Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scooby

stekjes maken van feminized plant

Recommended Posts

Ik wil niet meer vanuit zaad werken, (lukt bij mij niet altijd) en stekjes zijn moeilijk te vinden.

 

Nu hoorde ik bij een growshop dat stekjes maken van een plant die als feminized zaad is begonnen grotere kans geeft om mannetjesstekjes te krijgen.

Klopt dit?

 

(als het een domme vraag is hoor ik het ook graag ) :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan gewoon hoor. Ik denk dat die man stekjes maken verward met zaad maken. Het is namelijk zo dat als je een feminised plant bestuifd met mannetje en dus bevrucht, dat je heel grote kans hebt op herma's als je het zaad van die plant zaait. Misschien weet je wel wat een herma is, zo niet, google. Kort gezegd is het een plant die mannetje en vrouwtje tegelijk is, niet gezond dus.

 

tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan maar bij stress (klimaat/voeding/water) veel grotere kans op herma's.

 

Af te raden :head_hurts_kr:

 

beter vanaf zaad beginnen of stekken nemen van een dame die opgegroeid is uit regulier zaad.

 

zijn de opvolgende stekgeneraties ook stabiel, iets wat gefeminiseerd niet zo is, die gaan rap achteruit vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar komt het dan vandaan dat toch een hoop mensen last krijgen van hermas als ze van een fem plant gaan stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij bedoelde dat feminized zaad chemisch bewerkt is, en daardoor grotere kans op herma's of mannetjes geeft.

 

Bij mij zijn de omstandigheden om te kweken gelukkig constant, geen grote schommelingen qua temp, of luchtvochtigheid of voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...