Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowbrain

Eerste wietplanten op Aarde

Recommended Posts

Hallo

Zoals jullie weten is elk organisme op deze planeet geëvolueerd uit een ander

ouder organisme, dus ook wietplanten, Ik weet dat de eerste zaadplanten zo'n 60 miljoen jaar geleden ontstonden.

Maar kan iemand mij iets meer vertellen over de evolutie van wiet?

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou t simpel en denk er niet over na, dus ga ervan uit dat god de wietplant schiep, vlak na adam en eva.

dacht je nou echt dat ze alleen van een appelboom met een slang erin konden snoepen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij Pol ik denk er ook niet over na en ergens intereseerd het me niet :)

Want waarom zou je dat willen weten? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spikey

en of ik dat wil weten hoe en waar het vandaan komt wanneer de eerste keer medicatie door cannabis beschreven is

en hoe het gekomen is waar we nu zijn en dus ........ waar we naartoe gaan de komende 20 jaar met cannabis

 

dat vind ik toch best interresant te noemen ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat er veel fossiele "cannabis" bewaard is. Planten fossiliseren slecht en het is lastig zoeken. De beste kans op enige informatie is denk ik zoeken naar publicaties over pollen in vroeger eeuwen, daar wordt wel aan gewerkt. Zoek naar palynologie.

 

Maar een vrij complete stamboom zoals voor olifanten of mensen kan je vergeten.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

It all begin's at the roots , ik snap wel wat voor toegevoegde waarde het kan hebben als je de kennis hebt van de genetica van eeuwen terug ; hoe de verschillende cannabanoids begonnen te ontwikkelen en hoe de een het bestaan van de ander in stand houd, wanneer sativa zich van indica , begon te onderscheiden. of andersom?!

bedankt voor die linkjes btw; kga ze zeker chekken :)

 

groetjes frsh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat je van t geschiede veel kunt leren?

 

ja maar dat hebben we nog nooit gedaan in die miljoenen jaren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

over het gebruik van wiet heb ik vorig jaar een erg goeie site gevonden

http://www.druglibrary.org/Schaffer/hemp/h...t12000/abel.htm

 

een poosje geleden vonden ze ook een graf ergens in china, waarschijnlijk een sjamaan, en hij was samen met een schaal gevuld met hennep begraven(zo'n 300 gram geloof ik), aanwijzingen over wat erbij gevonden werd en hoe het gevonden werd en welke delen(de toppen), was deze hennep hoogst waarschijnlijk bedoeld voor de psychoactieve werking(er is ook een analyse op gedaan naar langetermijnafbraakproducten van thc, het cannabinoideprofiel kwam overeen met huidige 'drugstrains'oftewel hoge thc en lage cbd, ook werd er bij de genetische analyse een nieuw gen voor de synthese van thc gevonden

staat ook een mooie microscoopfoto van de trichomen bij, echt donker amberkleurige trichomen(logisch na zoveel tijd)

ook zaten er zaden in, maar bij poging deze te ontkiemen was er na 21 dagen nog geen ontkieming

 

gezien de nauwe relatie met hop zal er dusooit een gemeenschappelijke voorouder van hop en hennep geweest zijn waaruit beide zijn afgesplitst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo wat we ermee kunnen doen is interesant maar hoe en waar de eerste wietplant groeide boeit mij echt niet :lol:

 

Ben nog nooit zoveel ergens mee bezig geweest al met wiet het lijkt wel een oneidige studie die ik volg en vind het nog leuk ook.

Maar hoe het precies zat vroeger ach denk niet dat we er ooit achter zullen komen :) thats why i dont care....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja maar dat hebben we nog nooit gedaan in die miljoenen jaren :)

 

Waar haal je dat vandaan :D?

 

jij leert toch ook ieder jaar weer van je kweekje's :lol:

Heel wat geschieden ervaring.

 

Miljoenen jaren is ook wel beetje extreem maar begrijp wat je bedoelt.

Denk echter wel dat we al heel veel weten van de plant, en dat hij/zij op vele manieren is te groeien.

Hier in nederland met onze nederwiet zitten we toch wel redelijk wat af van de oorsprong.

 

Wel een prachtige guarilla plek lijkt mij, zo bij dat meer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff zojuist alle 8 de delen gekeken op youtube,.. Zekerz boeiend en fuck the V.S.

 

Greetz greennice

Share this post


Link to post
Share on other sites
een poosje geleden vonden ze ook een graf ergens in china,

 

zookaba . heb je daar een link van . die foto`s wil ik graag zien ..

 

 

@ spikey

Denk ook niet dat daar achter te komen is zo ver terug

maar hoe meer we er over weten hoe beter toch .. en ja een studie . dat kan je er makkelijk van maken en dan ben je in 1 leven nog niet klaar denk ik ...

 

grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel degelijk interresant.

Wist ook niet dat cannabis verwant was aan hop.

Ook de geschiedenis van de sativa en de indica boeien me enorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als men nieuwe dingen wilen leren kunne we niet buiten de geschiedenis om,raadpleeg ook altijd als 1ste de wikapidy daarna ga ik los op google .

Oh man als je geest verruiming er op neemt of lsd weet je zeker de plant in de tijd van de maja's en inca"s er ook al was.

Wat zou cleopatra allemaal gebruikt hebben bij haar lotions.

En niet vergeten de bos sjamaan en indiaanse sjamaans B)

Durf ook wel te zeggen er vast nog er meer zaden in graven of diep in bevroren gebieden ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...