Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ejb

sigaretten nieuws

Recommended Posts

bron: nu.nl

 

 

'Fabrikanten maken sigaretten steeds verslavender'

 

Laatste update: 18 juli 2011 09:33 info.

 

 

AMSTERDAM - Tegen de richtlijnen in maken tabaksfabrikanten hun sigaretten steeds verslavender. De richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie zijn nog niet uitgewerkt in nationale wetgeving, schrijft het Nederlands Dagblad maandag.

 

Foto: ANP

 

Bekijk video

 

Een probleem hierbij zou zijn dat de richtlijn te vaag is. Zo moet bij iedere stof worden bepaald of die een sigaret aantrekkelijker maakt of verslaving bevordert.

 

Er zijn inmiddels meer dan duizend zogenoemde additieven. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) ziet toe op de aanmelding van deze toevoegingen, maar heeft volgens de krant nog nooit een stof verboden.

 

Fabrikanten voegen onder meer glycerine, cacao, suikers, drop, menthol en vanille toe. Onlangs werd de lijst van zogenoemde additieven met drie stoffen uitgebreid.

 

De eerste maakt de rook blauwer, een ander versterkt de smaak en werkt laxerend en de laatste moet een hongergevoel onderdrukken. Alle stoffen samen zouden ongeveer tien procent van het gewicht van een sigaret vormen

 

 

 

WAT IK ZELF ZO BIZAR VIND IS DAT WIET ILLEGAAL IS EN DE STOF IN DE TABAK NIET VERBODEN WORDT. TYPISCH ACCIJNS GEVALLETJE.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je waar ik laatst aan zat te denken? Naast de campagnes tegen roken, zouden ze ook het verdampen van tabak onder de aandacht kunnen brengen. Dan los je in ieder geval veel long-gerelateerde klachten op. En iedereen mag weer tabak gebruiken in de cafe's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons (in Belgica) zullen ze vermoedelijk verboden worden:

 

 

Belgié: Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) lijkt niet van plan om haar fiat te geven voor de aanvraag die een tabaksproducent heeft gedaan om drie nieuwe stoffen aan zijn sigaretten toe te voegen. De eerste zorgt voor een blauwe rook, de tweede heeft een laxerend effect, de derde zou een hongerstiller zijn.

 

We zijn niet naïef', liet Onkelinx meermaals noteren. Maar ze wees er ook op dat de wet haar verplicht advies te vragen aan de Hoge Gezondheidsraad. Nu al een njet antwoorden, deed de minister dan ook niet. Maar het heeft er alle schijn van dat ze geen toelating zal geven.

 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...d8-bfe5708f8932

 

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Ik ben zelf verslaafd aan vieze tabak sigaretjes :D

Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om die nieuwe te kopen alleen maar omdat ze blauwe rook geven,

en waarom stoppen ze daar een laxerend effect in? willen die dat ik nooit meer van de pot kom soms ;)

Dat ze die maar verbieden want het lijkt mij niets dan vuile troep wat sigaretjes uiteindelijk van zichzelf al genoeg zijn.

Maar ik snap wel dat ze iets nieuws proberen want met die rokers heksenjacht verliezen ze vast inkomsten - al twijfel ik er wel aan of die écht zo groot is, want ze zeggen toch dat er toch nog altijd tabak rokers bij komen, en dat velen die stoppen uiteindelijk na enkele maanden terug beginnen.....Maar ja het is en blijven vieze verslavende stokjes die ik zelf nog dagelijks opsteek.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je (tabak) rookt ben je een junk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabak levert de staat miljarden op.. niet door de accijnzen.. maar doordat een roker gemiddeld 2 jaar eerder dood gaat. 65+ers kosten veel geld, pensioen, zorgkosten etc etc. als je 2 jaar minder hoeft te betalen verdien je een berg geld. x zoveel rokers.. katsjing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg het nog maar een keer: Dames en heren zonder tabak rookt ons geliefde plantje prima!

De smaak wordt niet verdoezeld door en komt volledig tot zijn recht. Zo zul je merken dat de ene kweker echt zijn best heeft gedaan en de ander vooral uit was op financieel gewin.

Daarnaast werkt cannabis bewustzijnsverruimend en tabak juist vernauwend zoiets als de snelweg op met volledig aangetrokken handrem..

