Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

madonnarules

verduisteren-temp.verschil-donker nat weer-

Recommended Posts

Hey medekwekers!

Ik heb een vraagje, ik heb 9 planten waarvan ik er twee(white widow) sinds 12/06 en 26/06 verduister in mijn badkamer

De plantjes staan mooi in bloei.

Ik verduister van 19u tot 7u. Op de badkamer is het ongeveer 22 graden, buiten is het de laatste dagen 's morgens 13 graden en nat.

In mijn keuken heb ik een glazen koepel die geen direct zonlicht geeft. Ik zet hier tijdens regenbuien mijn 2 bloeinde plantjes op tafel met al mijn lichten aan.

Vanaf morgen moet ik weer werken en dus 's morgens beslissen of ik ze de hele dag binnen in de keuken of buiten in de kou en de regen laat staan.

Nu mijn vraagje, wat doe ik best? Binnen of buiten

 

Love&Peace

 

gallery_27131_12278_572690.jpg

 

gallery_27131_12278_858889.jpg

 

gallery_27131_12278_518200.jpg

 

gallery_27131_12278_100750.jpg

 

gallery_27131_12278_133297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan, morgen 21 graden hier, dat valt idd goed mee,het is vooral de buien waar ik schrik van heb, kwestie van schimmels.

Maar stel dat er in de toekomst een koude regendag aankomt, staan ze dan beter iets donkerder maar droger/warmer of iets meer licht en kouder/natter?

Is het erg voor de plantjes dat het op een koude dag zoals de laatste dagen ze 's nachts lekker warm op de badkamer staan bij 22 graden en overdag buiten bij 14 a15 graden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het maar niet de hele dag regent zoals vandaag waaien ze wel weer droog na een bui. Het lijkt me nogal een gedoe om ze bij elk buitje binnen te zetten. Je hebt meer te vrezen van vochtig windstil weer.

 

Ik weet niet of de plotselinge overgang van 22 naar 15 graden schadelijk is. Het voordeel van 's nachts binnen zetten is wel dat de wortels lekker op temperatuur blijven en meteen aan het werk kunnen als ze naar buiten gaan.

 

En als je ze toch binnen zet zou ik ze zo hoog mogelijk in die lichtkoepel zetten, bijvoorbeeld op een tafel of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poppetje gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het argument van de wind die alles droog blaast stelt me enigszins gerust, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

En ja het was de laatste week een heel gedoe om die planten bij elke bui binnen te zetten, maar ik was toch thuis de hele week.

Als ik ze binnen zet staat er een op het aanrecht en een op de tafel, vlak onder de koepel.

 

@newgrow, bedankt voor de link, de laatste week hield ik de buienradar in het oog http://www.buienradar.be/images.aspx?jaar=...jdid=2011717126 maar dat heeft me de laatste week alleen maar paniekerig gemaakt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet zoeken naar een meetstation t dichts bij je in de buurt

en dan kijken naar de luchtvochtigheid

als die lange tijd te hoog is gaan je dametjes rotten

 

gs

 

hier nu 94 % :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou mijn bloeiende nog tijdje binnen, luchtvochtigheid te hoog nu.

 

Dus neem het zekere voor het onzekere als je de mogelijkheid hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, het is dus niet zo erg dat ze overdag binnen staan.

Op dit moment schijnt het zonnetje 100% en moest ik niet beter weten ik zou zeggen dat ik ze hoor zingen en zie dansen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK, het is dus niet zo erg dat ze overdag binnen staan.

Het is kiezen uit twee kwaden. Je hebt geluk dat het nu in Vlaanderen redelijk weer is. In het grootste deel van Nederland regent het al de hele dag en is het 13 graden met bijna 100% luchtvochtigheid. Met zulk weer kan je ze beter binnen houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een foto van in mijn bed getrokken van dansende/zingende plantjes :wOOt

gallery_27131_12278_94411.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerijk uitzicht vanaf je bed :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wooow wat een dikke toppen gebruik je voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lap, vandaag zijn ze kletsnat geworden, don't panic het waait wel droog ze ik tegen mezelf :-)

 

@bobO Tijdens de groei kregen ze "missing link" een flesje dat ik van een vriend gekregen heb. en tijdens de bloei sensi bloom afwisselend A en B.

Ik denk dat ik met die voeding nog jaren verder kan.

Verder heb ik gewone ordinaire potgrond gebruikt en gewoon kraantjes water.

Ga vanaf volgend jaar wel meer rekening houden met potgrond en PH en meer van die dingen.

Ik ben heel vroeg op het jaar beginnen zaaien, plantjes hebben volop van de zonnige lente kunnen profiteren, dat zal ook wel zijn invloed gehad hebben.

Normaal gezien zou ik de eerste plant die ik verduisterd heb al geoogst hebben, bijna alle witte haartjes zijn bruin.

Maar na HEEL VEEL kweek verslagjes te lezen heb ik toch besloten van hem nog tot 8 augustus te laten staan, dan staat hij 8 weken in bloei.

Ik denk dat ik al mijn hele leven veel te snel oogst :-)

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker lang genoeg laten staan

zo'n keer nat dat droogt wel op ( en met ventilator gaat dat nog iets vlotter )

zoveel mogelijk direct zonlicht dat geeft beste resultaten

trichomen controleren tegen oogstijd

 

 

laat ze lekker genieten

des te meer geniet jij later

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan, ik had hier ergens gelezen dat je ze beter apart geeft

het was iets met componenten die niet mixen of zo.

 

Heb er de fles bij gehaald en inderdaad ik moet ze mengen.

Vanaf morgen krijgen ze dus 8ml per 1liter water ipv 4ml

 

Zo'n dingen zijn zo typisch voor mij :-)

 

Nu zult ge mijn toepen nogal ne keer zien groeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag ze niet in geconcentreerde vorm mengen omdat de stoffen dan met elkaar gaan reageren. Daarom zit het in twee flessen die samen een complete voeding vormen. Vergeet niet dat je nu twee keer zo veel voeding gaat geven! Ik zou de helft doen en dan nog niet eens bij elke waterbeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...