Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anton-NL

opbrengt / spoelen

Recommended Posts

Hallo,

 

Heb een paar plantjes buiten staan en ik weet dat ze ongeveer vanaf 60% bruine haartjes geknipt enz moeten worden... maar wanneer is dit nou precies?

 

 

 

En wat is dat witte spul op de bladeren... want bij de een heb ik het wel en de ander niet. terwijl het dezelfde soort enz is en in dezelfde pot staat.

 

gallery_14713_12407_3308286.jpg

 

gallery_14713_12407_2769178.jpg

 

gallery_14713_12407_1334351.jpg

 

Foto 1 is pas in de bloei zoals hier te zien is:

 

gallery_14713_12407_1442383.jpg

 

Info over de planten:

 

De een is een Afghan, de grootste en die andere 2 zijn autoflower, flowerpower. Maar voordat ik te lang door ga met voeding wil ik vragen aan de kenner hoelang ik nog ong door kan gaan bij de kleinsten met bloeivoeding...

 

En wat zal de opbrengst ong worden? De een is bijna 70cm en de andere 35cm. De grootste is 80cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas als haartjes 80 % bruin ---> oogsten !!

Opbrengst ---> niemand kan dit juist inschatten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet op de manier doen die meneer hier boven aangeeft... :wacko:

Die ''haartjes'' worden namelijk onder verschillende omstandigheden bruin en is dus geen goede indicatie...

 

bekijk je trichomen...(is zat over te vinden)

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms na een enorme hoosbui worden de haren bruin maar is de wiet niet oogstklaar.

als je weet wat voor soortjes het zijn en wanneer ze in bloei zijn gegaan heb je een indicatie...

 

bijv. soortje a, 8 weken bloei, begonnen met bloeien 21 aug, nou reken maar uit.

 

Ik doe het ook zo en laat ze staan, als er rot in komt hele plant oogsten.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
soms na een enorme hoosbui worden de haren bruin maar is de wiet niet oogstklaar.

als je weet wat voor soortjes het zijn en wanneer ze in bloei zijn gegaan heb je een indicatie...

 

bijv. soortje a, 8 weken bloei, begonnen met bloeien 21 aug, nou reken maar uit.

 

Ik doe het ook zo en laat ze staan, als er rot in komt hele plant oogsten.

 

ejb

http://www.wietzaadjes.nl/shop/flower-powe...arm-p-1739.html

Dat soortje heb ik...

 

Als ik uitreken kom ik uit op ongeveer 11 weken dat ze staan... maar volgens mij zijn ze nog niet klaar zo lijkt het.... En dat terwijl er 9 - 10 weken staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soms na een enorme hoosbui worden de haren bruin maar is de wiet niet oogstklaar.

als je weet wat voor soortjes het zijn en wanneer ze in bloei zijn gegaan heb je een indicatie...

 

bijv. soortje a, 8 weken bloei, begonnen met bloeien 21 aug, nou reken maar uit.

 

Ik doe het ook zo en laat ze staan, als er rot in komt hele plant oogsten.

 

ejb

http://www.wietzaadjes.nl/shop/flower-powe...arm-p-1739.html

Dat soortje heb ik...

 

Als ik uitreken kom ik uit op ongeveer 11 weken dat ze staan... maar volgens mij zijn ze nog niet klaar zo lijkt het.... En dat terwijl er 9 - 10 weken staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 9-10 weken staat zeker op de verpakking van je zaadjes? Die klopt meestal niet, duurt over het algemeen vaak langer.

 

Mijn lowryder#2 (autoflower) heb ik veel langer laten staan (ik denk wel 14 weken), die kreeg op den duur zelfs herfstkleuren dus toen heb ik 'm maar geoogst (prima wietje vanaf gekomen!).

 

Zolang je geen toprot of andere narigheid hebt zou ik jouw planten ook nog ff lekker laten staan.

 

Welk witte spul bedoel je eigenlijk? Dat poedersuikerachtige op je bladeren?

Da's hars, dat is goed, daar zit THC in (ruik er maar eens aan :) ).

 

Edit: Mijn white widow's (geen autoflower) zijn ongeveer net zo ver als jouw onderste foto, pas in de bloei...reken er maar op dat die pas (eind?) oktober klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die 9-10 weken staat zeker op de verpakking van je zaadjes? Die klopt meestal niet, duurt over het algemeen vaak langer.

 

Mijn lowryder#2 (autoflower) heb ik veel langer laten staan (ik denk wel 14 weken), die kreeg op den duur zelfs herfstkleuren dus toen heb ik 'm maar geoogst (prima wietje vanaf gekomen!).

 

Zolang je geen toprot of andere narigheid hebt zou ik jouw planten ook nog ff lekker laten staan.

 

Welk witte spul bedoel je eigenlijk? Dat poedersuikerachtige op je bladeren?

Da's hars, dat is goed, daar zit THC in (ruik er maar eens aan :) ).

 

Edit: Mijn white widow's (geen autoflower) zijn ongeveer net zo ver als jouw onderste foto, pas in de bloei...reken er maar op dat die pas (eind?) oktober klaar zijn.

Oke thnx! ;)

 

Toprot komt helemaal goed denk ik... heb ze in de schuur staan met de deur open... vangen wel wat licht (wel wat minder natuurlijk) maar worden niet nat... hoewel het wel vochtig is natuurlijk worden ze niet nat. Enkel als ik ze water geef :D En hoe lang doet een autoflower er dan ong over? een weekje of 14? Ik stop iig wel met bloeivoeding geven aan mijn autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt helemaal aan de situatie (binnen of buiten/voeding)

 

Maar de 11 weken die er voor staan haal ik nooit, wordt altijd langer bij mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...