Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoii iedereen,

 

Ik ben 4dagen geleden met men eerste kweek begonnen.

heb namelijk een secret jardin DR90 tent staan met HPS lamp 600W (phiips master son-t pia)

verder is deze aangekleed met filter etc... ( foto's volgen )

Ik heb gekozen voor men eeste zaden royal haze zaden te nemen autoflowers omdat dit me wel doenbaar lijkt.

Deze zaden heb ik meteen in 11Liter potten geplant met als medium plagron light mix.

we zijn nu dag 4 en zie in men tent dat ze alle 5 al zijn boven gekomen de ene weliswaar iets sneller dan de andere.

goed begin neem ik aan xD.

 

temp licht aan: 23°-25° en luchtvochtigheid 55%-65% gebruik wel een luchbevochtiger omdat ik met men filter het wegzuig tot 25/30% :P

temp licht uit: is tussen de 17° en de 20° en vochtigheid dan wel pakje hoger tussen de 66% en de 75%

 

ik gebruik het voedingsschema plagron growing on terra.

nu omdat ik nog een leek,noob,groentje ben tips altijd welkom :)

 

foto's volgen nog Grtz !! :huh:

Edited by JamnesiaCase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes en ik neem vast nog wel eens een kijkje!

 

Gr

Koekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo jammesiacase

ten eerste welkom op het forum ik zie dat je je al heb voorgesteld :huh:

 

leuke setup heb je daar. zou er graag foto's van zien :P

ik zie dat je een voedings lijn gaat gebruiken neem aan dat je ec en ph meters al heb ???

veder de soort haze ken ik niet maar over het algemeen zijn haze soortjes lastig als eerste ronde, maar autoflowers zijn weer een stuk makelijker lekker je lamp op 24/0 houden de eerste paar weeken dan zullen ze het alsnel leuk doen

neem aan dat ze een totaale tijd van 3 maanden hebben ?

 

ik loer mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo jammesiacase

ten eerste welkom op het forum ik zie dat je je al heb voorgesteld :huh:

 

leuke setup heb je daar. zou er graag foto's van zien ;)

ik zie dat je een voedings lijn gaat gebruiken neem aan dat je ec en ph meters al heb ???

veder de soort haze ken ik niet maar over het algemeen zijn haze soortjes lastig als eerste ronde, maar autoflowers zijn weer een stuk makelijker lekker je lamp op 24/0 houden de eerste paar weeken dan zullen ze het alsnel leuk doen

neem aan dat ze een totaale tijd van 3 maanden hebben ?

 

ik loer mee :)

 

 

Thanks!

Ik moet wel zeggen ik heb geen ph en ec meters in gebruik nu ze zijden dat dit niet perse hoefde als je de dosis maar respecteert. Ik ben wel van plan als ik wat meer ervaring heb ze te gebruiken :P want ik zou natuurlijk heel graag goeie kwaliteit willen hebben als oogst.

Zou graag eerst is kijken of het zonder ook kan.

Op de verpakking staat 10 - 12 weken na ontkiemen dus we zulle zien als de planten het wel halen dat stadia ik zal meteen enkele foto's nemen en ze hierbij opzetten miss kunnen jullie eens zien of de vrouwtjes er iets ofwat gezond uit zien :D

 

ze staan wel op 18/6 ik dacht dat dit zo moest had dit gelezen.. of stimuleer je zo de groei?

 

 

Veel succes en ik neem vast nog wel eens een kijkje!

 

Gr

Koekje

 

Oke nice :j

Edited by JamnesiaCase

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi iedereen,

 

 

zoals beloofd zijn hier al enkele foto's van de plantjes en tent ( vandaag getrokken ) en zijn nu dag 6 na het planten van de zaadjes.

 

(lampen hangen al lager +- 60cm)

 

gallery_32910_13274_137416.jpg

 

gallery_32910_13274_985686.jpg

 

en dan nu de kleintjes :huh:

 

 

gallery_32910_13274_1180695.jpg

 

gallery_32910_13274_3457684.jpg

 

gallery_32910_13274_2114533.jpg

 

gallery_32910_13274_387771.jpg

 

gallery_32910_13274_3235405.jpg

 

 

 

Zo... hopelijk gaat het verder goed gaan men eerste kweek en ik zal geregeld updaten met foto's laat ons zeggen elke week +-

 

klein vraagje nog u ziet bij sommige kleintjes de onderste twee blaadjes iets meer gebogen naar beneden buigen wil dit iets zeggen?

 

Mvg,

Kwekerz :)

Edited by JamnesiaCase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je maar eerst even goed inlezen voordat je hiermee begint, misschien even opnieuw beginnen straks...

