Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

waterpijp73

Industria-lampen

Recommended Posts

Ik ben nog een beetje aan 't twijfelen wat voor 'n lamp ik in m'n groeihok ga hangen...

 

Die industria lampen komt dus minder warmte vanaf heb ik begrepen....zijn die goed om op voor te groeien ??

 

400 watt heb ik 't dan over...

Share this post


Link to post
Share on other sites

om enkel voorgroei te doen vind ik het wat duur ... het zal natuurlijk wel goed werken hé, maar het is wel een kost. (aankoop+xtra 400w lamp die 18u brand)

 

als je niet naar het geld moet zien zou ik het zeker doen, het zal zeker een goeie aankoop zijn !

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is ook een beetje om te kijken hoevéél minder warm 't word dan een ''gewone'' lamp....

 

omdat ik nou in de zomer moet stoppen wegens te warm, en met die lampen kan ik misschien doorgaan in de zomer.....

 

verder is dat hok niet alleen om te voorgroeien, maar ook om te drogen....dat scheelt me toch resp. 1 en 2 weken...zijn dus 3 weken....

 

wat dat betreft verdient 't zich wel terug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje naief van mij, maar als we een efficiency slag willen maken door in de zomer te kunnen groeien, dan is de aanschaf van een aircootje van pakumbeet 450 pleuro een kleine investering toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat me weer teveel stroom kosten....

 

die dingen zijn vaak 1000-2000 watt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een onzin weer allemaal :D airco? helemaal niet nodig.

zorg dat je ventilatie goed is, en als het te warm word zet je wat lampen uit.

en geef wat meer water met een lagere EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk...

Maar...als we het hebben over een efficiency slag dan bedoel ik dat je er onder de streep in financieel opzicht ook op vooruit gaat..

Wanneer je een aantal maanden stil ligt met kweken, dan mis je een hoop inkomsten, denk dat een airco van 1Kwh dan toch aan het einde van de rit wel voordeliger is dan helemaal stoppen.

 

Enneuh Carlito,

Als het nu buiten al eens heel erg warm is, dan kun je zuigen tot je een ons weegt, maar dan blijft je ruimte VET! te warm.

En dan is een airco of een klein diepvrieskistje dat je open laat staan met een

ventilator erboven echt het enige wat je kunt doen.

Ik vindt een lagere EC i.c.m minder licht geen oplossing, meer een zwakte bod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je licht heb je hard nodig om tot een goede kweek te komen

licht is leven en licht is gewicht

wat lampen uitzetten nou nee .

airco is een goed oplossing

zag op een amerikaanse site dat ze daar een oude koelkast gebruikten 2 gaten erin gemaakt daar de inlaat slang doorheen gedaan en rondom afgekit

koelkast op de koudste stand zetten en dan inblazen weet niet of het werkt maar is wel een idee word toch de lucht in de slang gekoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf 600 watt industria lampen, maar ik vind persoonlijk de zelfbouwers veel fijner.

De warmte van een industria is gelijk aan een zelfbouwer, het gaat namelijk om de stralingswarmte van de bulb. De VSA van de industria geeft alleen minder warmte af, maar dat komt gewoon omdat daar een kapje overheen zit.

 

Het grote voordeel van een industria lamp is de LICHTOPBRENGST, ze zeggen dat industria geschikt is voor 1,3 m2. Een zelfbouwer is gemaakt voor 1,0 m2.

 

Het grote nadeel van een industria is het gewicht en de prijs.

 

Maar dit is mijn persoonlijke mening, iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij of zij het fijnste vindt..

 

Advies : Pak maar gewoon een zelfbouwer en hang de VSA gewoon in een andere ruimte, dan heb je minder warmte dan met een industria. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Megawoos, hoe ga je het probleem oplossen met het koelen van de vloeistof in de lamp ?? Ik heb gehoord dat je per lamp minimaal een watervoorraad moet hebben van 200 liter ! De meest makkelijke maar wel de duurste manier is het water gewoon direct de afvoer in te laten lopen.. Zo ben je in ieder geval zeker van koel en schoon water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een sloot achter me huis lopen en ism met een warmte wisselaar kan ik dan het water in het lampsysteem koelen.

Voor dit water ge bruik ik gedeminiraliseerd water met een toevoeging tegen algen.

 

Is nog teorie praktijk zal het leren of dit werkt

 

Heb op overgrow wel een instalatie gezien die zo werkt

 

Mega Woos

 

PS Water voor de meter pakken is nog makkelijker dan elektra :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het koelen van de vloeistof is helemaal geen probleem.....er zit toch een ''radiateur'' op, of een koelblok of iets dergelijks....

 

200liter !! zoveel koelvloeistof zit er nog niet in een Formule1 wagen :D

 

ik denk dat je maar een paar liter pér lamp nodig hebt....hóóguit !

 

En het is sowieso een gesloten systeem wat gewoon werkt dmv een pompje die 't water rondpompt, en door een radiateur ofzo laat lopen, waar evt een fan voorzit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij krijg je er standaard geen waterkoeler bij of zo, maar dit valt inderdaad wel te fabriceren.

 

Ik heb de fabrikant van AGRI-COOL benaderd om agri-cool watergekoelde lampen te bestellen voor een scherpe prijs, probleem is dat ze deze op dit moment even niet meer maken. Ze vertelden me dat ze misschien volgend jaar (2004) wel weer een aantal gingen produceren. Ze boden mij wel de complete mallen en apparatuur aan om deze lampen zelf te maken, vraagprijs 75.000 euro..

 

Hoe werkt zo'n warmte wisselaar precies Megawoos ? En wat doe je als de vrienden van het energiebedrijf de watermeter gaat opnemen ? Lijkt me niet echt makkelijk om tussen de waterkraan en de meter een onzichtbare aftakking te maken..Enige oplossing is volgens mij dan gewoon die gasten niet binnen te laten. :D

 

Een succesvol 2004 toegewenst ! zakken vullen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me iid goed mogelijk met enkele oude radiateurs van de sloop.

Maar ik ben iid wel eens benieuwd naar wat de opbrengst zal zijn als je lamp net boven je plantjes kan hangen.

Ik denk wel dat je dan ook je reflectie kappen aan het aanpassen komt om dan toch een goede lichtverdeling te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Industria zijn helemaal top ze verspreiden het licht super omdat de reflectie kap helemaal ontwikkeld is voor de tuinbouw hier is langdurig mee getest en verbeterd zodat deze een goede licht opbrengst hebben daarnaast zijn deze armaturen dubbel geisoleerd en werken met twee condensatoren in een kunstof behuizing, de piekstroom van deze lampen is ook aanzienlijk lager, ze zijn van degelijke hollandse kwaliteit en zijn ook vaak een stuk veiliger dan de meeste zelfbouw lampen. Een klein nadeel is mischien het gewicht maar ik kweek op kleine schaal en dan levert dat geen problemen op.

Ik ben zeer tevreden met Industria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij komt er uit een airco wel errug droge lucht..lijkt me niet zo bevordelijk voor je plantjes.....volgens mij gaat je LV als een raket naar beneden :D :wacko:

 

Djago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...