Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Someone is looking sexy! And here name is Big Bang! Ziet er goed uit man!

En ik ga foto's maken na dit bericht, ze staan er niet zo goed bij eigenlijk :o

 

tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is idd te klein , ge plantje zal er gewoon door groeien. Maar het is een goede schutting voor de voorspelde hagelneerslag !

Wel hele mooie plant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, ik heb gelezen dat je als je een Big Bang topt hij wel heel breed word, omdat hij van nature al breed word. Dat je daar even rekening mee houd.

 

Tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooh, het is helemaal geen Big Bud, zoals de titel doet vermoeden, maar Big Bang.

Ik lees hier en daar dat dit erg late bloeiers zijn. (half september)

Ik denk dat je er goed aan doet te gaan verduisteren.

 

Toppen net boven de twee zij-takjes.

Of toppen veel uitmaakt is wat anders. Die twee zijtakjes gaan de taak van de geknipte top op zich nemen.

Toppen is meestal om een bredere plant te krijgen. Hoogte beperking doe je door een andere strain te kiezen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Bedankt voor alle snelle en leuke reacties! Geeft mij weer positieve energie om meer foto's te posten :D.

Ik heb mijn big bang vandaag getopt. Volgens mij is alles gewoon goed gegaan en moet ze nu alle energie stoppen in deze 2 toppen :bier. Is het verstandig om nu wat bij te voeden met terra groei? Ik heb begin vorige week wel iets te veel bij gevoed. (verder geen schade gelukkig!) Maar is het verstandig om nu wat minder en met wat minder voeding bij te voeden? Maar eerst maar is wat foto's!

 

Big Bang (Mijn Big Buddy!)

gallery_30703_12302_834268.jpg

 

Getopt topje :whip:

gallery_30703_12302_117008.jpg

 

gallery_30703_12302_625308.jpg

 

Zak is tegen de warmte anders worden de wortels wel heeel erg warm :o.

gallery_30703_12302_340863.jpg

 

En de stam word ook steeds dikker! (Gelukkig had ik mijn J bij om aan te geven hoe dik die nu echt is :P)

gallery_30703_12302_371269.jpg

 

 

@wakki

Bedankt en volgens mij is het gelukt met toppen! :P

 

@LPS

Bedankt, en het gaat inderdaad lekker en die van jou zullen met dit weer toch ook wel lekker groeien? En ik weet dat als je ze topt de plant nog veel breder word! Maar ik heb geen keus! Als ik het niet doe dan word ze te hoog! En een nog bredere plant zorgt voor nog meer opbrengst! :P

 

@sativahassan

Thanks! En ik hoop dat de hagel nog even op zich laat wachten want ze vindt de zon volgens mij wel fijn! ;)

 

@soca

Je hebt gelijk dat de titel niet helemaal klopt maar wist niet dat er ook een wiet soort Big bud heet dus vandaar ;). En zonder verduisteren ben ik inderdaad pas eind oktober klaar en daar heb ik gewoon geen zin in!

 

 

Alle Tips en reacties zijn welkom and keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, dat zie er goed uit, en dat afdekken van de aarde ga ik ook maar doen. Misschien is dat de reden waarom mijn blaadjes hangen (zie mijn topic).

 

Tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zondags roker :whip:

 

Wat ziet jou dame er al beautiful uit, Damn! Ja de big bang is een geweldig plantje, en de uiteindelijke kwaliteit van de sensemilla is egt heerlijk! Als zondags roker zul je op het einde van de zomer genieten van je jointje :o

Ik vind echt dat je goed bezig bent, ook een leuk afdakje gebouwd, al ben ik wel een beetje bang dat je dame uit je hokje knalt:P

Helaas kan ik je geen advies geven over toprot bij deze soort, ik heb die namelijk indoor gekweekt.

