Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wegpiraat

Suggesties voor me SJ DR120

Recommended Posts

Hey allemaal ik wil een tent gaan aanschaffen nog niet zker of ik m compleet neem of de onderdelen los erbij koop vandaar dit onderwerp, in de hoop dat andere dit ook hebbe gehad In de ontgroenings fase.

 

Zoals jullie merken ik ben me goed aan het voorbereiden voor ik spullen ga aanschaffen anders zit ik dalijk met de gebakke peertjes.

Ik moet me wel helaas houden aan het formaat van 120x120x180/200 ik ben er alleen nog niet uit welke SJ ik zal nemen de Darkroom of de Darkstreet aan de site te zien ligge de verschillen in het (mogelijke) steviger matriaal of het zo is hoor ik graag.

Of als iemand een andere suggestie heeft wat betreft de tent zelf zelfde verhaal.

 

Ik ben er ook niet uit hoeveel dames ik er in wil gaan zette, en de grote van de potten. Ik begin uiteraard op aarde aangezien rome ook niet binne 1 week is gebouwd. Aane verslagen te zien op het forum weet ik het gwn ef niet meer :) . Ik zou een leuk 1ste oogstje altijd leuk vinden maar ga er totaal niet vanuit eerder dat ie in de soep loopt :huh: .

 

Kunnen mensen me vertellen welke tent het beste is die er op de markt is. En ik zou graag willen weten wat het maximum aantal dames s voor dit formaat(denk dat er een 600w boven komt te hangen) en de grote van de potte. Ik denk zelf aan 11l bakken van 22x22x26cm, dan zouden er 25 in passen max. Of 30l bakken van 30x30x30cm dan zouden er max 12 in kunnen. Dit is dan wel nokie vol in beide gevallen en weet nou niet echt of dat handig is. Wil geen broodkwekertje worden maar een oogstje van 100gr worden we ook niet wijzer van. Ik zal vanuit stekken gaan beginnen die krijg ik van een kennis scheelt wat gevogel met ontkiemen.

Al met al wil ik graag nog een hoop te weten komen met mijn vragen. :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent

500 kuub softbox

variac

paarmetertjes luchtslang

paar slangeklemmetjes

filtertje 300 ish kuub

9 tot 16 potten

600w evsa

lamp

kap

clip on fan

min max metertje

 

:huh:

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DR is wat steviger uitgevoerd dan de DS. Als je de mogelijkheid hebt zou ik kiezen voor de DR. Als je ook in de zomer en het (warme) voorjaar wilt kweken kun je denken aan een iets zwaardere afzuiging (600-800 m³) dat hangt ook af van waar je met je warme / vochtige lucht heen kunt. Wat betreft het aantal potten : Dat hangt helemaal af van je kweekstijl, maar vaak is het goed om wat ruimte tussen de potten te hebben zodat je luchtcirculatie op orde blijft. Als je via internet wilt kopen let dan heel goed op dat de aanbieding wel een DR betreft. Er zijn er die met DR adverteren en dan een DS in de kleine lettertjes hebben staan.

 

Veel plezier met je nieuwe hobby,

 

groetjes chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ let op dat het een DRII is vele verkopen nog de oude lijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wacht nu op mijn tent is onder-weg in de vrachtwagen.

ik heb een complete set genomen ivm geld.

ook heb ik gezocht, er bestaan tentjes met antidetectie folie erin verwerkt. dit is handig zodat ze je warmte bron niet kunnen zien echter zit je dan nog wel met je uitlaat van de warme lucht.

 

verder heb ik homebox s silver.

 

hier complete overzicht http://www.desjop.nl/index.php?item=kweekt...716&lang=NL

 

hier zit gratis voeding (een proef pakketje) en 1ltr voeding. +Gratis auto brandblusser.

 

Verder kun je onderin je keuze veranderen zoals lamp tent en wat voor schakelkast je wil

 

Suc6 met keuze maken

 

Gr Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal tot nu toe top de reacties en begin het 1 en ander wijzer te worden. Ik ga voor de DR en haal hem in de shop weet ik zker dat ik de goeie in huis heb, wat de inrichting betreft ga ik alles los erbij nemen. Ik kan tog het formaat 150x150x200 kwijt dus ga ook zker voor meer ruimte.

 

@ digi ik heb besloten om te inrichting los te kopen en op het lijstje staat behoorlijk van jou suggesties behalve de 600 ik wil voor een 1000 gaan :huh: .En zal een wat groter filtertje erbij nemen stank voor de buren zitte we nie op e wachten.

 

@chassie ik ga zker voor de DR en zal bestel hem niet geen zit iets anders binnen te krijgen. het aantal potten ben ik nog niet uit en hoeveel liter maar ik weet wel dat ik het niet nokie vol zal zetten beetje ruimte hier en daar is niet weg nu ik tog besloten heb voor de 150 te gaan. Wou voor een 500m3 gaan als ik 1 1000 er in hang maar als ik voor 2 x 600 ga zal het wel moeten denk ik,is het te klein wat denk jij? Maar ik mag alles hebbe behalve gebrom in de tent :)

 

@leon thanks voor je reactie ik ben er uit en ga voor de DR. Het gaat me vooral om de veiligheid en de kwaliteit van de tent en zowel als de spullen erin. En ben bang dat de wat GOEDKOPERE setjes niet egt duurzaam zijn. Om juist geld uit te sparen denk ik om alles los te kopen en van een toch goed kwaliteit in plaats van alles cheap en mis de mogelijkheid te hebben alles weer is opnieuw te moeten aanschafen of sommige dingen.Merk het bij veel verslagen dat wnr iemand een compleet tentje koopt tog vaak problemen heeft met het 1 en ander nu ga ik er van uit dat het JOU niet zal overkomen en jij een vol tentje al resultaat zal boeke :P .Mij is meegeven goedkoop is vaak DUURKOOP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een 1000 watt lamp zou ik een 1000 m³ afzuiger zetten, tenzij er een combinatie gemaakt wordt van in- en uitblaas. Als het stil moet zijn dan zou ik een softbox in combinatie met een phresh sono slang nemen (veel geluid komt door de slang heen en niet van de afzuiger zelf).

 

Veel plezier met je nieuwe hobby,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

ik heb zelf ook een tent gekocht die compleet is,

valt enorm tegen vind ik je kunt beter alles zelf samenstellen ook als beginner.

Ik heb de helft alweer vervangen inmiddels.

Ik zou persoonlijk voor een 1200 m3 softbox gaan je verliest toch 200m3 met het filter houd je mooi 1000 over.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

ik heb zelf ook een tent gekocht die compleet is,

valt enorm tegen vind ik je kunt beter alles zelf samenstellen ook als beginner.

Ik heb de helft alweer vervangen inmiddels.

Ik zou persoonlijk voor een 1200 m3 softbox gaan je verliest toch 200m3 met het filter houd je mooi 1000 over.

 

mvg

 

Hey,

 

Ik ben er ook uit om alles zelf samen te stellen, ik zie teveel probleepjes met die compleete setjes.

En aangezien ik een goeie afzuiging moet hebben met zomin mogelijk gebrom.

T wordt 2x 600 met 1500 softbov variac erbij en zo kijken hoe verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...