Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tapawingo

Als hart en longpatient en reumapatient heb ik zeer veel baat bij wiet dan wel hash

Recommended Posts

Ik als hart en long en reumapatient heb heel veel baat bij de wiet/hash, alleen de ziektekostenverzekeringen doen zeer moeilijk, ook altijd de artsen.

Ondanks dat het al jaren op mijn medisch paspoort staat vermeld nu 12 gram per

dag, maar door foutje van gevolmachtigde top verzekering eraf en dan .....

Nu wordt het dus niet meer vergoedt, want kwam uit de top verzekering, maar een arts vinden die het voorschrijft is al zeer lastig.

Weet iemand ergens een lijst met artsen die het wel voorschrijven of is dat een idee om hier neer te zetten, zodat andere er wat aan hebben.

Was bezig met vergunning te verkrijgen voor het kweken, maar dat is zeer moeilijk, nu zal een advocaat dit moeten indienen, want zit zonder wiet en veel te veel pijn.

Dacht dat men in nederland niet mocht martelen, maar dat doet men zo wel indirect eerst zorgen ze voor dat de top verzekring er af gaat.

Door mij al sinds april 2011 zonder inkomsten te zetten, waardoor ik nu zelfs binnenkort op straat beland omdat ik geen huurpenningen kan betalen.

Zou me bijna aanbieden als beveiliger voor een plantage, want kan toch niet lopen, dan zou ik wel een badkamer hebben en weer een onderdak, ook al ben ik allergisch voor planten.

Nederland had voorheen de naam voor de zorg te handhaven dat hebben ze ook naar buiten gebracht en veelal staan ze zo nu nog bekent.

Men heeft dit ook geprivatiseerd en zo de verzekeringen de taak die in de grondwet staat vermeld voor rijk dan wel staat der nederlanden af te schuiven op nu verzekeraar.

Jammer dat alles zo gaat en in buitenland weet men niet beter, ik ben op weg naar E.H.R.M. doordat staat der nederlanden op vele gebieden de grondwet en de europese wetgeving en de E.V.R.M. ook ernstig schaden.

Mijn advocaat heeft dat al geconstateerd in 2009 en heeft dat in 2010 op papier gezet en doordat hij zelf niet de ervaring heeft me doorgestuurd naar anker en anker.

Die deden niets ja na een gesprekje van nog geen half uur een rekening sturen van €150,00 excl. B.T.W. verder niets en dan gaat rijk dan wel politie verder met hun strafbare feiten.

Heb daar veel bewijs van zowel op beeld en geluidsdragers, maar zelfs de burgemeester dekt alle feiten af, dat zijn de witte boorden, het ergste soort wat er op aarde rondloopt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb COPD en fybromyalgie. Mijn huisarts wou mij medicinale cannabis voorschrijven. Heb hem alleen gevraagd of hij erachter staat dat ik voor mezelf kweek, omdat de medicinale cannabis niet genoeg variatie heeft voor me en mijn ziekteekostenverzekeraar vergoed nl niks, of je moet 3000 euro premie per jaar meer gaan betalen, en krijg je nog maar een deel vergoed :o

Door de reumatoloog en longarts is het beide erkend dat ik het gebruik als medicijn.

Ook mijn huisarts en hun hebben dit alle drie zwart op wit staan voor mij..

Een rustgevende hobby die tevens je medicatie produceert is ten strengste verboden :) ;)

Eigenlijk mag je in Nederland alleen maar werken , belasting betalen. chemicalieen als medicatie slikken en je mond houden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overzicht ziekenfondsen en vergoedingen

 

gallery_6979_9442_66431.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowsterke: mensen die proberen om van bijvoorbeeld de heroine af te geraken of bij wie adhd is vastgesteld ervaren hetzelfde. Het voorschrijven (zelfs aan minderjarigen) van amfetamines en andere (klasse 1 harddrugs!) is geen probleem en word als acceptabel en veilig gezien.

Maar cannabis is niet geschikt hoor, dat zou meer risico's en nadelen met zich meebrengen dan dat het de patient zou helpen, al dus de dokter die blind vertrouwd op zijn kortzichtige, medische literatuur.

