Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

img6722t.jpg

 

TW x MM , deze heeft echt vette indica bollen , deze rotvrij kunnen oogsten lijkt een illusie

 

img6717l.jpg

 

amnesia x mm , heeft lange harde toppen

 

 

dit izjn fotos van 2 dagen geleden

 

Ze zijn nu elke dag hard aan het zwellen(sorry voor de woordspeling :wacko: )

 

De geuren zijn nu ook duidelijk ik weet wat het gaat worden

 

 

Dus die amnesia kruising ruikt hoofdzakelijk naar de zuid limbrugse amnesia(uit maastricht en omstreken) en de trainwreck kruising ruikt naar MM en naar TW

 

Het zijn gelukkig de 2 goede phenos die samenkomen in deze plant , dus de plant ruikt overwegend naar een rottend dier met iets fruitigs door , een vieze afstotelijke maar lekkere geur , ben ik ff blij

 

 

Een vriend van me had tw x mm binnen gekweekt en die plant was meer fruitig en zoet en daar ging ik niet voor. Omdat dit een kruising is tussen een fem plant en een regulire plant( just for fun) had deze binnen bananen , buiten nog geen hermatekens :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten zeg :wacko:

die MM is blijkbaar echt ideal om mee in te kruisen.

mooie tropjes , mooi beginnend laagje kristallen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dat was echt een meevaller die MM

 

 

Ik begin stilaan ongeduldig te worden , elk jaar rond deze tijd voel ik me net alsof ik klein was en niet kon wachten tot we de kerstcadeaus open deden

 

Maar nog even geduld :D :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

 

Hoe hoog worden die plantjes als je bv begint met zaaien half april?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer zo hoog :)

 

 

Ik heb ze ontkiemd in maart en voorgegroeid en dan 20 april naar een 150 liter gat in volle grond gevuld met goede aarde.

Als ze geen lichtvervuiling hebben gaan ze iets na 21 juni beginnen stretchen en half bloeien, tegen eind juli beginnen ze pas volop met de topvorming.

 

Ik heb deze planten wel eerst 60 cm hoog laten worden, dan heb ik ze volledig horizontaal getrokken.

 

Dan heb ik ze getopt om de zijtakken er uit te laten schieten.

 

Toen die zijtakken ongeveer 1 meter hoog waren heb ik die ook getopt en ook volledig horizontaal getrokken.

 

En toen heb ik alles zijn gangetje laten gaan en nu moet ik ze soms af en toe kromtrekken.

 

De serre is in het midden 220 cm hoog, daarom moest ik ze inperken in de hoogte. Maar zo heb je wel bijna niets als hoofdtoppen

 

 

De amnesia kruising blijft stretchen tijdens de bloei , de tw kruising niet.

 

Maar als je ze gewoon laat gaan zonder toppen zullen ze wel hoger worden.

 

 

De manitoba medicine zelf is een kleinere plant , doorgaan wordt die niet veel hoger als 2 meter , ze gaat dan ook sneller in bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt zeer interessant! ;)

 

You've got mail! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er toch zo lekker uit :D

ik vind het echt nice dat je een kruising met amnesia zo vroeg afgebloeid krijgt! :)

 

manitoba medicine gaat het topsoortje van 2012 worden, denk ik ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaan we zeker hopen get in the ganjabus

dr is trouwens nog veel meer canadese genetica die lekker vroeg klaar is

volgend jaar hoog tijd om een paar battles te doen

Deentjes vs Nederlands Double Fun & NDB

Deentjes vs Canadese buitensoorten

Deentjes vs De ouwe Afghaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het echt nice dat je een kruising met amnesia zo vroeg afgebloeid krijgt! thumbsupsmileyanim.gif

 

 

Ik ook , ik hou van amnesia maar ze is pas half november klaar buiten.

