Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MasterD

Zaden ontkiemen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb van mijn kennis 2 planten gekregen waarvan 1 mannetje en een vrouwtje. Het is vrouwtje is daardoor bevrucht geraakt en zat vol met zaden. Deze zaden heb ik eruit gehaald en heb geprobeerd of deze wilden ontkiemen wat helaas niet het geval was.

Ik heb paar zaden onder keukenpapier gedaan en paar in een glas water, maar geen van allen is gaan ontkiemen.

Ook de temperatuur was goed rond 20 C.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet wil?

Alvast bedankt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je misschien foto van je zaden? En heb je de zaden laten drogen en vervolgens een week ofzo in koelkast gedaan? Dan willen ze sneller ontkiemen namelijk.

 

tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zaden in de plant 2 weken laten drogen en daarna in de koelkast gezet. een paar zaden heb ik geprobeerd te ontkiemen, maar helmaal niks helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(redelijk vers zaad) heeft soms wat langer nodig.

 

Ooit dacht ik ook dat mijn zaadjes niet gingen uitkomen.

 

Na een maand kwamen ze bijna gelijktijdig op allemaal even groot.

 

Ik heb ze gevonden door toeval. ik had mijn kasje (die al een maand als vuil in de tuin lag) nodig om nieuw zaad te ontkiemen.

 

en toen stonden ze allemaal netjes omhoog !

 

Geduld zou kunnen helpen, maar wed nooit op 1 paard !

 

Gewoon in de aarde steken !

Edited by f3licks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties iedereen :lol:

Ik ga van het voorjaar gewoon proberen of het dan wel lukt. Ik heb ze nu in een luchtdicht potje in de koelkast liggen. Hopen op een paar leuke plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de zaden in de plant 2 weken laten drogen en daarna in de koelkast gezet.

 

Haal de zaden maar uit de planten, en laat ze dan nog even goed drogen, en daarna in de koelkast.

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de zaden in de plant 2 weken laten drogen en daarna in de koelkast gezet.

 

Haal de zaden maar uit de planten, en laat ze dan nog even goed drogen, en daarna in de koelkast.

 

Succes,

green-lady

 

 

Thanks :lol: ben benieuwd of ik paar leuke plantjes kan laten groeien in het voorjaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een soortgelijk probleem met de zaden van mijn kweek.

 

Ik los het op door eerst de zaden een dag of 2/3 in een glas met water te zetten met iets erop dat de zaden onder water blijven. Zo word de 's hil iets weker en wordt het voor het zaadje makkelijker om te ontkiemen....

 

Misschien een idee??

 

Groeten

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 uur in een glas water met bijv. watten erop om ze onder water te houden en op kamertemperatuur.

Dan moet zeker zo'n 3/4 al een wortelkiem laten zien. Daarna de gehele boel (ook diegene zonder kiempje, die komen wel iets daarna) in je medium zetten en direct licht erboven en er dicht op, temp op zo'n 26 graden.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...