Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djago

gelige blad met FOTO`s

Recommended Posts

kan iemand dit even bekijken en zijn mening geven :wacko: :blink:

 

Gele bladranden

 

Ik heb op 1 blad van die roestplekjes gevonden (op zich geen ramp)..ik weet niet of dit zich gat verspreiden maar voorkomen is natuurlijk beter als genezen :D

 

het gaat voor om de overige grote bladeren ...lijkt wel op overvoeding maar weet het zeker...of is het een tekort aan iets ;)

 

help me :D

 

DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaa..

 

volgens mij kan ik een plaatje direct op het forum plakken...is wat makkelijker

 

14.jpg

 

ziet er een beetje klein uit misschien :D ...ik krijg em niet groter :wacko:

in mijn post hierboven kun je het blad een stuk duidelijker zien.

 

DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar zitten forumers...

 

g@dverd!!&^%

 

me Ec meter is dus niet meer goed.....ben er naar de growshop gegaan...en heb nu een nieuwe..... :D :wacko:

 

ik meette een waarde van 1.9 Ec.....(had em opnieuw geprobeerd te ijken maar dat ging ook opeens niet meer goed...met me nieuwe meter blijkt de Ec gewoon op 2.9 te zitten GGGRRRRRrrrrr :blink: ;)

 

nu geef ik ze alleen maar afgezuurd water zonder voeding...dit ga ik een paar dagen laten staan en hopen dat het minder wordt :P :P

 

bladeren zijn dus gewoon verbramd door overvoeding.....lijkt me...dat kan toch niet anders :D

 

DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ter overweging ;

 

 

Nou als je inderdaad een beste periode een EC van 2.9 hebt gegeven, dan doe je er absoluut niet verstandig aan om ze nu geen voeding te geven en is de oorzaak van je gele bladeren waarschijnlijk een VOEDSEL GEBREK! i.p.v een overvoeding.

De restant zouten die in je vat met een ec van 2.9 hebben gezeten, zijn waarschijnlijk rond de wortelen van je planten gaan zitten, waardoor deze nu haast GEEN voeding meer kan opnemen.

Overigens mis ik een beetje de omhoog krullende bladeren welke een overvoeding aangeven, dit sterkt me in het gevoel dat het wel eens een ondervoeding zou kunnen zijn.

 

Indien het dus een ondervoeding is, je medium spoelen met water (Ph rond de 5.7 / 5.8 bij hydro en cocos en rond de 6.0 bij aarde) en met een beetje geluk kunnen ze daarna weer voeding opnemen, ik adviseer dan wel om een lager dan gebruikelijke hoeveelheid EC aan je water toe te voegen en zou persoonlijk weer terug naar een ec van 1.2 gaan en die iets sneller dan normaal weer opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm...dat van dat wortelverhaal dat vond ik wel interessant :o

 

dat zou zeker wel kunnen!..... het gaat nu weer "ietsje" beter

 

 

thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoke> Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik begin altijd met een EC van 1.9 a 2.0.

Dit doe ik om mijn planten kort te houden.

Als je nl lager gaat zitten met je EC schieten je planten door het teveel aan water door tot boven de meter.

Op deze manier kweek ik bijv Haze planten met een maximale hoogte van 75 -90 cm.

Het gevaar voor ophoping van voedingszouten bij de wortels klinkt wazig.

Oppassen met teveel stikstof ivm de PH waarde van je grond.

Stel dat toch je bladeren gaan krullen, gewoon je EC met 0.2-0.4 laten zakken.

Je kunt op deze manier je plant veel makkelijker sturen omdat jeje plant door de hoge begin EC waarde relatief kort houdt wat het transport in de plant bevordert.

 

Djago, niet meteen Cold Turkey. Ik bedoel zoals Smoke al zij een paar tienden omlaag .bijv 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm Sjeepee, Nou ben ik het met jou weer niet eens al moet ik toegeven totaal geen verstand van Haze te hebben. :o Maar... ;) de grote van je plant bepaal je toch door je groeitijd het aantal dagen. En zo goed als bij alle kweek schema's zit je al in week 6 a 7 met een ec van 2.0. En het verstoppings verhaal van smokestein, Is het niet zo dat de haarwortels verbranden bij zo'n hoge ec en daarom geen voeding meer opneemt? ipv zouten om de wortels? Graag commentaar als ik helemaal fout zit leer graag wat bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
de grote van je plant bepaal je toch door je groeitijd het aantal dagen.

TRUE, alleen wordt het natuurlijk beinvloedt door verschillende factoor als ph ec aantal water en LV

Share this post


Link to post
Share on other sites
de grote van je plant bepaal je toch door je groeitijd het aantal dagen.

TRUE, alleen wordt het natuurlijk beinvloedt door verschillende factoor als ph ec aantal water en LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...