 

Het leuke is dat deze 80% hetzelfde is als amnesia qua aromas en ze lijkt er ook fel op

 

Geluk mag ook eens

 

 

manitoba medicine gaat het topsoortje van 2012 worden, denk ik innocent.gif

 

Nou het is een erg goed soortje , qua effecten en aromas zeker top , maar met dit klimaat is zelfs een extreem vroege bloeiers een uitdaging qua rot

 

Het is zeker geen perfecte plant , maar wel leuk en indica dominant ipv al die sativa dominante vroegbloeirs

 

 

Ik wou dat de frisian dew regulier was , die plant is top qua rotbestendigheid

 

 

Die rotbestendigheid met de kwaliteit van de MM DAT zou TOP zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een soortje wat toprot en schimmelvrij kan zijn, zou het zijn voor Outdoorkwekers hier. Vooral als je zo n zomer hebt als dit jaar.

Ik hoop en duim voor je dat je alles zo veel mogelijk toprot en schimmelvrij kan houden en alles mooi af kan laten bloeien.

 

Fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop en duim voor je dat je alles zo veel mogelijk toprot en schimmelvrij kan houden en alles mooi af kan laten bloeien.

 

Nou dat mag ik wel hopen ja , vergeet niet dat ik de zon naar je toe heb gestuurd enkele dagen geleden ;) :)

 

Nee maar ff serieus dat schimmel en toprotvrije soortje is er.

 

Dat is frisian dew. Je moet dan wel een pakje van 10 kopen en een moeder selecteren.

 

Er zijn FD planten die ook makkelijk rotten en er zijn veel smaken.

 

Maar als je de juiste moeder kiest heb je een plant die zelfs in 3 weken constante regen niet rot met knoerharde dikke toppen.

 

 

Het enige wat ik minder vind is het effect , het effect is goed , maar het mag ietsje sterker.

 

Daarom zouden we ZO een pheno moeten kunnen kruisen met vb GG of MM

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er allemaal prachtig uit

ik heb zelf nu een herb met een eirdb bestoven samen met een k-train

kijken of dat wat word

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met Tom Hanks ja , wat een KKfilm was me dat :)

 

Zal Tom Hanks Lolland worst wezen ;) .... die brieven $$$$$ die hij incasseert wil ik wel in mn letterbox ontvangen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_5629_12709_142206.jpg

 

 

Vandaag de Sweet Pink Grapefruit(SOL breedersteve cut) x Manitoba medicine moeten oogsten.

 

Ze moest nog 2 weken staan.

 

Deze plant stond bij die oude hippievriend van me en het slechte weer van deze zomer gecombineerd met zijn nalatigheid(rottende takken vol stoffige sporen laten staan ipv wegknippen) heeft ertoe geleid dat de toprot enorm is op alle planten daar.

 

Ik heb maar 1/4 kunnen oogsten

 

Zelfs guerillia gold en manitoba medicine daar hebben last van rot , 2 soorten die normaal heel makkelijk af te kweken zijn in ons klimaat.

 

 

Ik heb thuis ook een GG staan en heb een heel klein beetje rot bijna niks.

 

Tja het is niet anders. Meer als de helft van de trichs zijn melkachtig dus het zal wel ok zijn.

 

Soms geeft zo van die vroeg geoogste wiet een heel high psychedellic effect.

 

 

En als het niet goed genoeg is voor me, dan maak ik er ijshash van en dan van die ijshash medi-olie of boter

 

 

Qua aromas en uiterlijk en plakkerigheid ben ik wel heel tevreden over deze kruiising , Je ruikt de SPG op de achtergrond en op de voorgrond ruik je de "stinky kushy rotten" pheno van de manitoba medicine,

 

 

 

Mijn hippievriend gaat ook stoppen met buitenkweken. We zaten wat te praten en we hoorden dat zijn buren aankwamen(we zagen ze neit er is een hoge haag).

 

Well , mevrouw buurman stapt uit en het eerste wat ze zegt , heel luid is : " het stinkt hier naar drugs""""

 

 

Nu mijn hippievriend growt al 30 jaar in zijn tuin. De buren hebben nog NOOIT iets gezegd over de geur.