 

Waarom heb je een luchtbevochtiger terwijl je met zaadjes kweekt?

Hoeveel afzuigcapaciteit heb je?

Waarom geen EC en pH meter? Zelfs ervaren kwekers die mineraal voeden durven écht niet zonder

Waar meet je de temperaturen en LV?

Je weet zelfs niet of je wel op 18/6 moet zitten, maar geeft wel geld uit aan zo'n opstelling?

Waarom heb je een DR 90 tent? Een DR 100 of 120 wordt ook prima belicht door een 600 watt, nu mis je een hoop ruimte (en opbrengst) waar anders toppen zouden bloeien, was dat een bewuste keuze i.v.m. ruimte?

 

Volgens mij neem je veels te veel risico door nu al te beginnen terwijl je heel weinig weet, dat zien we hier wel vaker en dit eindigt vaak in een kleine rampronde door tekorten in de voeding of zware overvoeding/overbewatering en weet ik veel wat voor fouten allemaal nog meer. Je bent net begonnen, haal hier je voordeel uit door de komende dagen enorm veel te lezen hier, dan kan je hier nog een mooie ronde van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

ja ik weet het mijn manier is niet direct de PRO manier maar ik heb gewoon wat gelezen en rondgevraagd en heb hier men eigen methode wat van gemaakt om het voor de eerste keer te proberen.

zolang je temp en je vochtigheid maar goed zit en de plantjes niet te veel of te weinig water geeft is het toch voor te beginnen all good??

en over de voeding zal ik nog wel eens denken deze keer nu ik zonder PH meter en EC meter werk of ik schaf me er snel nog een aan deze week.

Over de tent heb ik niet egt zwaar over na gedacht eigenlijk gewoon één genomen niet de grootste en ook niet de kleinste.

Ik zal je raad volgen om nog enkele dingen uit te klaren kan wel handig zijn.

 

Thnx :huh:

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem met voeding is dat je nu niet juist af zuurt en geen idee hebt hoe veel voeding je planten nodig hebben (de dosis op de verpakking is vaak ook aan de erg zware kant). Als je je flesje pk13-14 flesje moet geloven, moet je dit vanaf week 2 of 3 bloei toedienen, wat helemaal niet goed is, kweken vereist wel meer ervaring dan maar gewoon wat doen en de verpakkingen lezen.

 

Heb je al eens naar bio kweken gekeken? Hier zuur je niet af en meet je ook geen EC waardes, dit wordt in de bodem door bacteriën en schimmels geregeld (micro-organismen) net zoals de natuur dat doet. Misschien leuk voor jou voordat je allerlei meters aanschaft?

 

Pro manier of niet maakt niet uit, er is niks wat je professioneel maakt behalve dat je het misschien voor geld doet. Met een beetje ervaring kan je wel snel het dubbele oogsten aan het einde van je kweek die opzich al genoeg energie en tijd kost, zou mooi zijn toch? Een eerste kweek is er om van te leren, maar probeer altijd zo goed mogelijk te beginnen, dan kan je van een hoop fouten van anderen leren!

 

Succes met je kweek, ik ga je volgen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het probleem met voeding is dat je nu niet juist af zuurt en geen idee hebt hoe veel voeding je planten nodig hebben (de dosis op de verpakking is vaak ook aan de erg zware kant). Als je je flesje pk13-14 flesje moet geloven, moet je dit vanaf week 2 of 3 bloei toedienen, wat helemaal niet goed is, kweken vereist wel meer ervaring dan maar gewoon wat doen en de verpakkingen lezen.

 

Heb je al eens naar bio kweken gekeken? Hier zuur je niet af en meet je ook geen EC waardes, dit wordt in de bodem door bacteriën en schimmels geregeld (micro-organismen) net zoals de natuur dat doet. Misschien leuk voor jou voordat je allerlei meters aanschaft?

 

Pro manier of niet maakt niet uit, er is niks wat je professioneel maakt behalve dat je het misschien voor geld doet. Met een beetje ervaring kan je wel snel het dubbele oogsten aan het einde van je kweek die opzich al genoeg energie en tijd kost, zou mooi zijn toch? Een eerste kweek is er om van te leren, maar probeer altijd zo goed mogelijk te beginnen, dan kan je van een hoop fouten van anderen leren!

 

Succes met je kweek, ik ga je volgen :)

 

Aah bedankt man :huh:

ik weet dat ik vroeg begin maar ben zo ongeduldig ^^ ik zal zeker wel eens zien voor die meters want ben toch wel een beetje bang nu ^^

ik moet wel zeggen ik verdun de voeding zoals het op de site staat van plagron maar dit verdun ik wel nog eens extra omdat ik niet wil dat mijn plantjes verbranden.

