Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grim Reaper

Voeding laatste 2 weken

Recommended Posts

Ik heb een tijdje geleden een paar micro kweekjes achter de rug en ik wilde het nu wel eens groter aanpakken met 2 x 600W en zo'n 25 - 36 plantjes.

Ik wil hiervoor de complete voedingslijn van canna eens uitproberen en gewoon hun schema volgen (met aanpassingen waar nodig natuurlijk)

Nu staat er in dat schema dat ik in de laatste 1 tot 2 weken, bij het afrijpen dus, bloeivoeding, enzym en booster mee moet geven.

 

Mijn vraag is dan: beïnvloeden deze toevoegingen de smaak van mijn wietje ook negatief? en zo ja: welke zou ik dan beter weg kunnen laten?

 

Alvast bedankt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt enzymen blijven geven tot einde maar hoeft niet (kost nogal wat cannazym).

(Canna)Boost(er) laatste week niet meer geven, zonde van je Booster :rofl

Als ze doelen op PK 13/14: sterk spul en zeker daarna alleen 1wk water aan einde want dat spul maakt wiet scherp.

 

Bloeivoeding altijd staken zo'n 10dgn voordat ze omgaan, dit beinvloedt zeker de smaak negatief als je dit blijft geven.

 

Laatste week geef je alleen water om eventuele voeding die nog in de plant zit "te spoelen" zodat het eindprodukt niet beinvloedt wordt.

Ik heb nog geen schema gezien waarin dat niet aangeraden wordt (op een hydro schema na dan).

 

hoop dat je hier wat aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna flores t/m 2-na laatste week gebruiken.

 

evt pk13/14 gebruiken in lichte maten.

 

laatste 2 weken dus alleen water.

 

rest is overbodig.

 

doe nu een rondje met ALLEEN canna flores, en 't ziet er tot noch toe beter uit als met allemaal toevoegingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
doe nu een rondje met ALLEEN canna flores, en 't ziet er tot noch toe beter uit als met allemaal toevoegingen.

 

Oke, ja die booster laat ik denk ik maar achterwege.

 

Gebruik je dan ook geen wortelstimulator of groeivoeding meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aptus startbooster(wortelstimu) en evt wat canna groeivoeding, maar je kunt vrij snel overstappen naar flores. en om de 2 a 3 keer een vat met enkel afgezuurd water geven. krijg je hetzelfde effect als flink voeden en enzymen gebruiken.. maar dan beter.. als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aptus startbooster(wortelstimu) en evt wat canna groeivoeding, maar je kunt vrij snel overstappen naar flores. en om de 2 a 3 keer een vat met enkel afgezuurd water geven. krijg je hetzelfde effect als flink voeden en enzymen gebruiken.. maar dan beter.. als je het mij vraagt.

 

Oke, ja bij mn micro-kweekjes gaf ik maar 1 op de 3 waterbeurten wat bloeivoeding mee, dat deed het altijd wel best in principe, maar ik wil deze keer het maximale er uit halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...