 

Ik denk dat het zo erg is door het vochtige weer.

 

 

Maar de hoofdreden dat hij ermee stopt is dat hij ook een week geleden een brief in de brievenbus kreeg met daarop een anoniem meldnummer om cannabisgrowers eraan te naaien.

 

Dus die omzendbrief gekoppeld met de uitspraak van mevrouw buurman heeft hem doen besluiten om te stoppen.

 

Wel jammer maar veiligheid boven alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tetrahydrocannabinol, mooi topic hoor, echt mooie planten, ook uw (eet)groenten zien er top uit trouwens :o

Erg om te horen over die folder, wat moeten die mensen die dat doen daar toch van genieten eh :)

 

GeorgeKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg jammer dat je hippievriend moet stoppen na 30 jaar. :o

 

Een vierde deel kunnen oogsten is nog iets, wat wil ja na de natste zomer sinds 100 jaar :)

 

Morgen nog een dagje lekker weer, dan mogen we het weer met regen doen,

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx allebei

 

 

:) daarnet al een paar toppen uit mijn dikste bud moeten knippen van de TW , de toppen zijn gewoon te dik en compact voor ons kutlklimaat

 

Nog 14-21 dagen te gaan , heb er een gaskachel en nu ook een elektrische in maar het helpt neit goed.

 

Ik ga sparen en volgend jaar koop ik me een industriele luchtontvochtiger en gebruik ik geen verwarming meer want dat kost veel geld.

 

 

Ik ben helemaal klaar met toprot vanaf volgend jaar zorg ik zelf voor een LV van 40 % tijdens de bloei

 

 

Ik ga eentje kopen die een ruimte van 400 kubieke meter aankan en 44 liter water per 24 u uit de lucht neemt , het verbruikt een pak minder als een eletrisch kacheltje en zal goed helpen , mijn kas is maar 84 kuub.

 

Ik heb thuis al een luchtontvochtiger maar die werkt totaal niet in de kas. Zelfs als ik alles afsluit en dat ding 24 u laat draaien. Maar die had ik ook niet voor buiten gekocht.

 

Ik zal blij zijn als ik zorgenloos dikke toppen kan kweken en kan weten dat als ik savonds naar buiten kijk en het pijpestelen regent , me plantjes toch lekker droog staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van het rot in je TW, ziet er anders wel mooi uit. Hopelijk hou je het wat onder controle en kan je de rest nog mooi laten afrijpen.

 

Mooie plannen voor volgend jaar, veel succes met de uitwerking ervan :)

 

Namaste,

DailyLama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Mijn oude hippievriend is vandaag de Trainwreck x MM aan het oogsten.

 

 

De plant moet nog 7-10 dagen staan, maar mijn vriend vertrekt op vakantie dus moet de plant nu om.

 

Er is hier en daar een klein plekje schimmel , maar bijna niets. Ze stond tussen rottende planten dus ik ben verbaasd dat ze ook niet is weggerot.

 

We komen op 5-10 % met rot de rest is clean

 

Hier wat fotos

 

gallery_5629_12709_397260.jpg

 

 

med_gallery_5629_12709_4835.jpg

 

Ze is lekker wit en qua uiterlijk lijkt ze op de trainwreck. Qua geur heeft ze enkel de frisse mentol zijde van de TW en dan iets guerllia gold achtigs erdoor

 

 

Ze ruikt lekker maar het is niet wat ik wilde

 

 

 

 

Thuis op de TW x MM gaat het goed , heb wel al een paar plekjes met rot moeten verwijderen.

 

Ik wou gisteren een klein topje afssnijden en heb toen per ongeluk de tip van een hele hoofdbud waar niks aan was weggeknipt

 

med_gallery_5629_12709_2218391.jpg

 

Wat jammer he

 

 

Ze moet nog 3 weken denk/hoop ik

 

Deze ruikt naar trainwreck all the way , iets zoetigs iets warms , iets fris en dan zo een roadkill rottende geur erdoor heen. heerlijk , dit is echt wat ik wou hebben

 

Hopelijk valt de rot mee want 3 weken is nog lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet toch wel een spannend avontuur zijn om te zien en proeven wat er van al die verschillende kruisingen komt.