Heb echt nooit begrepen waarom mensen dat mengen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat je als je begint met blowen vaak niet precies weet wat je rookt, verstand komt met de jaren, iemand die er weinig verstand van heeft zal eerder zeggen dat wiet de slechtzak is en tabak de goedzak. en tja als je zo leert roken is het moeilijk om puur te gaan (of dampen etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb leren roken nadat ik me als jongeman (eind 15 jaar) begon te verdiepen in Rastafari en Roots Reggae. Deze dames en heren vermijden waar mogelijk de tricks van Babylon en zo ook tabak. Sprak menige dread aan als ik de sigaret of shag in het oog kreeg maar begreep als snel: You don't haffi dread to be Rasta;)

 

Blessed day all;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes i, tell them!!!!!!

 

die rastas weten het wel jah!!!!!

nu wij nog.

 

ik ben zo blij dat ik van de tabak af ben, maar mis het ook enorm. maar ben toch blij dat ik het niet meer gebruik.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
tabak levert de staat miljarden op.. niet door de accijnzen.. maar doordat een roker gemiddeld 2 jaar eerder dood gaat. 65+ers kosten veel geld, pensioen, zorgkosten etc etc. als je 2 jaar minder hoeft te betalen verdien je een berg geld. x zoveel rokers.. katsjing

 

 

bijna correct amnees je kost de staat ook verlies want je ben der niet meer dus minder belastingen per jaar

waarom willen ze verkeers doden verminderen net de zelfde reden dat zijn enkel maar strepen door hun rekening dat ze zien

des te meer mensen in leven blijven des te meer die kapitaal vreters kunnen incasseren :wOOt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand die aan de laatste 2 jaar van z'n leven zit, kost heel veel geld, die mensen werken niet meer, zijn niet zelfvoorzienend, hebben medische klachten, zitten onder de dure behandelingen en medicijnen, hebben hulp nodig, maar ze verdienen niks, ze krijgen een pensioen waar ze van moeten leven, daar heeft de belastingdienst nog maar weinig op te verdienen, als je dan als rokerzijnde gemiddeld 2 jaar eerder dood gaat, dan scheelt dat Nederland gewoon geld. dat met die verkeersdoden vind ik een beetje een rare vergelijking, het is UBERHAUPT fijn om verkeersdoden te mijden, toch?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap inderdaad ook niet waarom er in Nederland nog zoveel met tabak gedraait wordt. De lekkerste jointjes (en ik hou niet zoveel van joints, sigaretten en rook) waren toch echt de pure die ik zelf een keer had gedraaid. Verbazingwekkend zacht op de keel (heel anders dan tabak) en hij brandde goed. Heb nu weer een pure gedraaid met een paar restjes en mijn kief-voorraad. Hoop dat mijn vrienden weer eens tijd hebben :wOOt Ga ik ze ook puur leren roken.

 

Rokers gaan dan misschien gemiddeld 2 jaar eerder dood, maar rokers hebben gemiddeld ook weer meer speciale behandelingen nodig. Weet niet hoe de balans nou precies ligt en ik denk dat verschillende onderzoekscommissies ook op totaal verschillende antwoorden uitkomen (zoals altijd met zulke volksonderzoekjes). Je vergeet altijd een parameter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er maar 1 reden is waarom "veel" mensen tabak en wiet mengen,

en dat is het feit dat er toch nog een pak mensen zijn die niet zelf kweken, en

dus kopen in een shop - en als je dan puur rookt dan wordt dat wel erg duur.

Ik denk dat dit één grootste reden is waarom er tabak wordt vermengd met wiet.

 

En de kwekertjes die dat ook doen zijn mss gewoon gierig ofzo hi hi weet het niet hoor,

ivm kwekers, maar denk dat vooral shop kopers dat doen en kwekertjes het vooral niet doen.

 

Maar ik heb ook veel mensen gekend die heel weinig tabak mengen met heel veel wiet.

 

 

En ivm kosten als roker aan de overheid of wat dan ook,

een roker kan er ook voor kiezen om niet behandeld te worden hé,

dan kost dat niemand iets. Oké toegeven zo zullen er niet veel zijn,

maar als ik zelf daar voor komt te staan dan laat ik mij niet behandelen zeker weten.

en ik ben nu niet werkende maar ik heb daar niet voor gekozen en ik kost de Belg overheid niets,

want ik gebruik geen medicatie en ga nooit naar dokters - ik breng wel geld in het laatje door mijn

tabak gebruik waar ik alleen mezelf mee schaadt omdat ik alleen in omgeving rook waar er ook andere

rokers zijn. Ik zal nooit roken waar er niet rokers zijn of waar het niet mag of kan.

En als ik ooit longkanker krijg dan ga ik gewoon naar huis - feestje bouwen en hop the end...

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik wel weet is dat je nu niet kan weten wat je gaat doen als je kanker krijgt!!!!

wedden dat je wel chemo wil als je daardoor weer kan leven of een longoperatie?!?!?!

