Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vanaf maandag weer meer zon, dus dit weekend lekker overpotten, zodat ze kunnen knallen volgende week ;)

 

Fijne dag,

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee he, ik heb meeldauw in mijn bloeiende snowryders :-( Ik had het wel al gezien, maar het kwartje was niet gevallen, tot mijn vriend gisteren zei dat hij dacht dat het meeldauw was. Gegoogled en ja hoor. We hebben de plantjes inmiddels bespoten met een mengsel van 1 deel melk met 9 delen water. Ik heb uit voorzorg alle planten ermee gesproeid. Hopen dat het nu weg is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,je hebt mooie planten staan ,

jammer van die meeldauw,heb ik zelf tot nu toe nog nooit last van gehad....

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snowryders zijn zeer schimmelgevoelig, dus niet gek dat je in deze omstandigheden meeldauw hebt gekregen. Over paar dagen nog een keer de melk water oplossing herhalen.

 

Hou het goed in de gaten, het kan hardnekkig zijn, hopelijk ben je er op tijd bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het ook, we verwachten dat de oudste met en week of 2 zon klaar is, als het dan nog niet over is, is die plant dan wel te oogsten en roken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het probleem onder controle hebt en nog niet te veel besmette bladeren hebt, is er vooralsnog niks aan de hand als je het op een natuurlijke manier wil bestrijden.

Heb je misschien foto s?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30738_12264_240723.jpg

gallery_30738_12264_843457.jpg

 

hier de foto's, weet je wat ik dacht dat het was, ik dacht dat iemand as van een sigaret op had laten vallen en dat het daarop geregend had haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja duidelijk meeldauw in ver stadium al.

 

Zit al op veel blad.

 

Als ik een afwijkend vlekje zie op een blad kijk ik dat heel goed na.

 

Heb zelf ook ooit meeldauw gehad en daardoor hele plant verloren in een dag tijd.

 

In ieder geval hoop ik dat de melk oplossing nog uitkomst bied, als je komende dagen uitbreiding ziet, een andere oplossing nemen voor het te laat is en anders melk behandeling herhalen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het nou niet weggaat met een week ofzo en nog eens sprayen, is het dan een optie om hem voortijdig te oogsten of is het dan niet te roken? Dankjewel voor alle info trouwens Blowsterke :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeldauw lijkt erger te worden, het komt steeds dichter bij de toppen :-( Mijn gevoel zegt nu omhakken en anders over een paar dagen de kliko in want dan is ie helemaal beschimmeld. Ik denk dat het niks meer word ermee :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks hakken! zonde van de kwaliteit van je wietje en de opbrengst!! ;)

is nog veels te vroeg om nu te gaan hakken

koop vital van ecostyle! werkt erg goed tegen meeldauw

ik heb dit ook gehad, had toen echter geen toppen

maar het was wel binnen 3-4 dagen weg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is om. We hebben haar eens goed bekeken en de schimmel aan de bovenkant van de bladeren was nog niks in vergelijking met de onderkant. Echt helemaal vol. Dus hij is om, we hebben het geknipt maar het was gewoon niet klaar. Het hangt te drogen maar ik twijfel of het wel te roken is. Ik heb geen schimmel op de toppen gezien maar vraag me af of dat wel te zien is. De bladeren zaten echt helemaal vol van onderen. Is dat wel veilig om te roken?

 

Ik heb nog een snowryder die 2 weken jonger is, ook schimmel maar een beetje, dus die staat nog.

 

Mijn stekken hebben ook meeldauw maar alleen aan de onderkant dus ik laat ze staan en probeer het nog een met een melk mengsel. Wat een ellende zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat de meeldauw al zo ver was en dat je je plant niet meer hebt kunnen redden.

 

Hopelijk gaat de andere het wel redden, zorg er goed voor.

 

Ik ga mijn plantjes vandaag behandelen met

 

gallery_6979_11919_14522.jpg

 

Ter voorkoming van ziektes en ongediertes.

 

Just the natural way.

 

Zonnige dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto update. Dit is de hoofdtop van de beschimmelde snowryder: gallery_30738_12264_447543.jpg

Big bang's zijn omgepot: gallery_30738_12264_435365.jpg

de overgebleven snowryder die ik gisteren nog eens flink met een melk mengsel heb behandeld: gallery_30738_12264_298237.jpg

 

 

@ blowsterkte ik heb besloten om geen geld te gaan uitgeven aan dure bestrijdingsmiddelen, het budget laat het niet toe. Zou je me wat meer kunnen vertellen over je natural way van bestrijden, tea tree olie heb ik namelijk in huis en die zeep kan ik ook nog wel gaan kopen. Maar ik weet verder niet hoe of wat en welke verhoudingen enzo. Alvast bedankt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...