Welke is nu een van de beste PH en EC meter in 1 dage kunt vinden eigenlijk? of best apart?

 

Grtz !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nette opzet heb je daar , Suc6 met je ronde

 

kom je zeker nog eens bezoeken om te kijken hoe het met je plantjes gaat

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aah bedankt man :huh:

ik weet dat ik vroeg begin maar ben zo ongeduldig ^^ ik zal zeker wel eens zien voor die meters want ben toch wel een beetje bang nu ^^

ik moet wel zeggen ik verdun de voeding zoals het op de site staat van plagron maar dit verdun ik wel nog eens extra omdat ik niet wil dat mijn plantjes verbranden.

Welke is nu een van de beste PH en EC meter in 1 dage kunt vinden eigenlijk? of best apart?

 

Grtz !!

 

Ik ken het ongeduldige, ik ben er ook koning in en daarom waarschuw ik je er voor. Nogmaals, kijk eerst naar biovoeden voordat je meters koopt aangezien je ze met biovoeding niet nodig hebt, er zijn zat kwekers die na de eerste ronde overstappen op bio. verder maakt het niet uit of je meters apart of in één koopt.

Trouwens, je voed nu toch nog niet? dat is de eerste weken écht niet nodig, dan ga je overvoeden, in je aarde zit meer dan zat voeding voor het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik mijn replies typte dacht ik dat ook, maar het gaat vaak fout (tekorten, overvoeding), en dat is zonde. Niks mis met beginners beschermen van beginnersfoutjes? Trial and error is vast een leerzame methode, maar vind het zo lullig als de planten halverwege dood aan het gaan zijn :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@:Chriet Tittulaer & Tw!tchy

 

haha oke ik zal em chille :) maar je hebt wel een punt tenslotte kost het me allemaal geld en als dit dan verpest word tja.. zou wel balen zijn maar heb me wel er bewust van gemaakt dat ik de eerste keer geen knallers moet verwachten ^^.

Dit is de Leerfase best wel ineens goed lere aaah ouiii :P

 

als je nu zo naar die mini's kijkt wa zegt da op het eerste zicht? :huh:

 

@ tw!tchy heb je kweekje (binnen) daarnet eens bekeken moet zeggen was wel leerzaam denk dat ik toppen en scroggen ook maar eens probeer

 

Nette opzet heb je daar , Suc6 met je ronde

 

kom je zeker nog eens bezoeken om te kijken hoe het met je plantjes gaat

 

Gr. B

 

Aah bedankt :D everybody is welcome

( ook de haters ;) ) ahah :j

 

Aah bedankt man ;)

ik weet dat ik vroeg begin maar ben zo ongeduldig ^^ ik zal zeker wel eens zien voor die meters want ben toch wel een beetje bang nu ^^

ik moet wel zeggen ik verdun de voeding zoals het op de site staat van plagron maar dit verdun ik wel nog eens extra omdat ik niet wil dat mijn plantjes verbranden.

Welke is nu een van de beste PH en EC meter in 1 dage kunt vinden eigenlijk? of best apart?

 

Grtz !!

 

Ik ken het ongeduldige, ik ben er ook koning in en daarom waarschuw ik je er voor. Nogmaals, kijk eerst naar biovoeden voordat je meters koopt aangezien je ze met biovoeding niet nodig hebt, er zijn zat kwekers die na de eerste ronde overstappen op bio. verder maakt het niet uit of je meters apart of in één koopt.

Trouwens, je voed nu toch nog niet? dat is de eerste weken écht niet nodig, dan ga je overvoeden, in je aarde zit meer dan zat voeding voor het begin.

 

 

Ja heb een beetje roots gegeven maar geef terug alleen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van dag 7 Na het planten van het zaad:

 

Morgen ga ik de PH en Ec meters halen dan heb ik die al voor binnen een weekje of twee.

Ik Heb wel in men tent (LAMP AAN) vandaag 29°/30° graden gehad maar ga morgen koude lucht in men tent laten trekken zodat de temp. hopelijk wat kan dalen...

Luchtvochtigheid was gemiddeld 55%-60% ook lange tijd 40% gehad.

