Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djago

Stekken uitgezet..paar hangen er nu slap??

Recommended Posts

hey forum,

 

ik had vanmiddag mijn stekken uitgezet.

 

Nu zijn er een paar die bovenin een beetje slap hangen..niet de bladeren maar het steeltje :D :wacko:

 

Voordat ik ze had uitgezet zagen ze er allemaal prima uit.

 

ik heb 1 vd 2 lampen aanstaan......23 graden en een LV van 55-60%.

 

85% vd de stekken zien er wel normaal uit....

 

kan het zijn dat ze nog even moeten wennen ofzoiets?

 

...in de paar uur dat de lamp aanstaat hebben ze nog nouwelijks water gehad..kan me haast ook niet voorstellen dat dat de oorzaak is...

 

let me know

 

DJAGO

 

kweek 2 op hydro.... slabs en de growboxen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de couveusezak erbij halen. :D Het kan ook geen kwaad om je luchtvochtigheid wat op te krikken (moet makkelijk te doen zijn met deze buitenomstandigheden)

 

Kijk maar even op de onderstaande pagina.

 

Boterham zakjes

 

Succes gegarandeerd. Mochten je stekken na 24 uur nog niet helemaal opgekalefaterd zijn dan gewoon opnieuw de zak opblazen en weer voor 24 uur laten staan.

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren mijn stekken onder de HPS lamp gezet. Na een tijdje bleek de luchtvochtigheid niet hoger te zijn dan 28 % :blink:

Waarschijnlijk komt dit door de warmte die de lamp produceert want de temperatuur was 35 graden. :D

 

Deze omstandigheden kunnen nooit goed zijn voor mijn tere plantjes. Dus daarom heb ik een plastic zakje over ze heen gezet.

Ze overleven het kennelijk toch wel goed, maar op een gegeven moment groeien ze toch uit dat zakje.

Ik vraag me dus af of de plantjes door te ademen een eigen micro-klimaat scheppen waardoor de LV op een ideaal niveau komt te liggen. Of moet je toch voortdurend de lucht bevochtigen? In mijn huis heb ik namelijk centrale verwarming waardoor de lucht heel droog wordt. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Knor,

 

Of moet je toch voortdurend de lucht bevochtigen?

 

Ik had hetzelfde probleem...met de lage LV...

Volgens mij is het zowieso belangrijk dat de stekken in het begin zeker geen lage LV mag hebben......

 

als je het niet beter krijgt dan alleen met die couveuse zakjes dan moet je toch iets anders gaan bedenken......ik had zelf een paar natte handdoeken in me hokkie gelegd...ging prima......(je moet alleen om de paar uur de doeken nat maken)...tegen de tijd dat de stekken het goed dan dan gooi ik die handdoeken er weer uit....

 

LV met licht uit is nu 75%...

LV met licht aan is 45%

 

PS zo een luchtbevochtiger vind ik toch te duur......

 

Succes DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kast staat in de badkamer, dus door een warme douche te nemen wordt de LV vanzelf een stuk hoger. Helaas heeft dat maar een kortdurend effect.

 

Dus heb ik een paar natte kledingstukken opgehangen in mijn kast. Wel sportkleding want die stof droogt lekker snel. De LV stijgt niet spectaculair maar ja alle kleine beetjes helpen en mijn plantjes zien er nog patent uit.

 

Ik heb wel de indruk dat mijn afzuiging de vochtige lucht er heel snel weer uitblaast. Wel logisch natuurlijk als je bedenkt dat warme lucht naar boven stijgt.

 

KNOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had nog in "De Bouwdoos" gezet dat er een Luchtbevochtiger te koop was voor 45 euries..(praxis)

het gaat nu weer goed met de LV....

 

alleen in de eerste week was de lucht te droog voor me stekken....paar natte handdoeken en "het couveuse zakje" en het probleem was opgelost....

nu ik ze in de bloei staan hebben ze er geen last meer van...anders had ik em gekocht.....misschien doe ik het alsnog :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...