Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kannabis

CO2 doseren in de nacht

Recommended Posts

Hello,

 

Ik heb een CO2 vraag die me al lang bezig houdt maar geen duidelijk antwoord heeft, tot nu toe tenminste. Men zegt dat te veel CO2 in de donkerperiode de planten verstikt, maar volgens mij zijn ze in de donkerperiode zelf druk bezig met het uitwisselen van CO2 hoe kunnen ze dan verstikken in een gas wat ze zelf maken. Maar toch hebben de mannen achter de balie van de growshops hele oogsten verloren zien gaan door te veel CO2 in de nacht.

 

Ik hoop dat iemand het weet.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstikken zal wel meevallen,

 

De plant gebruikt zuurstof en maakt co2 in de nacht, co2 verdringt zuurstof. Dus dat zullen ze wel bedoelen. Het is ook een beetje zonde om co2 toe te voegen als er niks mee gedaan wordt. Co2 kopen/maken kost nl geld.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs 50 bar aan co2 in een 5kg fles killt ze niet :verrygood

 

en zelf overleef je t ook............... als t meezit :whistling

 

10.000 ppm is 1 %, normaal zit er 21% zuurtsof in de lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het punt is dat ik gebruik maak van "gratis" CO2 uit een grote cv-ketel en het dus niet in de hand heb wanneer het wel en niet aanwezig is. Wel blijft het binnen de perken zo rond de 1000 ppm is het meestal. het groeit ook als kool (gelukkig is het geen kool). De vorige keer had ik iets fluffy toppen, en alle experts riepen na mijn verhaal gehoord te hebben, ja CO2 in de nacht dat kan ook niet he!

 

Heeft iemand een praktijkvoorbeeld meegemaakt waar het bijvoorbeeld door een fout ook de hele kweek te hoog is geweest?

 

Dat het zuurstof verdringt is volgens mij ook niet echt een probleem.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij hebt dan geen experts gesproken :verrygood

 

co2 in de nacht, daar kan de plant niet eens wat mee doen :whistling

 

ontplofde toppen komt door teveel warmte (straling) en beetje extra co2

 

je kan ook al luchtige toppen hebben door de stralingswarmte alleen en te warm in je hok...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat het zuurstof verdringt is volgens mij ook niet echt een probleem.

 

Waarom denk je dat er een co2 alarm hangt in een kelder van een cafe of restaurant waar ze met koolzuurflessen tappen?

 

Co2 zakt naar de bodem en verdringt daar de zuurstof. Maw, je stikt. Bij een goede circulatie zal er niet veel gebeuren.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dus na dat incident met de stofzuiger de co2 van de vloer gezogen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Zo zie je maar dat je zelf moet blijven nadenken, maar je wordt toch voorzichtig na zulke verhalen. Ik heb 5 flinke staande ventilatoren in het hok en dus een goede menging, ik maak me even geen zorgen meer over CO2 vergiftiging. De temperatuur is dan toch de boosdoener geweest.

 

Bedankt voor jullie reacties,

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fluffie toppen kun je ook hebben als je de co2 verhoogt en de rest niet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

@racker goed om te weten THX! ik ga 0,2 tot 0,4 hoger in deze ronde, maar heb steeds wat ph problemen op de slab dus kan niet te veel.

 

 

 

 

greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fluffie toppen kun je ook hebben als je de co2 verhoogt en de rest niet.

 

dus met hoge co2, temp 28gr en lv 65% fluff?

 

hmmm

 

zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

28gr is misschien aan de lage kant met co2 ja, 65% is prima. Het hangt allemaal een beetje van de PT af. Als de warmtestraling van je lamp hoog is, dan is je bladtemp waarschijnlijk dichter in de buurt van je omgevingstemperatuur dan als je lampstraling minder is. Dan is je plant veel kouder dan de omgeving.

Zo draaide ik laatste ook met 29gr en 65%. De plant was 5gr kouder. Voor mij het teken dat ik te koud/te vochtig bezig was. (minder verdamping) Door de oc een graadje hoger te zetten, daalde de RH% en steeg de temp. Verdamping weer in orde.

 

Alles hangt samen, zelfs het ge-jojo met de lamphoogte.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat snap ik, ik zit gewoon met mijn warmte op mijn toppen, vandaar 28 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...