Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

A.D Duenk

Voorbereidingen voor 2012

Recommended Posts

Beste,

 

Vorig jaar 5 buiten planten te hebben gehad. een slechte oogst gehad. heel veel pluff spul gehad. toch nog stukje hasj ervan gemaakt.

Nou willen we volgend jaar dus ook weer plantjes gaan zetten. Ik zat te denken zou een arjans haze(greenhouse) buiten kunnen staan, heb ook nog the church liggen van greenhouse. En Cheese van de rokerij. maar nou weet ik nog niet zo goed welke van deze soortjes ik buiten ga zetten. Het is de bedoeling dat er 10 komen te staan in 18 liter potten. En voorgroeien in tiffy potjes ze worden verduisterd. maar wanneer kan ik dan het beste beginnen met ontkiemen. Want wil nou dit jaar een goeie oogst kunnen halen. wat adviseren jullie mij..

 

En wat kan ik gebruiken kwa voeding heb nog zelf het een en het ander nog staan. zoals pk13/14, Top up ecolizer. en de hele lijn van biobizz.

 

Iemand een idee??

 

wat ik het beste kan doen voor buiten.

 

A.D Duenk

Edited by A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

starters pakket van sannie bestellen en alles gewoon kraantjes water geven en beetje voeding mee geven in de bloei (uit het pakket)

een keer in de 2 weken in wateren met bacto tijdens de groei

 

suc6 je bent wel vroeg met aan voorberijdingen denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Bedankt voor je tip. ontkiemen enzo lukt me allemaal best wel. ook met wortelstimulator enzo.

 

Ja want weet niet hoe het precies zit met verduisteren enzo. heb al aardig wat gelezen. maar nog niet heel duidelijk geworden.

 

Ja eigenlijk wel. maar voorbereidend werk word je beloond.

 

Nu maar even een lekkere hasj blow draaien ;)

A.D Duenk

Edited by A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is ervoor zorgen dat je plantjes een lichtcyclus hebben van 12 uur licht, 12 uur donker.

In de zomer wil het nog wel eens langer achter elkaar ligt zijn dan 12 uur.

Als je de planten afdekt met iets, bijvoorbeeld een zijl wat geen licht doorlaat, dan kan je dus zelf bepalen wanneer het donker is en wanneer het weer licht is.

 

Zo kan je stress verminderen en ervoor zorgen dat je planten eerder in een gezonde bloei komen en blijven en daardoor eerder klaar zullen zijn met een hopelijk beter eindresultaat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja want weet niet hoe het precies zit met verduisteren enzo. heb al aardig wat gelezen. maar nog niet heel duidelijk geworden.

 

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister-Topic-t16914.html

 

:)

 

lees de sticky's in outdoor.. als voorbereiding en daarna heel wat outdoor kweek topics...das de beste voorberijding die er is... ;)

 

http://www.wietforum.nl/Outdoor-f59.html

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kantklos

@

Hartstikke bedankt, heb het verduitster-topic is goed doorzitten lezen, en ga voor de opie 23:00 - 11:00. dat zou voor mij het beste uitkomen.

Alleen even kijken welk soortje het gaat worden.

carpe diem

@

Bedankt voor deze 2 linken, hier heb ik al aardig wat uurtjes zitten lezen.(25 pagina's) en nou toch duidelijk geworden, dat het ongeveer van 9 juli tot 13 augustus te gaan verduisteren 12/12.

Misschien 23:00 - 11:00. dit is toch al 12 uur. en dat is dan toch goed.

en jij ook gelukkig nieuwjaar en een fijn 2012 toegewenst

 

groene zhizzle

@

Ja dan moet ik even gaan kijken voor welke soort ik ga. als ik ze ga verduisteren maakt het dan ook nog uit welke soort het is of is dat dan niet nodig?

zodat ik alle soortjes kan buiten zetten.

 

@ iedereen die nog tips heeft mag ze hier posten.

 

weet iemand wanneer ik ze dan het beste kan gaan ontkiemen.?

 

Vriendelijke Groet,

 

A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ga voor de opie 23:00 - 11:00. dat zou voor mij het beste uitkomen.

Alleen even kijken welk soortje het gaat worden.

 

dat het ongeveer van 9 juli tot 13 augustus te gaan verduisteren 12/12.

Misschien 23:00 - 11:00. dit is toch al 12 uur. en dat is dan toch goed.

Hi A.D. als je voor de 23:00 - 11:00 optie gaat ontneem je je plantjes dagelijks de kostbare uren ochtendzon.

