Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
woodpecker

kweekje

Recommended Posts

yo, blowers

 

Binnenkort krijg ik mijn zaadjes :tu Bubblegum fem en Blue mistic fem B)

Dit is men 2de kweekje (vorig kon je niet echt een kweekje noemen het was maar met 1zaadje)

 

Nu zit ik met een paar vraagjes ;) Ik wil mijn plantjes laten opgroeien zonder mestofgebruik enzo zoals in de echte natuur miss wel wat compost bij doen B)

Welke methode is het best volgens julie om te ontkiemen? In een glas water raden ze mij het meest af maar met welke heb ik dan het meest kans? Gewoon in de grond of tussen watjes?

Ik heb hier nog een TL-lamp liggen maar die stelt niks voor is maar 11W kan ik daarmee al beginnen?

 

Ik weet nog niet in wat voor pot ik ze zou steken ik heb hier wel momenteel een bak van 34l staan en anders maak ik er nog?

Ik ga een mengeling van stekgrond met compost en gewone potgrond gebruiken. Hier betere tips voor mischien?

 

Ik krijg ook nog een lowrider zaadje van een vriend morgen. Ben ik ook al niet te laat voor dit jaar te kweken?

 

tips altijd welkom :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het tussen watjes doen of een doekje, lekker vochtig en stabiele temperatuur binnen, niet buiten leggen en tussen 2 bordjes of in een zakje stoppen die je niet luchtdicht maakt, maar gewoon omplooid naar onder. Zorg er ook voor dat je het in het donker laat (kast ofzo). . In de grond gaat even goed, alleen dan vraag jeje toch altijd af bij de achterblijvers of dat ze gewoon traag zijn of je ze kunt wegkieperen.

 

Ik zeg niet dat dit de beste methode is, maar ik gebruik deze omdat ik dan al kan zien uit welk zaadje er een worteltje komt, en dat wil ik wel weten :)

 

Normaal is het geen probleem om met die TL lamp van je die plantjes te laten voorgroeien, (kleurcode cool white is het best daarvoor). En het laten groeien zonder al die kunstmest gaat in mijn ogen prima!

 

Veel succes met je kweek!

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor deze bondige uitleg maar toch heb ik nog een vraagje?

 

stel nu ik pak een soepbord en leg daar keukenrol in, maak dat nat met wat lauw water.

Ik leg de zaadjes erop en leg er terug een stukje keukenrol op, en besproei dit opnieuw.

Daarna zet ik er nog een soepbord op en zet het in de kast.

 

Zaadjes groeien die niet naar het ligt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wil het zo echt mogelijk als in de natuur!? Dan zou ik gewoon een zaadje in de grond stoppen wat water geven en wachten! Het bord manier is een goede keus, zaadjes groeien naar het ligt maar de worteltjes kunnen niet goed tegen licht dus ik laat ze altijd donker ontkiemen maar ontkiemen in het licht of in het donker daar zijn de meningen over verdeeld.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik ze gewoon in de grond zal stoppen B) juist onder het oppervlak dat deze snel boven zijn xp

en de lamp kan geen probleem zijn eh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je niet dat je wat laat bent voor een kweekje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vroeg ik toch aan julie laatste zin?

1 ding wel het is allemaal binnen dus temp word wel geregeld en licht ook e B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

20/4

En dan die 11W TL er 5cm boven laten hangen.

Geen voeding geven, geen water, gewoon plastic erop laten zitten, en afwachten.

Als ze bijna tegen de TL aan zitten, kun je ze buiten in grotere potten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik heb ze verzet naar 20/4.

ik heb de folie van 1 eraf gedaan om dat deze toch redelijk zwaar aanvoelde tegenover de andere zodat deze wat meer kan verdamen straks het er mischien terug over doen.

 

hoop dat ze bijna boven zullen komen ik kan niet wachten. vanaf dat ze boven zijn moet de folie er af e? tegen verbranding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd!

Weinig aan doen nu. Lamp er dicht op houden om strekken te voorkomen, en géén water geven tot de potjes helemaal uitgedroogd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo lang wachten met water geven? deze zijn nu 1week oud en een pink groot :D

Maar dus geen water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...