Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nico M

Licht paarse kleur blad steel

Recommended Posts

Hallo, ik heb een vraagje. 1 plant, in de bloei, vertoond op de steel bij het blad een licht paarse kleur. Dit is niet te zien bij de stelen waar de toppen groeien. Ik heb al gelezen dat het stress zou zijn. Maar dit verschijnsel is niet bij de andere 2 planten te zien. Terwijl ze allemaal dezelfde voeding krijgen en in dezelfde ruimte staan.

 

Even wat gegevens: Plant; ICE. Temperatuur; lamp aan 28.6 C en LV 52%, lamp uit 21.5 C en LV 44%. Bodem; aarde. Voeding; Bio Grow, Bio Bloom en Root Juice van Bio Buzz. Water; Spa blauw dit ivm de Ph van 6. Passieve inlaat en koolstof filter plus buisventilator als uitlaat. Zwenk ventilator voor luchtverplaatsing. Lamp; Philips Master Son-T PIA 400 Watt. Deze hangt ± 50 cm boven de toppen.

 

De verkleuring is niet spectaculair maar wil wel weten of dit normaal is. De ontwikkeling van de bloemen gaat gewoon door en de planen groeien ook gestaag verder.

 

Alvast bedankt.

 

Nico M :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo, ik heb een vraagje. 1 plant, in de bloei, vertoond op de steel bij het blad een licht paarse kleur.

 

Water; Spa blauw dit ivm de Ph van 6.

 

Ga eens gewoon kraanwater gebruiken joh :o

waar komt je ph op uit met je voeding erbij denk je?

 

ik schat 5 of nog net ff eronder

 

mazzel dat je bio zit en makkelijk kunt corrigeren.

 

Licht paars steeltje kan van alles zijn en als er niet meer bij komen niks om je druk over te maken, vaak zit het ook in de genetica zelf :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, een beetje laat, dat wel natuurlijk. Ben overgegaan op gewoon kraan water en de planten hebben zich goed gehouden. Paarse stelen nog wel aanwezig maar veel minder dan een week geleden.

 

Nico M :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...