(LAMP UIT) temp 17-19° vochtigheid 70%+-

 

gallery_32910_13274_1598020.jpg

 

gallery_32910_13274_2214314.jpg

 

gallery_32910_13274_435415.jpg

 

gallery_32910_13274_194466.jpg

 

gallery_32910_13274_2860362.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er in ieder geval goed uit, houwe zo :P

 

Ik kan je wel een paar kleine tips en trucs geven:

 

- Je koolstoffilter vindt luchtvochtigheid boven de 70% opzuigen niet fijn, hierdoor gaat hij kapot (raakt verzadigd) en kan hij de geur dus niet meer neutraliseren na een tijd, dan kan je een nieuwe kopen. Meestal boven de 80% is finito, tenzij je zeker weet dat er geen meurende geur uit komt, altijd ff zelf checken natuurlijk :huh:

 

- 29 á 30 graden is zeker voor kleintjes best warm, probeer de temperatuur altijd richting de 26 graden te houden, 28 is ook nog prima maar 30+ wordt wel warm.

 

- 17 graden met lamp uit is vrij koud en kan de groei en bloei remmen, 19,5/20+ graden vinden ze lekker :D

 

- Kan je je aarde bedekken met iets wits? (folie ofzo), zodat het licht weerkaatst wordt? Dit is voornamelijk om je aarde koeler te houden, je wortels krijgen het nu warm, dat vinden ze niet fijn aangezien dit ook veel zuurstof uit je aarde duwt.

 

Hopelijk kan je er wat mee :j Ben benieuwd hoe lang je auto's blijven groeien, vaak gaan die zo snel op bloeistand dat je beter heel wat meer neer had kunnen zetten, of beter gezegd: Ik hoop dat je je tent vol krijgt met 5 autoflowers, we gaan het zien ;)

 

Edit: je groeit nu met 18/6 lichturen toch? Dat is goed hoor, maar just checking :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha thanx ja op het moment nog wel maar ja kan nog alle kanten uitgaan zo te zien

heb op het moment op 28,9° gekregen maar ga morgen nog wat modificaties doen hier aan de tent wat koude lucht laten intrekken miss dat ik zo de temp wat kan laten dalen.

mijn vochtigheid is naar beneden gegaan 50%-55% zal wel door de warmte van de lamp zijn en de afzuiging.

Ja ik ga zo iets zoeken voor op men aarde te leggen lijkt me een strak plan.

Ja ik wou voor de eerste keer maar vijf zaadjes nemen omdat ik nog niet voor een volle tent durfde te gaan aangezien ik een nieuwe ben in dit.

We zullen wel zien ik ben er wel heel hard mee bezig om het 'goede' klimaat te krijgen en de planten regelmatig te checken.

ik vind het boeiend om er met bezig te zijn :nerf Pressies een Freak haha

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierzo de foto's van dag 8 na het planten van het zaad:

 

heb mijn temp goed gekregen met de lamp uit: 20,7° -+ luchtvochtigheid 76%

Met Lamp aan: blijft het wel 28°-soms 28,5° in de tent.. ga hier nog iets op vinden...

Er rest mij nu wel zo snel mogelijk nog een PH en Ec meter aan te schaffen maar weet niet goed wat kopen...

 

gallery_32910_13274_2839799.jpg

 

gallery_32910_13274_2448727.jpg

 

gallery_32910_13274_1750440.jpg

 

gallery_32910_13274_610913.jpg

 

gallery_32910_13274_2535723.jpg

 

 

Groeten ! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit hoor! u lamp mag op u gerust op 50cm hoor dat ze lekker dik en stevig komen voor later! en de lv op 75 en een beetje meer water

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey thanks,

 

Ja ik was het er vergeten bij te zetten.

Ik heb de luchtvochtigheid en mijn temp goed gekregen... LV: 70-85% zowel met lamp aan als uit, en de temp met lamp aan 24°-27°

lamp uit 19,5°-21°

 

Groeten, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te volgen, is vergelijkbaar met mijn eerste kweekje, ben alleen al iets verder dan jou en tot nu toe lees ik me te barsten, maar soms lees ik zoveel verschillende meningen en adviezen dat ik er ook geen wijs meer uit word. Dus ik probeer t gewoon, doe mn best en ik zie wel wat er van komt..:)

 

Maar ik blijf deze zeker in de gaten houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Heey idd laat je kop niet zot maken door al die verschillende manieren ;) als je wil ik heb een hele goeie tekst waar alles instaat waar je moet op letten vergeet niet iedereen zijn situatie "thuis" is iets anders... als je wil PM ik de link wel van die tekst en als je die hebt gelezen ga je je veel geruster voelen en niet meer zo veel aantrekken van al die verschillende manieren;) haha

 

Groeten :)

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

85% LV is echt te veel, je filter gaat snel kaduuk zo.. verder zien ze er goed uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...