 

Het enige advies wat ik kan geven is dat je zorgt dat ze de ruimte krijgt. Ik ga je zeker volgen, ben ook benieuwd of je stek gaat overleveren, heb je stekpoeder gebruikt? En verduisteren lijkt me idd de juiste oplossing.

 

Ik ben misschien ook nog van plan een afdak te gaan bouwen voor mijn dames buiten, ik ga zo kijken en volg snel met een update, voor mensen die een guerilla kweek met Himalaya gold, El Nino en Great White Shark willen volgen, check de link hieronder.

 

Greetz!!

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=82686&st=20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die blijft mooi gaan de Big Buddy (Big Bang).

 

Duim dat het zo door gaat groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Bedankt voor de leuke reacties! Echt leuk om te lezen! Ze groeit erg snel maar sinds ze getopt is groeit ze even iets meer in de breedte dan in de hoogte. De 2 nieuwe topjes groeien langzaam in de hoogte dus ben benieuwd! En ik ben inderdaad bang dat ze iets te groot gaat worden! ;) Maar daar verzin ik dan wel weer wat op! En het verduisteren word vervolgd!

Ga nu een week naar terschelling dus voor 1 week even geen update maar zal volgende week maandag wat foto's maken. Ga daarna meteen de volgende dag 3 weken op vakantie naar spanje dus zal vragen of een vriend van mij wat foto's online kan zetten tijdens die 3 weken want het zou toch jammer zijn als jullie dat deel niet kunnen zien!

Foto's volgen! ;)

 

And keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht vol spanning op je foto's, om nog maar te zwijgen van het resultaat! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even en ik dan de foto's zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, geniaal verhaal overigens ,;)

 

Maaruh keep up the GROWINGGGG!!!

 

En maar hopen dat je straks een dikke oogst heb hej,

 

greetjes ganj@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

Na 4 weken afwezigheid ben ik eindelijk terug en mijn Big Buddy is flink gegroeid. Morgen komt er een uitgebreid verslag! Ben ook al 2 dagen aan het verduisteren dus hoop dat het wat gaat worden. ;)

 

And keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Na 4 weken van huis (spanje-terschelling) ben ik eindelijk weer thuis met wat tijd voor een update :D. Ze is verzorgt door een vriend en hij heeft water + voeding gegeven. Alles is goed gegaan alleen hebben wat slakken de plant wat aangetast. In enkele bladeren zitten gaten of zijn halve bladjes weg, sommige bladeren zijn zelfs helemaal weg o.O. Voor de rest zijn aan de onderkant van de plant wat bladeren geel geworden en afgestorven door droogte.

Ben nu 3 dagen aan het verduisten. Dit doe ik door de plant in de schuur te zetten die licht dicht is! Dat doe ik om 18:30 en dan rond 23:00 gaat ze weer naar buiten. Nog geen verschil gezien maar dit duurt volgens mij iets langer!?

Heb de plant vlak voor ik op vakantie ging getopt en ook dat is gelukkig goed gegaan. Twee mooie hoofdtoppen zijn nu ongeveer 30 cm lang. Hopen op dikke hoofdtoppen :D. De plant heeft naast 2 hoofdtoppen nog is 18 zij toppen die ook goed gegroeid zijn en nu klaar om in bloei te gaan! Kan iemand inschatten op hoeveel droge grammen ik kan rekenen met 18 zijtoppen en 2 hoofdtoppen? Grove schatting is altijd welkom ^^.

 

Genoeg gepraat nu eerst maar is wat foto's!