Alles kan maar ik raad je aan te proberen een schema van 08:00 tot 20:00 te doen OF

's Avonds om 20:00 donker te zetten en als het buiten donker is weer naar buiten.

Maar waarschijnlijk zit je met werktijden enzo. :wacko:

 

Zodra je gaat verduisteren verbreed je je mogelijkheden qua soorten enorm.

Je bent niet meer afhankelijk van de outdoor soorten.

Maar als jij ze 12 uur in het donker zet kun je ze niet zomaar 13 augustus buiten zetten want dan is het nog bijna 15 uur licht en dus 9 uur donker buiten.

Hier het zon op/onder schema.

 

@ iedereen die nog tips heeft mag ze hier posten.

gallery_7512_11569_27877.jpg

 

Nice Day!

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites
carpe diem

@

Bedankt voor deze 2 linken, hier heb ik al aardig wat uurtjes zitten lezen.(25 pagina's) en nou toch duidelijk geworden, dat het ongeveer van 9 juli tot 13 augustus te gaan verduisteren 12/12.

Misschien 23:00 - 11:00. dit is toch al 12 uur. en dat is dan toch goed.

en jij ook gelukkig nieuwjaar en een fijn 2012 toegewenst

 

@ iedereen die nog tips heeft mag ze hier posten.

 

Als je verduisterd dan neemt de lv meestal erg toe onder het zeil....en zelfs condensatie :rofl

mss van ong 1800 tot 2330 verduisteren...( exacte tijden kan je uitrekenen met de zonopkomst/ondergng tabellen...)

 

als het net donker is dan kan je het zeil er al afhalen en je hoeft smorgens niet vroeg optestaan...

 

maar idd...je moet een tijdschema nemen wat je zelf vol kan houden... ;)

 

idd half aug oogsten is mooi...in een gemiddelde zomer...

 

succes :wacko:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesta

@

Besta Nesta,

 

Ja ik zit met werktijden ja. dat is hem juist. Ja maar als ik ze avonds om 20:00 donker zet tot ongeveer 23:00.

is dat dan niet veelste kort per keer. of zie ik dat verkeerd.

Ja want die optie van jou klinkt me ook interessant. want dat zou voor mij nog veel beter uitkomen.

Maar vanaf wanneer denk jij dat je ze moet gaan verduisteren dan en tot wanneer precies, want wat je al zij ze kunnen dan nog niet normaal terug na buiten.

omdat je dan met 15 uur licht zit en 9 uur donker.

Ja dat dacht ik zelf ook al aan. dus ik ga kijken of ik Arjans Haze buiten kan zetten, en dan verduisteren.

En ook bedankt voor het schema, die ga ik even opslaan. die kan nog wel is van pas gaan komen.

 

Carpe diem

@

Beste Carpe diem.

 

Ja dat is ook zeker een goeie. maar wanneer is het het beste om te beginnen met verduisteren en tot wanneer??

of is van 9 juli - 13 augustus genoeg omdat het dan nog 15 uur licht per dag is en maar 9 uur licht zoals hierboven werd verteld

want dat begrijp ik nog niet helemaal. en ik begrijp ook niet helemaal hoe ik dat moet uitrekenen met het tijdschema.

 

Bedankt voor jullie info alvast.

En als het allemaal meezit dit jaar hebben we 10 plantjes staan op 2 locaties. en gaan proberen een verslag bij te houden hier op het forum

 

 

A.D Duenk

Edited by A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond.

 

Ik zet deze Arjans Haze 1 maart 2012 buiten, om haar daar af te laten bloeien, heb haar nu binnen staan in bloeiweek 11, dus dit soortje moet je verduisteren als je het Outdoor wil doen.

 

gallery_6979_9442_7535.jpg

 

Ze mag een tijdje voorgroeien en gaat getopt worden.

 

Eigenlijk kan je alle soortjes buiten kweken.

 

Tevens gebruik ik amper voeding.

 

Koop goeie grond waar genoeg voeding inzit voor 6 tot 8 weken, dan heb je geen andere voeding nodig.

 

Wel heel veel zon komend jaar.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowsterke.

 

Ja ik wou zelf ook rond 1 maart naar buiten met de Arjans Haze. dus half februari ontkiemen, daarna een dag of 12 op 18/6 en dan naar buiten rond 1 maart.

 

Ja vorig jaar ook goeie grond gekocht bij growshop. en dat beviel me goed. en wat gebruik je dan voor voeding. heb zelf nog pk13/14 staan. en ook nog top up van ezcolizer? Misschien dat ik hier nog wat mee kan.

 

Daar gaan we zeker vanuit.

