Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mentos

paddo kweek FAQ

Recommended Posts

erg bedankt, ik ben me een lijstje aan het opmaken om te starten, en kben eens aant kijken wat voor grondstoffen er allemaal gebruikt worden,

 

voorlopig heb ik

 

Vermuculite (geen idee wat dat is......)

Peat moss (..........)

wit zand (ja! dat ken ik!! :lol: )

calcium carbonaat (gemalen oesterschelpen)

calcium en nog iets (gips) sulfaat?

en bruine rijst bloem

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je die vermiculiet vandaan want ik kon er niet aan komen ik heb het van 666 gekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

 

Om te beginnen heb je dat allemaal niet nodig!!!

Op mijn website staat ook een kleine beschrijving van hoe het kan, niet zo goed als de shroomery fac maar wel net zo leuk.

 

Je kunt me altijdmailen of msn-en als je wat wilt weten! Het zelfde geld voor Mentos.

 

Geluk,

 

Eric

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik nu gewoon een mix maak van rijst, vogelzaad, beetje pasta en wat havermout? moet het echt zo exact zijn of...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik (&teun) genruiken alleen rogge dit is héél goed je heb die vermiculiet niet nodig gewoon alleen rogge :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de bodem van je casing zal wel een laag van een paar cm vermuciliet moeten zijn, of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat heb ik wel op een paar sites gelezen...Wie weet dat eigenlijk?

 

666 ofzo?

 

Wie zijn eigenlijk ervaren paddo kwekers op t forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

666 =

 

-supersteenwol kweker

-super kweker

-soms wel een beetje stoned :wink:

-ervaren paddo kweker

-gozer met veel humor

-verslaaft aan het forum

 

kortom een goedgoeie kerel 98961635

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Stoppe nu hoor-------ben al weer naast me schoenen gaan staan :-D :-D :-D :-D :-D :-D (straks loop ik weer weg zonder mijn schoenen mee te nemen)

 

Maar ik gebruik de techniek van :

www.fanaticus.com

Deze meneer gebruikt wel vermiculiet,en daarom doe ik het ook zo.

Er zijn velen wegen die naar rome leiden(steriel werken,moet je met elke vorm van paddo kweek-----hier gaat het wel eens mis)

 

De paddo(heb gelijk een portie uit de vriezer gehaald voor vanavond)

 

:twisted: 666 :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat laagje vermiculiet bij casing is gewoon dat er geen andere schimmels zouden kunnen bij komen maar als je steriel en goed werkt heb je dit inderdaad niet nodzakkelijk nodig hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je? Lijkt mij dat die schimmels er evengoed wel bij komen, en dat vermuciliet werkt als vochtregulator, maar ik kan t ook mis hebben.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij hoeft er niet eens perse bij casing een laag vermiculiet op de bodem

 

Geen laagje op de bodem. Dat doen ze wel bij commerciele growkits.

Waarom geen laagje?

Omdat echt geen functie heeft. Ik heb liever beschimmelde rogge op die plaats. Ik kweek immers mycelium en geen vermiculite.

 

Mijn motto is: Keep it simple !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooow, dus geen vermuciliet op de bodem bij rogge, scheelt weer :lol:, maarre, wel een laag op de bovenkant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik het eens op Meneer Cactus zijn manier ga proberen... Lijkt me vrij eenvoudig en HAALBAAR :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haalbaar is het zeker en proberen kan nooit kwaad. veel geld kost het ook niet dus dat zal wel geen probleem zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die paddos kweken lijkt me best lastig maar kun je het ook in een vierkante bak doen ipv een jampot (ziet mooier uit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die vierkant is wel....als je met jampotten werkt moet je zien dat de pot aan de bovenkant niet breder is dan aan de onderkant, dus dat zal ook wel gelden voor de vierkante bakken....en als je de juiste verhoudingen gebruikt van de stoffen zou het wel moeten lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nou die rogge manier is niet van mij hoor. Meneer Paul Stamets heeft een paar boeken geschreven waar alles wel in staat beschreven geloof ik :lol:

Ik heb Stefans advies opgevolgd en zo begonnen met te cultiveren :lol:

 

Eric

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dat heb ik wel op een paar sites gelezen...Wie weet dat eigenlijk?

666 ofzo?

Wie zijn eigenlijk ervaren paddo kwekers op t forum?

 

ja ik heb behoorlijk wat ervaring ik ken je 1 tip geven wat 1 van de belagerijktste dingen is super steriel te werk gaan en dat is echt waar het allemaal om gaat in principe ken je van 1 paddo net zoveel paddo,s maken als je zelf wil het is tenslotte schimmel maar het punt is dat heel veel mensen er te makkelijk over denken en dat ze dan er de mist mee ingaan.. gr <_<

 

die paddos kweken lijkt me best lastig maar kun je het ook in een vierkante bak doen ipv een jampot (ziet mooier uit)

is ook heel erg lastig als je maar ook wat fout doet krijg je blauwe schimmel erbij en ken je je hele cake weg gooien maar daar in tegen als je dit onder de knie hebt dan is dit een makkelijke manier om rijk van te worden succes in de toekomst gr :blink:

 

Hallo,

Nou die rogge manier is niet van mij hoor. Meneer Paul Stamets heeft een paar boeken geschreven waar alles wel in staat beschreven geloof ik :nerd

Ik heb Stefans advies opgevolgd en zo begonnen met te cultiveren :nerd

Eric

wat ook ken is op zilver vlies rijst meel te kweken en vermiculiet als op vulsel dan gooie je op 1 kilo vermiculliet 250 gram zilvervliesrijstmeel er bij en goed mengen GLAAJSE WATER ER BIJ VAN 0,2 EN GOED MENGEN EN DE BOEL UITKOOKEN VOOR 90 MINUTEN IN EEN SNELKOOKPAN IN WEKPOTTEN DAN EEN DAG AFKOELEN EN DAN INJECTEREN EN GEDULD HEBBEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...