 

Big Buddy (Big bang) is wel mooi gegroeid in 4 weken :D

gallery_30703_12302_919644.jpg

 

gallery_30703_12302_1060372.jpg

 

De slakken zijn lekker bezig geweest ;).

gallery_30703_12302_846976.jpg

 

gallery_30703_12302_201191.jpg

 

De tegen aanval is ingezet ^^

gallery_30703_12302_1376438.jpg

 

Een zijtak die volgens mij klaar is om te gaan bloeien en dikke en lange toppen te geven?

gallery_30703_12302_9274.jpg

 

Van de boven aanzicht

gallery_30703_12302_777961.jpg

 

De twee hoofdtoppen die lekker gegroeid zijn en ongeveer 30 cm lang zijn.

gallery_30703_12302_1155350.jpg

 

Alles afgeplakt voor het verduisteren en is aardig goed gelukt moet ik zeggen :P is alleen wel veel werk om iedere dag te doen maar ga wel doorzetten!

gallery_30703_12302_746679.jpg

 

En totslot nog 1 vraag. Op de onderste zijtakken zijn al kleine groei schuten van ongeveer 10 cm gekomen. Weet niet of deze nog belangrijk zijn? Het lijkt mij van niet omdat er toch geen topjes aan kunnen komen en het daarom alleen maar balast is voor de plant? Dus beter om deze te verwijderen? Tips zijn welkom :P

gallery_30703_12302_539604.jpg

 

Reacties zijn altijd leuk en tips worden gewaardeerd!

And keep up the good work...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Zondags Smoker

 

Flinke planten man ;)

Bestrijd die vervelende slakken met ingegraven bekertjes bier

je zult snel merken dat je plantjes minder last van die krengen krijgen

 

betreft die groeischeuten

die zou ik lekker laten zitten en pas weg halen in bloeiweek 1 of 2

zo gaat er meer energie naar de hoofdbud

 

gr

gs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant! Lekker handig jouw verduisterschuurtje. Dat van die slakken had ik ook toen ik terug van reis kwam. Heb onmiddellijk slakkenkorrels gestrooid en sindsdien geen last meer van gehad! Ben benieuwd wanneer die van jou goed gaan beginnen bloeien. Ik wacht ook op die van mij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties! Altijd leuk als iemand reageerd ^^. Ik heb goed nieuws :o de eerste witte haartjes zijn gespot! Het zijn er nog maar een paar maar ze zitten wel in de toppen van de zijtakken dus ben benieuwd hoe snel er meer komen. Het is mijn eerste kweek dus zie alles voor de eerste keer. Ik verduister nu 4 nachten en heb met vandaag erbij al 2 keer bloei voeding gegeven. Wel een heel klein beetje maar dacht dat het wel slim was om nu al iets te geven om het EC level iets omhoog te brengen. De plant is nu bijna 170 hoog (zonder bak) en ruim 130 breed.

 

@Frefre

Ben benieuwd hoe het met jou big bangs gaat! Wie zal de grootste oogst gaan binnen halen? Hoop op foto's :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik zal al blij zijn als ik iets van oogst binnenhaal! :(

Met 3 planten is de kans misschien al iets groter, maar toch, het zijn geen vroegbloeiers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Korte update met een paar foto's. Ze groeit nog steeds maar niet enorm veel meer. Witte haartjes komen langzaam maar echte toppen zijn er nog zeker niet! Ik denk dat als je de big bang niet verduisterd ze pas eind october klaar is. Gelukkig kan ik verduisteren in de schuur. Dit doe ik nu 5 nachten en ik hoop volgende week als bloei week 1 te kunnen rekenen :o.

 

Big bang die nu 3 maanden oud is.

gallery_30703_12302_705521.jpg

 

gallery_30703_12302_1281576.jpg

 

Zijtak

gallery_30703_12302_822791.jpg

 

De slakken hebben in de vakantie toch flink door geknabeld.

gallery_30703_12302_610539.jpg

 

gallery_30703_12302_38330.jpg

 

Dan totslot nog 1 vraag die hopelijk word beantwoord door een ervare kweker. Ik ben benieuwd hoe snel ik echt moet beginnen met het voeden van bloei voeding!? En welke dosering? En moet ik nu al stoppen met groei voeding of zo nu en dan ook nog een klein beetje groei voeding geven? Alvast bedankt!

