Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Angel's Teaser

Eerste kweek

Recommended Posts

Flikker die lamp in de prullenbak en koop wat fatsoenlijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

Nou de fan is gisteren binnen gekomen en is gemonteerd en we zijn aan het proefdraaien om de lampen en alles te leren kennen en om erachter te komen wat er getwekat moet worden voordat de dames erin gaan.

De dames zijn gister avond in de watten gelegd en gaan lekker.

@ Amnees: Wie niet waagt, die niet wint! Het is voor eigen gebruik, niet om € binnen te slepen.

Tneon verbruikt qua stroom meer als deze en is ook wat duurder in aanschaf. Aangezien we onze rekeningen gewoon betalen, ai!

LV blijft redelijk stabiel rond de 30%

Temp is momenteel rond de 18 graden

Dit alles is met fan aan, maar zonder lampen ( die worden morgen uitgeprobeerd om te kijken )

Vanavond meer pica's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waag het dan met t neon

ik heb ook nog 3 van die paneeltjes

die liggen mooi niks te doen

 

als ze aanstaan doen ze net zoveel als dat ze uit zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
waag het dan met t neon

ik heb ook nog 3 van die paneeltjes

die liggen mooi niks te doen

 

als ze aanstaan doen ze net zoveel als dat ze uit zijn

 

Heb je dan nog ergens € 80,- dat ik mag gebruiken? Want ik heb het nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ?! :execute

 

grtn Erazer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom 80 euri ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@erazer: Dank je

@Elmo: Zoveel kost het om zo'n armatuur met een groei en bloei lamp te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had je beter kunnen doen dan de 60 euri voor dit paneel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou een kleine update over de dames:

Big Grapefruit is maandag de aarde ingegaan en gisteren heeft ze haar koppie boven de aarde uitgestoken.

1 White Widow x Big Bud is dinsdag in de aarde gegaan en heeft vandaag haar koppie deruit gestoken.

De andere White Widow is woensdag in de aarde gegaan en heeft haar koppie nog niet laten zien, maar dat komt nog wel!!

Ze krijgen 24 uur Licht ( zoals aangeraden door Female Seeds ) en ik vind dat ze goed gaan.

Morgen plaats ik de foto's, heb geen batterijen meer en kan ze nou ook niet meer kopen tot morgen.

Morgen meer!!!

 

had je beter kunnen doen dan de 60 euri voor dit paneel :D

Da's met verzend kosten meegerekend tot nu toe nog altijd een goede investering geweest!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja oke, eigen gebruik, maar als je meer dan 0,1 gram per dag rookt zal je alsnog naar de shop moeten. als je 10 gram haalt is dat al een dikke opbrengst voor dit lampje. stop je dan 3 maanden tijd en moeite in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan kan je beter nu dat geld investeren dan dat je het straks uitgeeft.

Dan heb je volgende ronde tenminste al een goede lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update met foto's zoals ik gisteren had beloofd.

De achterste dame is de Big Grapefruit.

De dame rechts voorin is net vandaag tevoorschijn gekomen is nog bezig zich op te richten.

Ik heb 1 foto genomen om jullie te laten zien dat die licht paarse kleur alleen een effect is van het licht.

Ze hebben licht, een zacht briesje, warmte, water en een lekker muziekje op de achtergrond.

Pic. nr 1

Pic. nr 2

Pic. nr 3

 

Zoals altijd, alle advies en tips zijn welkom.

 

P.S.: @ Amnees: we zullen aan het eind zien wat we d'r af halen, waarschijnlijk wel genoeg om de volgende ronde door te komen.

@ Henkwiet : Deze lamp doet het tot dusver heel erg goed, imo. We kijken eerst hoe het gaat en wat de opbrengst is, maar ik heb vertrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat je er wat af gaat halen maar ben bang voor het ergste

 

de mensen hier reageren wat kort op dit led ding maar dat komt omdat ze een beetje bang zijn voor een teleurstelling dat hebben we al veel te vaak gezien.

het bakje doet het leuk hoor maar er zijn toch nog meer problemen met dit soort licht het afbloeien gaat vaak niet lekker of de hele kweek ziet er gewoon teleurstellend uit.

 

Wat ze hier ook bedoelen is dat je nu met een soort experiment bezig bent "kweken onder led" en je als beginner beter kunt beginnen met de wat makelijker kweken zoals een hps setje of zoals ik zelf gebruik een 2*75 watt tneon setje wat zichzelf al heeft bewezen.

 

Maar goed geld geef je maar 1 keer uit en dat is nu al gebeurt dus lees vooral alle led topics door en probeer je klimaat in orde te houden dit wil nog wel eens een puinhoop zijn met led

 

ook zou je ik je toch aanraden de lamp in hoogte te kunnen verstellen en de plantjes niet dit ook weer ivm klimaat warmte etc etc etc het kan allemaal wel zo maar je maakt het jezelf niet makelijk.

 

Kortom succes en hou ze hier op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoi, Klimaat ziet er goed en stabiel uit. Temperatuur komt niet onder de 20 graden, luchtvochtigheid blijft stabiel boven 20% en onder 25%.

Het afbloeien zullen we wel zien, mensen moeten niet vergeten dat alle twee de soorten zijn Big Bud kruisingen.

Ik persoonlijk heb op andere fora en op youtube goede resultaten gezien van LED's van 15W en hoger.

De planten zijn alleen verhoogd tot ze overgepoot kunnen worden en daarna gaat alles in de normale opstelling.

 

Uiteraaard hou ik iedereen op de hoogte, zal niet elke dag zijn, maar toch zeker 1 keer per week.

Tot later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is dag 5 groei en de dames gaan goed.

Temeperatuur blijft rond een lekkere 23 graden en luchtvochtigheid is 20%.

Muziekje vinden ze heerlijk ( lijkt er tenminste op )

De Dames

 

Tot de volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik zolang geen update heb gemaakt!

Ik ben nu 1 week op 12/12.

Het gaat niet goed met de dames en ik heb een vraagje: Wat betekent het als er in de aarde van die kleine witte "wormpjes" rond krioelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook van die kleine (fruit) vliegjes..???

dan heb je varenrouwmug...

 

 

aaltjes kan ook maar die zijn bijna niet te zien met het blote oog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ik heb net gegoogled en het ziet er naar uit dat het wortelduizendpoten zijn aangezien d'r geen vliegjes zijn.

Alle planten waar ik de wormenmest heb gebruikt zijn besmet!!!!

Ga ook het bedrijf d'rvan op de hoogte stellen!!

 

edit: Het blijkt niet de wormenmest te zijn, maar de grond!!

 

Ach ja, ik heb wat adviezen gekregen zoals, lucifers met de kop eerst in de grond douwen en knoflook en citroen met de gietwater mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook een foto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond bij de growshop gekocht of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo: Nee, geen foto, want mijn camera kan niet zo ver focussen.

@ Amnees: Nee, bij de Formido ( doen we ook niet meer!!! )

 

Nou heb ik gisteren van het bedrijf waar ik de wormenmest heb gekocht wat tips gekregen en toegepast.

1 Lucifers kop eerst in de aarde

2 Wat citroensap met het gietwater mee geven

 

Resultaat:

Wortleduizendpoten gaan kapot en plantje is wat aan het opknappen!!!!!

De 2 WWxBB heb ik weg kennen gooien, maar de Grapefruit x BB leeft en is aan het opknappen!!!

Toch nog wat kennen redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...