 

ik ben zelf net van de tabak af en bevalt zeeeeeeeeeeer goed. Puur blowen is goedkoper want het komt harder binnen, en de roes die daarop volgt is heerlijk.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ganjagirl, dan ben jij er zo een die ze graag hebben. niet behandeld worden, snel dood, goedkoop!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik wel weet is dat je nu niet kan weten wat je gaat doen als je kanker krijgt!!!!

wedden dat je wel chemo wil als je daardoor weer kan leven of een longoperatie?!?!?!

 

ik ben zelf net van de tabak af en bevalt zeeeeeeeeeeer goed. Puur blowen is goedkoper want het komt harder binnen, en de roes die daarop volgt is heerlijk.

 

ejb

 

Dan ben je uw weddenschap bij deze vierkant verloren.

Sterker nog voor 1000 procent verloren.

 

Waarom ga ik je in een PB schrijven omdat ik niet wil dat iedereen hier alles van mij weet,

wil net als iedereen ook een beetje mijn privacy op dit forum bewaren. (en er zijn er hier al enkele die het weten)

En neen ik ben niet depressief of ongelukkig - depressief zijn zit niet in mijn aard,

weet ook niet hoe dat komt - het is gewoon zo.

 

Lees ook maar al eens mijn verhaal in medisch gebruik op dit forum. (My story)

En dan zal je o.a lezen dat mijn lichaam dat niet meer aan kan.

 

@ Amnees

Ja ik zal snel dood zijn dan - maar eerst nog lekker feestje bouwen hoor :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ejb.

beter hoor was het de waterpijp die hielp?

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn houten pijpje was in het begin mijn redding voor smoken zonder tabak, inmiddels is de waterpijp vele malen zachter voor de keel en longen.

 

volgende stap verdampen.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in 20 jaar maar 1 x een joint met tabak gerookt en stond toen gelijk te kotsen in een struik... Was met vriendinnetje van de middelbare school en zoenen zat er toen niet meer in;(

Net als EJB een zelfgemaakte houten pijp met een handgesneden kop in de vorm van Afrika. Daarna kwam de waterpijp en dat is altijd mijn favoriete manier van roken gebleven. In de One Love Peace concert zag ik een man een kokosnoot met een slang eraan roken en die man is mijn teacher geweest.

Heb al zeker 15 jaar een glazen bol (ex droppot met zo'n kurk erin) en later gepimpt met Capplug en glazen kop.

Uitademen zodat ik met het eerste inademen de bol vol rook krijg en dus zoveel mogelijk kan inhaleren. Al heel snel precies gemeesterd hoeveel valse lucht ik naast de slang laat meekomen om niet te hoesten. Is een truukje voor gevorderden en lach nog steeds als een vriend het probeert en rood aan loopt en hoest als een gevorderde hahahaha.

 

Hits from the bong!!

 

Herb for my wine and honey for my strong drink! (B Marley)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ook (op dit forum of ergens anders) dat vroeger de indianen tabak meegaven aan de kolonisten (blanken) om ze zo te vergiftigen.

De blanken dachten dat ze blij waren met hun, maar integendeel

 

En na al die jaren, is het zo ingeburgerd als wat.

Dat gerook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lahn

 

EUH ingeburgerd euh dan woon jij toch op een andere planeet hoor :)

 

Want hier zijt ge tegenwoordig en toch al enkele jaren bijna een crimineel als je tabak rookt,

om nog maar te zwijgen over de heksenjacht die ze voeren op tabak-rokers :wOOt

 

Maar soit ze doen maar - mij treffen ze niet - ik weet dat het super ongezond is,

maar blijf toch lekker tabak roken - en ik stoor er niemand mee - want....

Ik rook alleen in omgevingen waar ook anderen roken en anders rook ik niet,

dus ik schaadt er nooit niemand mee behalve mezelf en andere rokers.

En daarbij ik zorg tenminste voor extra inkomsten voor mijn Kl¨¨¨ overheid :)

wat ze eigenlijk niet eens verdienen die oenen hier.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen 20 jaar geleden was het normaal als een sigarettenmerk reclame voerden, stonden er op een verjaardag schaaltjes met sigaretten, was het normaal om (binnen) op scholen, ziekenhuizen etc te roken.

 

Iedereen deed het, het was juist raar als je het niet deed.

 

En nog steeds is het ingeburgerd. Hier en daar hoor je wel wat afkeer, maar niemand kijkt ervan op als jij een sigaretje rookt.

Een joint daarentegen is een heel ander verhaal...

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...