 

Vergeet ook niet dat veel artsen/instellingen contracten hebben met bepaalde fabrikanten van geneesmiddelen, elke receptregel, elk extra pilletje, levert hun weer extra geld en bonussen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic.

Even een aanvulling,

Het is geen amfetamines maar Methylfenidaat en beide zijn wel in de familie van Wekamine.

 

Methylfenidaat = methyl 2-fenyl-2-(2-piperidyl)acetaat

Amfetamines = (±)-1-fenylpropaan-2-amine

 

Over als het goed of slecht is laat ik me niet uit, sommige hebben er wel baat bij.

En ik ben geen dokter om dat te beoordelen.

Wilde alleen even de vorige reply aanvullen.

 

/zODd

 

Sorry voor de offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te weten

 

Woensdag 11 januari 2012. Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

volg op twitter | rss Wetenschap

'Blowen tast longfunctie niet aan'

Laatste update: 10 januari 2012 22:01 info

AMSTERDAM - Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen. Dat schrijven Amerikaanse artsen deze week in JAMA.

 

Foto: ANP

De artsen analyseerden gegevens van een 20-jaar lang lopend onderzoek waarin meer dan 5000 mensen werden gevolgd.

Voor dit onderzoek vergeleken ze de longfunctie van tabaksrokers, marihuanagebruikers en niet-rokers met elkaar.

 

Naar verwachting ging de longfunctie van rokers sterk achteruit over een lange periode. Opvallend was echter dat het longvolume en de capaciteit bij blowers juist vooruit ging bij gebruik van maximaal 1 joint per dag.

De vooruitgang was wel te klein om er als persoon profijt van te hebben. Volgens de onderzoekers gaat bij vaker gebruik de longfunctie wel achteruit.

Pijn

De resultaten zetten medisch gebruik van marihuana in een beter licht. “Het gebruik van de drug heeft positieve effecten op pijn, eetgedrag en humeur,” stelt een van de auteurs.

“Nu gematigd gebruik geen negatieve invloed lijkt te hebben op longfunctioneren, is het belangrijk de gezondheidsinformatie van marihuana aan te passen.”

 

Nu.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergeet dextro-amfetamine,dit middel kreeg ik voorgeschreven en is wel degelijk amfetamine.

 

Offtopic.

Even een aanvulling,

Het is geen amfetamines maar Methylfenidaat en beide zijn wel in de familie van Wekamine.

 

Methylfenidaat = methyl 2-fenyl-2-(2-piperidyl)acetaat

Amfetamines = (±)-1-fenylpropaan-2-amine

 

Over als het goed of slecht is laat ik me niet uit, sommige hebben er wel baat bij.

En ik ben geen dokter om dat te beoordelen.

Wilde alleen even de vorige reply aanvullen.

 

/zODd

 

Sorry voor de offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amfetamine is de moeder der antidepressiva waaruit veel nieuwe medicatie (zoals antidepressiva) is ontstaan en allerlei afgeleiden daarvan, zoals Ritalin (Methylfenidaat; komt de farmaceutische industrie ook erg goed uit, in de productnaam en de naam van de werkzame stof is geen verwijzing meer naar amfetamine :rofl).

 

Amfetamines heb je in veel verschillende vormen, allemaal met eigen eigenschappen.

Er is ook medicatie waarin verschillende amfetamines in zijn verwerkt.

 

Amfetamines kunnen bepaalde mensen met bepaalde klachten helpen, maar je moet erg oppassen dat de nadelen van amfetaminegebruik niet gaan opwegen tegenover de nadelen en dat je geen roofbouw op je lichaam pleegt.

Zou ook zeker niet te vroeg beginnen en het essesief gaan gebruiken voor langere tijd, zoals tegenwoordig wel word gedaan (al voorschrijven op de basisschool en eerder nog zelfs... :rofl)

 

Uiteraard werkt alles bij iedereen weer anders en zou je nooit zomaar moeten oordelen, wie ben jij om over een ander te oordelen en wie is een ander om over jou te oordelen, maar zorg wel dat je de (zelf)kennis hebt om voor jezelf de juiste keuze te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...