Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scrapy

Snelle bloeiverschijnselen

Recommended Posts

Dus met een gewone HPS philips 600 watt zouden ze niet per definitie sneller groeien.

Zou het kwaad kunnen als ik die er nu in hang voor de komende 2 weken?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

son-t + erin draaien en een jaar later eruit halen en een nieuwe son-t + erin draaien. heb nooit anders gedaan en gaat gewoon goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar,

 

We zijn weer een paar daagjes verder, ze staan nu 1 1/2 week ( vrijdag 2 weken ) in de bloei.

De grootste is 40cm de kleinste 32 cm.

Snap nog steeds niet dat ze niet uitschieten met 1 week voorgroei.

Aangezien het er maar 9 zijn ben ik bang dat ze gemiddeld op 40cm blijven,

wat kan dit eventueel nog opbrengen per plant?

Voor heen waren ze meestal rond de 75cm met 2 weken voorgroei.

Ik draaide toen met 6 planten rond de 340 gram met 600 watt.

Is dit met van die kleintjes ook nog haalbaar?

Zit nog steeds te twijfelen om opnieuw te beginnen.

Graag zie ik de reacties tegemoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De koude lucht uit schuur werkt perfect.

 

Heeft iemand ervaring met vanaf het begin te groeien met greenpower 600 watt?

Zouden ze misschien wat sneller nog gaan groeien als ik er een gewoon philips 600 watt in hang.

Dit is de eerste keer dat ik met de greenpower draai en heb waarschijnlijk de fout gemaakt dat dit

een bloeilamp is en geen groei, daar heb je weer aparte voor Blijkbaar.

 

Die koude lucht zet in het donker de voetjes lekker koud, groeien ze goed van :lol:

 

Weet je wel wat voor lamp je hebt?

 

Greenpower is een bloeilamp met meer blauw in het spectrum en dus GOED geschikt om ook mee te groeien.

Son- T (Pia) is een bloeilamp (827) en kun je ook mee groeien maar met een Greenpower blijven ze korter en bossiger door dat hogere aandeel blauw waar ze met een Son-T eerder strekken (dus hoger zullen worden).

 

informeer je nu eens goed voordat je dingen aan gaat nemen, ik denk dat de lage worteltemperatuur s'nachts ervoor zorgt dat ze niet veel gegroeid zijn.

 

Ronde gewoon doorzetten, ze worden echt nog wel 60cm en kunnen dan alsnog aardig wat per plant opbrengen.

Hoogte van een plant zegt niet altijd alles B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanzuigen rechtstreeks uit de schuur als de lamp aan is ben ik al mee gestopt, zuig nu vanuit het bijhok aan.

De lamp die ik heb is toch echt een greenpower 600 watt die inderdaad ook geschikt is voor de groei.

Heb hiervoor een tent 1.2x1.2x2 mtr in de schuur gehad en dat ging op zich perfect.

Heb nu een hok gebouwd en is de eerste keer dat ik hier een kweek in doe.

Er waarschijnlijk wel iets niet helemaal goed zijn waardoor ze niet zo lekker groeien, maar wat.

Kinderziektes heb je bij alle eerste keren, enkel kan een kostbare zijn.

Zou het nog helpen als ik er een son-T pia in draai voor een week?

Als iemand nog een goede tip of suggestie heeft dan hoor ik het graag.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeien echt nog wel door hoor en worden zeker groter dan 40 cm met een week voorgroei. Of je moet een Lowrider x NLX kruising hebben. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's zijn neit te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

strange.. als ik de foto's zie zullen ze je planten je hokje zeker niet vullen. volgende keer 2 a 3 weken voorgroeien. maarrr die 1 week voorgroei kan het probleem denk ik niet zijn. ziet eruit als een luchtprobleem. haal je ook ergens verse lucht vandaan? en waar gaat de lucht heen die door de filter gaat? naar buiten of terug de ruimte in? zoiezo knijp je die 100mm slang extreem als je die lucht ook nog eens door zo'n roostertje moet trekken. deur op een kier scheelt een boel, maar dat heb je al gedaan.

 

en wat is je min/max temp/LV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk inderdaad volgende keer iets langer voorgroeien, maar dan blijft de vraag natuurlijk kappen

en opnieuw beginnen of deze ronde afmaken ( het moet natuurlijk wel lonen).

Morgen staan ze 2 weken in de bloei, laatste 3 dagen zijn ze +/- 3 cm gegroeid.

De verse lucht wordt aangezogen via het rooster in de buitendeur het bijhok in en dan naar het hok zelf.

Dacht inderdaad dat lucht wel een groot probleem is maar met de deur een stukje open zou dit toch moeten gaan.

Heb inmiddels vandaag al een extra ventilatie rooster gemaakt onder het deurtje naar het hok toe.

De afgezogen lucht gaat rechtstreeks naar buiten.

Als ik het hok een beetje nat hou kan ik een gemiddelde lv van 50 tot 60 halen, meer niet.

Temperatuur is ook goed, lamp uit: 22 / lamp aan 28 tot 30.

Heb wel de eerste week een soort broeikastje gemaakt met pvc pijpen en plastic zeil.

De eerste week groeide ze ook wel het lekkerst moet ik zeggen.

Ik zie de reacties wel weer tegemoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je dat gedaan met de afzuiging?

Ik zie een haakse bocht meteen na de buisfan (zwarte slang) en een heel lang stuk filterdoek.

 

Zit er ook nog een fancontroller op aangesloten of altijd 1 snelheid?

 

De aan te zuigen lucht zal, door alleen dat rooster bovenin de deur naar de schuur ook niet altijd goed zijn, wel minder koudeval al en beter dan rechtstreeks, je hebt nu een klimaat ruimte gemaakt en daarmee moet het verder wel lukken, zag ook kachel staan.

 

Ff wat anders over inlaten:

ininlaat opening ergens in een hoek onderin laag op de grond?

Zet/hang er een ventilator bij om de inkomende lucht te verspreiden en stilstaande lucht tegen te gaan (meeldauw) in je hokkie maar probeer 1st de inlaat te wat te verlengen naar boven/aantal inlaatgaten uit te breidden, je afzuiger zal 125/160 flensmaat zijn dus je hebt minimaal 3 inlaatoppervlakte nodig dan je flensmaat afzuiger, 3 gaten of 2 wat grotere :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie,

 

Heb inmiddels al een grotere inlaat gemaakt.

De afzuiging kan ik nog weleens nakijken of die bocht niet te krap is.

Het filter zit rechtstreeks aan de buis ventilator vast met als uitgang de zwarte slang

naar beneden toe zo via een gat naar buiten.

Ik gebruik inderdaad een fancontroller maar die zie je niet op de foto's.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog andere die een suggestie hebben? Alles is welkom !!!

Nog meer informatie?

Moeten er ook meer inlaat roosters in de buitendeur komen?

Hok aanpassen,planten omkappen en opnieuw beginnen?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lucht moet gewoon zonder al teveel gedoe je ruimte in komen. dat roostertje wat je hebt gemaakt is niet voldoende, 2 van die is ook niet voldoende. je kunt ook de deur onderaan inkorten, dat werkt beter dan een rooster wat alles tegenhoud. en zo hoort het ook fatsoenlijk van buiten naar binnen te komen, hoe meer obstakels hoe minder lucht er in je hokkie komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...