Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
seven

bladeren verbranden allemaal (foto's)

Recommended Posts

Heeey, ik ben dus eindelijk aan een fototoestel geraakt.

Dit zijn de foto's van de planten die er ni uit zien. :D

 

http://groups.msn.com/heavenseven/nlx.msnw

 

-18 dagen oud

-temp: 19-28

-lv:55-75

-400watter +/- 1,20m boven de planten

-op grond

 

Weet iemand hoe dit komt en hoe ze nog te redden zijn?

Elke dag worden meer en meer bladeren aangetast.

Grtz seven :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je soms al stevig aan het voeden? Lijkt mij een gevalletje van stevige overvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij Bambo.....weet alleen niet of je kan spoelen bij aarde....kweek op hydro...

 

suc6 in elk geval......

 

er is vast wel een oplssing voor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich is er nix aan de hand. Die paar verbrande bladeren, nou dikke pech maar ff. Als de nw aanwas gewoon groen is dan is er nog hoop :D

Vanaf nu gewoon water (en zonder wortelstimulator!) geen Ph min o.i.d maar puur leidingwater.

Ook die lamp moet een stuk lager en ik zou zeker even de couveuse methode met de plastic zak toepassen om de stek de komende dagen even te "begeleiden". Je zal zien dat ze ervan opknappen, Seven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties. :wacko:

dat met die couveuse zal ik is proberen en de lamp zal ik ook lager hangen.

Eventjes over die overvoeding: de eerste week heb ik alleen maar wortelstimulator gegeven. dan heb ik 1 keer voeding gegeven maar ben dan gestopt want ben te weten gekomen dat je op voorbemeste grond 3 weken geen voeding moet geven en heb dus tot nu toe gespoeld met gewoon leidingwater.

 

grtz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk het even aan op de voorgestelde manier. Mocht er binnen 1 week geen verbetering optreden (en ga niet langer lopen kutten) dan kan je ze altijd nog verpotten in verse aarde. Seven voor de volgende keer, op goede grond (bv. een allmixje van je growshop) heb je geen wortelstimulator nodig. Zonde van je geld, dat kan je beter besteden aan andere voedingsmiddelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg Bamboo,

waarom zeg je:

"geen Ph min o.i.d maar puur leidingwater"

 

wat heeft dat met overvoeding te maken, beste is toch ph tussen 6.5 en 7.0, dat staat toch los van overvoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg het meer, omdat hij geen meters heeft. Maar ook omdat het niet nodig is om op aarde Ph min te gebruiken. Zonder gaat ook prima. Zelfs met de hoge Ph graad in mijn omgeving van 8.2. Het volume aan aarde compenseert het geheel wel. Probeer maar eens een teelt uit. Wel letten op je EC uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met Bambo eens....alleen nog leiding water en waarschijnlijk komt het allemaal wel goed

 

Groeten Harry

 

ps: ik heb mijn ph op grond nog nooit aangepast bij een plaatselijke Ph van 7,8 en nog nooit Ph problemen gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...