De topkes zien er iig goed uit!

Het weer wordt wat stabieler hier dus ik hoop bij jou ook.

Dat kan nog net wat oogst redden hoop ik.

Fingers crossed.

 

Nice Day!

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het moet toch wel een spannend avontuur zijn om te zien en proeven wat er van al die verschillende kruisingen komt.

 

Inderdaad net alsof je een kinder surprise eitje opent:D

 

ziet er lekker wietje uit smile.gif

veel plezier met dampen biggrin.gif

 

 

Thx

 

Ik heb 2 takken gekregen ongv 10 gram , de rest is voor mijn oude hippievriend

 

 

die van in de kas is wel voor mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf mooi bij je he zit nog steeds mee te genieten.

 

Over die trainwreck wreck geen train er mee.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx dampende hagedis!!!

 

Over die trainwreck wreck geen train er mee.

 

nou ik beloof niks

 

 

 

Foto update eigen tuin

 

gallery_5629_12709_1425707.jpg

 

die verrekte hete pepers beginnen EINDELIJK te rijpen

 

Ze zijn echt lekker heet die gerimpelde pepers , die spaanse eet ik zo op , maar als ik het puntje van mijn tong ertegen zet is het al teveel

 

 

In de saus is zo een halve peper lekker heet

 

 

gallery_5629_12709_1208933.jpg

 

med_gallery_5629_12709_1315747.jpg

SSSDH

 

Is nog maar pas bezig en zal pas 14-20 november klaar zijn

 

 

Ze ruikt nu al warm hazy en citroenig

 

 

 

 

med_gallery_5629_12709_58853.jpg

med_gallery_5629_12709_749739.jpg

Sweet Pink Grapefruit(sol cut)

 

 

ruikt ook al erg lekker zoetig

 

 

med_gallery_5629_12709_1187255.jpg

 

de zogenaamde amnesia "core cut" , dit is de moeder van de amnesia x MM kruising

 

med_gallery_5629_12709_2468215.jpg

 

med_gallery_5629_12709_949829.jpg

 

Shit van Mr Nice

 

 

Ruikt erg skunky

 

 

med_gallery_5629_12709_32032.jpg

med_gallery_5629_12709_1775807.jpg

med_gallery_5629_12709_694340.jpg

SSSDH x MM op lichtvervuilde plek

 

 

Ruikt heel fel zoals de sssdh , bijna net hetzelfde , lekker plakkerig al

 

 

med_gallery_5629_12709_2014956.jpg

 

Dit is een tweede sssdh x mm ook op lichtvervuilde plek

 

 

Deze heeft rondere toppen en ruikt helemaal niet naar sssdh , niks hazigs aan

 

med_gallery_5629_12709_1491280.jpg

med_gallery_5629_12709_1142702.jpg

med_gallery_5629_12709_245213.jpg

AMnesia X MM , heeft langere toppen en minder dik , ook minder blaren

 

 

med_gallery_5629_12709_475944.jpg

med_gallery_5629_12709_1849626.jpg

med_gallery_5629_12709_2297929.jpg

med_gallery_5629_12709_938362.jpg

trainwreck x MM

 

lekekr stinky ruikt meer en meer naar tw , heeft een beetje rot niet zoveel , normaal moet het mogelijk zijn 80-90.% goed te kunnen oogsten , fingers crossed

 

Heeft dikke rond korte indicabollen

 

 

 

med_gallery_5629_12709_480370.jpg

 

NLX

med_gallery_5629_12709_2183398.jpg

med_gallery_5629_12709_1689404.jpg

Happy brother

 

med_gallery_5629_12709_1627359.jpg

 

Sour Bubble

 

 

Had ook nog een guerillia gold 2 , vergeten foto te maken

 

is volgende week rijp en heeft beperkte rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...