze jaar het verkoop en kweken van wiet legalizeren.......in denemarken kan je ook wiet en hash kopen.....sweden zal het deze jaar ook legalizeren....en juist nu wilt nederland het verbieden....slaagt toch op niets.....dus beter niet logisch denken over de wietpas en al dat gedoe van dat sluiten in nederland

 

we kunnen nog altijd naar Denemarken gaan.....tis ongeveer 800 km maar bon...of zelf kweken en daar heb je tenminste iets aan

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom?

 

Bepaalde politieke partijen, het CDA voorop, zouden niets liever willen dan een einde maken aan het gedoogbeleid.

Echter, de meerderheid van de Nederlanders staat achter het gedoogbeleid en er is dus geen mandaat om er een eind aan te maken.

CDA bijvoorbeeld, laat zich echter zelden tegenhouden door vaagheden als democratie en meent tegen de wil van de meerderheid van de Nederlandse bevolking haar wil door te moeten drukken want het CDA weet nu eenmaal veel beter wat goed voor u is dan uzelf en bovendien zijn ze op een missie van God dus onfeilbaar.

 

Op deze manier wordt, ondanks het feit dat er geen mandaat is, toch weer een stap gezet in de richting van een totaal verbod.

Bovendien zijn dadelijk na de wietpas alle gebruikers geregistreerd wat vervolgen ook weer makkelijk maakt.

En verkoop aan buitenlanders is al onmogelijk gemaakt.

Zo hoopt het CDA stapje voor stapje het gedoogbeleid af te breken.

 

Wat natuurlijk ook een rol speelt is dat iemand als Opstelten eigenlijk een niet bijzonder intelligente populist is.

Zijn antwoord op alles is: 'Zwaarder straffen'.

Dat er geen personeel is om te controlleren en te handhaven en dat de legaliteit ontbreekt zijn kleinigheden waar hij niet bij stil staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag me af als er ooit andere partijen aan komen in Nederland of dat dan iets zal veranderen aan het huidige wiet beleid? Ik heb de indruk dat het pas verkeerd is beginnen gaan met de partijen die nu aan zijn!!??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat gevoel ook ook had wietgirl.....waarschijnlijk iedereen......waar zijn die goeie tijden..........maar tis niet alleen dat hoor....alles is zo strenger beginnen te worden,ik ga niet verbaasd zijn dat we zelf boete zullen krijgen voor elke Sch...t die we gaan laten .... :wacko: wegens lucht vervuiling

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er sowieso een grotere tendens is om naar pre-jaren zestig toestanden terug te willen gaan, althans aan de kant van de conservatieven en de liberalen.

Sinds 9/11 is het mogelijk geworden individuele vrijheid, zowel op het internet als daarbuiten, flink te beknotten.

Het grootschalig afluisteren van burgers zoals bepaald in de Patriot act was ondenkbaar voor 9/11 maar nu is het doodnormaal. (Nederland is overigens een van de landen met de meeste telefoon/internet-taps ter wereld. Per hoofd van de bevolking wordt er hier meer afgeluisterd dan in de USA)

Op internet is het helemaal duidelijk.

Men ziet er zelfs geen been meer in om te proberen alle internetgebruikers te gaan controleren en af te luisteren en zelfs dat de regering bepaalt wat u als burger wel en niet mag zien en doen op het internet.

Tenzij er een tegenreactie komt (en een wat bredere als occupy) zal men doorgaan met alle verworvenheden van de jaren zestig en zeventig te slopen en het gedoogbeleid is daar een van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mensen van de grenssteden blijven toch wel komen en dit is logisch als er vele straatdealers bij zullen komen.

Ook vele Nederlanders zelf zullen zich niet laten registreren, dus ook die moeten dan naar huis of straat dealers.

Of je zal ergens in een andere stad zijn, maakt niet uit die wietpas, want in elke stad zullen straatdealers zijn.

Wel opletten dat ze je geen coke proberen aan te smeren of verboden wapens, want die stap komt nu een stuk dichterbij voor de mensen.

 

Of zelf kweken, zonder woorden vragen ze er eigenlijk om.

Maar ook dat mag al weer niet, willen ze de mensen depri en dom houden met hun achterlijke regels.

Iemand zal zich aan elke regel houden, volgens mij gaat het dan niet goed met diegene en is het woord leven een andere betekenis, namelijk laten leven.

 

Dont wurry about the things,

cause every little thing is gonna be allright :wacko:

 

Of deze:

We refuse to be

What you wanted us to be;

We are what we are:

That's the way (way) it's going to be. If you don't know!

You can't educate I

For no equal opportunity:

(Talkin' 'bout my freedom) Talkin' 'bout my freedom,

People freedom (freedom) and liberty!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer mijn idee te geven. Ik vind dat er vaak te kortzichtig beleid word

gevoerd, en dat is al lang zo.

Door mensen die aan "het roer"staan, die zelf amper benul hebben van

de praktijk, studies en onderzoek ( ach, we hebben toch zo weinig onderzoeks

commissies ) láten doen en dat klakkeloos overnemen

en het op hun politieke agenda zetten. Net zoals men vroeger de mensen te makkelijk

de wao in lieten gaan, en later erachter kwamen dat het teveel geld koste.

Nu zitten we o.a nog steeds met de na-wee'n ervan.

Zo ook met het gedoog beleid, zo ook met het asiel beleid om maar eens wat

te noemen.

Men word sinds alle tijden al gedeeltelijk misleid door politiek. Dat gaat op vele

vlakken zo. Ik heb er mijn bedenkingen bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de overheid betaald de instanties die onderzoek doen naar een door de overheid verzonnen probleem, die instantie komt naar buiten met "schokkende feiten" zodat de overheid een stok heeft om mee te slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...