 

Jij ook succes.

 

A.D Duenk

Edited by A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch nog even het verduister topic doorzitten lezen. aardig werk hoor.

Maar ben er toch achtergekomen dat dit toch de beste manier voor mij is.

Heel concreet :

 

start met verduisteren op 10 Juli , elke dag van 7 uur in de avond tot het donker wordt . Daarna weer gewoon buiten zetten of de zakken er vanaf halen. Zo verlengen we de donkere periode met 3 of 4 uur kunstmatig verduisteren tot een totaal van 10 a 11 uur. ( bewust geen 12/12 ) Dit zal de planten tot bloei aanzetten.

Dit blijven we doen tot 5 augustus , daarna zetten we ze gewoon op de buitenlicht cyclus .

 

Op deze manier loop je geen extra kans op rot omdat je planten nog maar net bloeien als je stopt met verduisteren, en de planten zullen niet terug in de groei schieten . Het resultaat is ongeveer een maand eerder afbloeien.

Zonder verduisteren is het in ons klimaat praktisch onmogelijk het merendeel van alle denkbare rassen echt af te bloeien,gekeken naar de klimaat gemiddelden van maanden september en oktober

 

Het is een aanrader om voor het verduisteren op bovengenoemde methode altijd rassen te kiezen waar voldoende Indica eigenschappen inzitten om dat deze minder snel last van lichtstress hebben. Volg je alles wat hier staat precies op dan kan het niet fout gaan durf ik te stellen.(indien je voor de rest geen rare fratsen uithaalt),

 

maar dan is me vraag, wanneer kan ik het beste gaan ontkiemen??

en hoelang kan ik aarde bewaren wat ik koop in de Growshop. aangezien dat is 20x18 liter nodig heb.

en het liefst al in huis hebt liggen, aangezien we hier in de buurt maar 1 growshop hebben zitten.

 

dus als iemand nog tips of aanmerkingen heeft, zijn deze zeker welkom

A.D Duenk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola

 

Qua verduisterschema zit je goed. :rofl

Als je 10 juli wilt gaan verduisteren dan kun je -afhankelijk van hoe groot je de plant wilt laten worden- begin mei gaan ontkiemen maar een paar weken eerder of later kan ook.

 

Ik zeg uit ervaring het werkt met zakken over de plant, maar door de benauwdheid en hoge lv werk je rot in de hand.

Je verduisterd niet door tot aan de oogst (hoe dikker en steviger de toppen hoe meer kans op rot) maar het geeft je plant wel stress = minder resultaat en gevoeliger voor problemen.

 

Het is niet nodig om voor indica dominante soorten te kiezen als je verduisterd, dat kan net zo goed met Sativa's.

Misschien wat lastiger met zakken omdat sativa's wat langer doorgroeien in de bloei maar mijns inziens maakt het qua eindresultaat niet uit .

 

Niks mis met het bewaren van aarde.

Ik zou het wel droog leggen.

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja vorig jaar ook goeie grond gekocht bij growshop. en dat beviel me goed. en wat gebruik je dan voor voeding. heb zelf nog pk13/14 staan. en ook nog top up van ezcolizer? Misschien dat ik hier nog wat mee kan.

 

Momenteel heb ik Arjans Haze staan in opgewaardeerde gebruikte Golden Label Special Mix, heb haar maar een keer voeding gegeven en daar reageerde ze niet tof op, gelijk bladproblemen, dus van voeding houdt deze dame niet echt in het begin, op het eind zou je misschien bij kunnen voeden. Ik herbruik mijn aarde altijd. Vooral ook om daar in te ontkiemen, dat gaat ook uitstekend.

 

Heel veel succes.

 

Fijn weekend

 

gallery_6979_13329_119274.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nesta

 

Ja zoiets dacht ik zelf ook al. Ja Dan ga ik voor begin mei ontkiemen.

 

Ja ik ga niet verduisteren met zakken, vanwege hoge lv. is de kans heel erg groot dat je zelf rot veroorzaakt.

en dat wil je natuurlijk niet hebben. ik heb een hele mooie tuinhuis tot me beschikking, de ramen even zwart maken.

en een ventilator erin hangen voor het briesje. en dan mogen ze daar vertoeven met ze allen.

Ja van die aarde dacht ik zelf ook al, maar dacht voor de zekerheid toch nog maar even vragen.

 

Hartstikke bedankt voor je tips Nesta

 

 

@ blowsterke.

 

Ziet der zeker goed uit!

