Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knorretje

vochtige bladeren

Recommended Posts

Na twee weken bloei is mijn hok behoorlijk dichtgegroeid. De laatste tijd zie ik regelmatig vocht op de bladeren liggen dat vrij snel weer verdampt. Weet iemand of dit een bepaalde oorzaak heeft? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan naar mijn mening alleen met een te hoge lv, dus te weinig afzuiging lijkt me dan :unsure:

Hoe is de situatie verder in je hok e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Oni,

Bedankt voor je reactie.

Ik kweek in een zogenaamde Junior van de fa. Igrow. Zo langzamerhand moet iedereen dit kassie toch wel kennen. Ik denk dat die lui er wel een stuk of honderd hebben verkocht waarvan ik een van de slachtoffers ben.

 

Maar ja... de lamp heeft dus een vermogen van 400 Watt en ik kweek een Indica soort dus grote bladeren waardoor er een behoorlijk bos wiet in die kast is gegroeid. Verder zit er een afzuiging op met een capaciteit van 180 kuub per uur. Op het uitlaatrooster heb ik trouwens een slang (Gamma) gemonteerd en laten uitmonden vlakbij een afzuigpunt van de mechanische ventilatie in mijn woning. Ik wil daarmee het lawaai verminderen en de temperatuur in mijn badkamer verlagen. Misschien heb ik iets fout gedaan maar dat hoor ik dan wel..

 

Groet,

Knor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik verder begrijp dat je kast de lucht uit diezelfde ruimte haald :unsure:

De plek waar je kast staan moet ook genoeg van verse lucht worden voorzien, anders krijg je iid een te hoge lv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik verder begrijp dat je kast de lucht uit diezelfde ruimte haald

 

Ik heb meestal de deur van die ruimte (badkamer) op een kier staan om verse lucht binnen te laten.

Verder heb ik alle ventilatieluikjes boven de ramen in mijn woning open staan. Zo nu en dan zet ik ook een raam open. Moet toch voldoende zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is normaal als de bladeren elkaar raken dat de transpiratie aan elkaar wordt overgedragen, betekent water op het blad. heel normaal vooral bij SOG. Kun je zien hoeveel water er door de stomatas wordt afgegeven. :D Oppassen in de bloei en ventileren, en de temperatuur zo constant mogelijk houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waait er een ventilator over je planten heen ?

 

zoniet, dan zou ik dat maar regelen, anders kun je nog problemen krijgen als ze bijna klaar zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoniet, dan zou ik dat maar regelen, anders kun je nog problemen krijgen als ze bijna klaar zijn

Wat voor problemen bedoel je dan?

 

Het is normaal als de bladeren elkaar raken dat de transpiratie aan elkaar wordt overgedragen, betekent water op het blad. heel normaal vooral bij SOG. Kun je zien hoeveel water er door de stomatas wordt afgegeven.

 

Wat bedoel je precies met stomatas? En weet je misschien of met SOG de planten meer water verbruiken?

Momenteel in de derde week bloei loopt het verbruik hard op. Ik schat toch wel een liter per plant per dag.

 

Oppassen in de bloei en ventileren, en de temperatuur zo constant mogelijk houden.

 

Met het licht aan laat ik mijn afzuiging continu draaien. Voornamelijk om de warmte van de lamp af te voeren. Maar is het eigenlijk ook nodig om in het donkerperiode de afzuiging te laten draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van je problemen zou dan budrot kunnen worden, zeker met zo'n hoge lv dan.

 

De stoma's zijn de bladmondjes aan de onderkant van het blad, die zorgen voor de uitwisseling van de stoffen met de lucht.

Verder is het waterverbruik van week tot week verschillend. Je zit nu in de periode waarin ze het meeste verbruiken.

Na week 4 zal het verbruik van je plantjes weer wat gaan afnemen.

In mijn volgende kweek zal ik het nog eens wat precieser gaan bijhouden, het gaat in mijn geval erg makkelijk.

 

Verder vind ik zelf ventialtie als het licht uit is net zo belangrijk als dat het licht aan is. Vooral als het licht net uitgaat zal de plant nog erg veel vocht aan de lucht toevoegen. Dus zou je wel willen schakelen, dan doe dat niet tijdens de 1e 4 uur donker. Beter is een thermostaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een SOG zijn je planten als het ware in elkaar gegroeid. Onderling kontakt tussen de bladeren bezorgd dauw op je bladeren. Een normaal verschijnsel waar je niets aan hoeft te doen. Gewoon zorgen dat vooral vanaf week 4 voldoende ventileert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon zorgen dat vooral vanaf week 4 voldoende ventileert

 

Hoe dan Sjeepee? Ik vind dit wel van de heel gemakkelijke....

Hij zit met zo'n kast van I-Grow en is nu al amper in staat om het vocht af te voeren. Het lijkt mij dat je niet zo'n kast koopt om vervolgens weer te gaan verbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoeld tijdens de lichtcylus? Maar dat is vragen om problemen, geheid dat hij met een stonende kop die deuren vergeet dicht te doen, met als gevolg een verstoorde bloeicylus.

Nee Sjeepee, ik ben sterk van mening dat hij dit probleem moet droppen bij de fabrikant, I-Grow dus! :o

Laat die er een oplossing voor verzinnen...............kasten kosten genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ervoor zorgen dat je lucht van buitn krijgt of naar buiten afvoerd.

Niet vanuit 1 ruimte werken.

 

enne I Grow zegt wel meer :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft die nu iig niks te klagen lijkt me.

Maare, waar kom jij ineens met die info vandaan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miscchien is Knorretje zijn wachtwoord kwijt en heeft hij een nieuwe ID aangemaakt. Of vond hij de gekozen naam in nadere instantie niet betrouwbaar genoeg over komen. Ach er is zoveeeeel mogelijk, maar ik vind het ook wel spannend. Dus hoe zit het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...