 

@Frefre

Ik ben ook al blij als ik iets kan roken maar hoop toch wel op een mooie opbrengst ^^ en de big bang is inderdaad geen vroege bloeier dus eigenlijk helemaal niet geschikt voor outdoor maarja soms kun je dat niet uitkiezen. :( Ben benieuwd naar jou foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste zondags smoker,

 

Je plant ziet er goed uit! Zeker na drie maanden in een

pot gestaan te hebben, Good job! Volg de tip van Groeneshizzle

wat betreft de slakkenbestrijding... Ik heb op myn volkstuin en in

de lowryderpotjes plastic bekertjes met bier ingegraven... De dag erna

zaten er in elk bekertje slakken!

 

De voeding, ja lastig te zeggen... Ik meet meestal de PH en dan kijk ik wel

wat ik doe... 8 euro voor 8 metingen by de intratuin (ecostyle pH-bodemtest)

Het is vrij easy..! :( Echte aanrader, zonder grap! Ik zal iig langzaam de bloeivoeding gaan gebruiken i.p.v.

groeivoeding.. Gewoon goed naar de dosering kijken en met minder beginnen dan beschreven staat!

Vervolgens langzaam opschroeven...

 

succes

volkstuin 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik stond gister ochtend op en dan check ik normaal eerst mijn plant even. Zet haar dan in de zon als die zich eindelijk een keer laat zien :o of geef haar water met voeding. Maar ik stond dus op en bekeek mijn plant en wat zag ik... één van de onderste zijtakken was afgebroken :P Mijn vader zet haar normaal even in het zonnetje als ik nog in bed lig ( :( ) en zo ook deze morgen maar dat was niet helemaal goed gegaan :P. Meteen met een stuk ducktape geprobeerd te maken en dat lijkt nog te lukken :D. De zijtak was namelijk niet helemaal afgebroken, het onderste stukje zat nog aan de plant vast dus hoop dat dit genoeg is om de tak af te laten bloeien.

 

De voeding vind ik nog steeds het moeilijkste. Ik weet niet zo goed of ik nu al moet beginnen met bloei voeding en hoe lang ik door moet gaan met de groei voeding. Ik merk ook dat enkele bladeren (maar wel steeds meer) langzaam geel worden. Ik weet niet of dit kan stoppen met af en toe nog is wat groei voeding of dat ik echt iets anders moet kopen. Advies zou erg gewaardeerd worden!

 

Tak die gemaakt is met een stuk ducktape.

gallery_30703_12302_352964.jpg

 

gallery_30703_12302_292787.jpg

 

 

En ik verduister nu precies 7 dagen en naast wat witte 'haartjes' zie ik nog geen echte topvorming maar wat ik wel gezien heb is dat op de binnenste bladeren waar straks de topjes moet gaan komen al een soort wit 'laagje' zit. Het is nog maar een heel klein beetje maar zou dit al thc kunnen zijn? Op de foto is het slecht te zien.

gallery_30703_12302_266485.jpg

 

@Dilly-O

Bedankt voor je reactie! Vind het altijd leuk als iemand je werk waardeerd ^^. Het slakken probleem is gelukkig opgelost. En zal is naar die PH testen gaan kijken.

 

Keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duck Tape rulez....

 

Waar dat allemaal niet goed voor is.

 

:(

 

Duim voor je dat de tak het gaat overleven, maar daar ga ik gewoon vanuit.

 

Veel afbloeiplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haa zondagsmoker,

 

ziet er goed uit hoor! Jammer van die tak, maar was die helemaal eraf of deels eraf gescheurd?

Ik kom binnekort weer naar Nederland dus dan zal ik wat foto's maken van me planten. Die van jou ziet er wel sowieso beter uit!

 

Ducktape; If you can't fix it with ducktape, you haven't used enough.

 

tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow goed gerepareerd, hopelijk ben je de tak niet kwijt! Ik volg je! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...