 

Ja de Golden Label special mix heb ik vorig jaar ook gebruikt, en is me toen goed bevallen.

dus voor die aarde ga ik dit jaar ook. en wat voor voeding kan ik dan gebruiken op het einde.

iets van top-up van ecolizer is dat iets bijvoorbeeld?

 

Dankje wel.

 

Goed begin is het halve werk zeggen ze altijd.

dit jaar moet me jaar worden. is lekkere toppen kweken.

kan 10 planten kwijt in 18 liter potten dus moet we te realiseren zijn.

 

Bedankt voor je Tips Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een hele mooie tuinhuis tot me beschikking, de ramen even zwart maken.

en een ventilator erin hangen voor het briesje. en dan mogen ze daar vertoeven met ze allen.

Dat is het betere werk. :rofl

Ik heb vijverfolie tegen de raamkozijnen geniet.

Dat kan je dan na het verduister seizoen weer verwijderen.

Ventilator ook goed idee, maar niet direct op de plant.

En zelfs dan moet je erg op blijven letten op rot.

 

Top up is geen voeding maar een bloeistimulator.

Zelf gebruik ik daar TopMax van Biobizz voor.

Afhankelijk van hoe lang je gaat voorgroeien en wat voor soort je gaat zetten zou het best wel eens kunnen dat je buffertabs moet gebruiken of bij moet gaan voeden...

 

Gaat wel goed komen daar, kwestie van aftellen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nesta,

 

Ja dat heb ik ook nog liggen, dus dat niet ik gewoon vast aan de binnenkant van de ramen.

 

Ja dat verwijder ik dan ook meteen weer.

Ja niet op de planten natuurlijk, maar gewoon in de ruimte, zodat er een lekker briesje hangt in het tuinhuis.

Ja ik ga dus ook echt elke avond controleren op rot. want dit is niet wat we willen, toppen kweken dat is wat we willen.

Ja de camera alvast in orde gemaakt, zodat die ook helemaal gereed is. de bedoeling is dat er dit jaar een verslag gaat komen.

Oh ik dacht dat dat ook voeding was!. maar topmax van biobizz heb ik ook in huis

ja ik wou dus geen buffertabs gebruiken. maar gewoon groei voeding in het begin tot ze de bloei passeren, en dan overschakelen naar bloeivoeding ook van biobizz.

en dan de topmaxx van biobizz. om dikke toppen mee te maken.

Ja het begin is het halve werk zeggen ze. ja ik wil dit jaar alles goed voor elkaar hebben.

Ja dat gaat me ook best lukken.

Ga nu even jouw outdoor kweek is rustig doorlezen.

fijn weekend alsnog Nesta

 

Bedankt weer voor je info!

 

 

A.D duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

En iemand toevallig een idee, hoe ik me planten automatisch water kan geven, zoiets van blumat?

 

of zijn der nog andere mogelijkheden zijn.

 

A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ammelov.

 

Hartstikke bedankt voor je tips. maar ik ga toch is verder kijken deze versie is best prijzig.

 

Dus iemand een idee mag het hier posten.

 

alvast bedankt

 

A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou dan gebruik gaan maken van de lijn van biobizz!.

 

Maar is het kweekschema wat te vinden is online ook voor buiten???

want dit lijkt me meer voor binnen namelijk?

heb namelijk alles al in huis van vorig jaar(eigenlijk overal 2 flessen van x 1 liter)

En de hoeveelheid is die ook gelijk wat er staat op het kweekschema of is die voor buiten helemaal anders??

Dus werk er hier iemand toevallig met biobizz voeding.

en kan mij misschien verder helpen met me vraag?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

 

A.D Duenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geloof ik bij alle Biobizz producten 2 tot 5 ml per liter (regen)water.

Je kunt een gemiddelde aanhouden en goed blijven kijken naar je plant.

Het is ook afhankelijk van hoe rijk je bodemleven is en welke grond je gebruikt.

Op de vernieuwde Biobizz site staat bij Tips & Tricks alles simpel nog eens uitgelegd.

En ze reageren snel en graag op vragen via info@biobizz.com

 

Edit:

Allmix

Hele cyclus: Grow en Fishmix

Na eerste week bloei tot het einde: Bloom

Algamic, Rootjuice (Bacto) en TopMax zijn optioneel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nesta: Fishmix word aangeraden tot aan de bloei, niet de gehele cyclus.

En Bio Grow kan je beter ook blijven gebruiken in de bloeiperiode, om zo tekorten te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kantklos daarom schreef ik ook Hele cyclus: Grow

 

Een quote uit een mail van Biobizz:

'Als je tijdens de bloei de grow of fish weglaat, ga je inderdaad een dipje krijgen'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...