Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HazeMe

Eerste keer binnen, alle tips en hulp welkom :)

Recommended Posts

Hallo medekwekers :rolleyes:

 

Ik ben HazeMe, ik heb al enkele jaren een paar plantjes buiten gezet tijdens de zomer... Maar omdat ik sinds kort begonnen ben met een kweektentje heb ik toch maar eens besloten hier een kweekverslagje van te maken. Het is de eerste keer dat ik dit doe dus het is nog een beetje aftasten enzo, maar voorlopig gaat het goed volgens mij. Ik spring een beetje laat in, de plantjes staan nu hun 12de dag op 12/12... Daarvoor heb ik ze slechts 16 dagen laten voorgroeien, omdat die Super Lemon hazen toch wel nog eventjes doorgroeien tijdens de bloeiperiode en er 9 plantjes op 1 vierkante meter staan.

 

De setup:

- Homebox 100x100x200cm

- Philips master SON-T PIA 600W Lamp (+kap en vsa)

- Afzuiging en koolstoffilter (ik neem aan dat ze mij bij growshop alien wel de juiste hebben meegegeven)

- Actieve luchttoevoer

- 9x11 liter potten

- Medium: Plagron batmix

- Voeding: starterssetje van hypro (maar heb hier enkel de rootstimulator al van gebruikt, als bloeivoeding ga ik plagron bloom gaan halen)

- Zaden: 5x Super Lemon Haze van Greenhouse, 1x Exodus Cheese van Greenhouse en 3x Bubblegum van Female Seeds

 

Een pH- & EC- meter heb ik niet... Dit zal pas voor ronde 2 zijn als ik toch zie dat het echt een noodzaak is. Iemand had me gezegd dat ik de ph waarde van mijn water wel min of meer stabiel kon houden door een zakje groene thee +/- 24uur te laten trekken in een emmer water, dus dat doe ik nu...

De plantjes hebben tot nu toe nog niets van voeding gekregen (die batmix was 5weken voorbemest zei de man van de growshop), enkel wat rootstimulator in de eerste 2 weken. Binnen 2-3 dagen ga ik hier wel rustig mee beginnen.

 

Zo staan ze er nu bij:

gallery_18344_12142_1144173.jpg

 

*De bubblegum's (eerste rij):

gallery_18344_12142_1084658.jpg

gallery_18344_12142_2612419.jpg

gallery_18344_12142_2507441.jpg

 

*De exodus cheese (helemaal in het midden):

gallery_18344_12142_740878.jpg

 

*De Super Lemon Hazen

gallery_18344_12142_1306279.jpg

gallery_18344_12142_498667.jpg

gallery_18344_12142_1065831.jpg

gallery_18344_12142_1275171.jpg

gallery_18344_12142_2250873.jpg

gallery_18344_12142_2557481.jpg

gallery_18344_12142_2747438.jpg

 

De voorbloei begint er nu bij de meeste wel al mooi in te komen :dribble:

(EDIT: Temperatuur: min. 18°C max. 26°C. LV was eerst 60-70 tijdens de groeiperiode, maar heb die nu wat doen dalen naar 35-45)

Alle tips zijn welkom!

Grtz HazeMe

Edited by HazeMe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hazme

 

Ik begin ook net dus kan je niet anders dan het advies geven veel lezen en natuurlijk veel succes je plantjes zien er echt leuk uit !!!

 

groeten pacman :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Hazee

 

good luckkk en laat die BG'ssss knalluhhh

 

 

grtzz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker :rolleyes:

 

vandaag ook de lemon haze gekregen van de postbode dus kom bij jou voorgenieten.

 

 

gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag, ziet er mooi uit zo!

ik vraag me alleen af wat je precies bedoeld met die groene thee..

want er zijn meerdere factoren die je zou kunnen stabiliseren als we over water praten; nu had jij het over het ph, dus zal dit er wel grotendeels mee te maken hebben. maar ik neem aan dat als je je emmertje gevuld hebt; je al een vrij stabiele ph waarde hebt? (dan ga ik er van uit dat stabiel nog steeds betekent de schommelingen van verschillende meetwaardes uit je water halen in dit geval) En als dat het geval is dan heb je een emmer kraan water waarvan je amper schommelingen zal zien in verschillende metingen; maar nog steeds met een te hoge ph waarde? (omdat de groene thee het niet naar beneden bracht)?

 

 

het kan ook aan mij liggen natuurlijk:p :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal :)

 

@Frshyeeh; Ik heb mijzelf misschien een beetje onduidelijk verwoord, kweet het niet, maar zal dat van de groene thee eens uitleggen:

Zoals ik al heb vermeld, heb ik geen Ph-meter.. dus ik kan niet meten of die altijd goed zit. Maar nu heb ik me laten vertellen dat de Ph-waarde van het gewone kraantjeswater dat ik ze geef te hoog is (rond de 7), maar dat ik dat gewoon gemakkelijk kon oplossen door een zakje groene thee +/- 24u in mijn emmer water te laten trekken. Daardoor zou het water dus wat afgezuurd worden zodat het goed zit voor de planten, en ik heb dat wat nagekeken en heb dit nergens iemand horen tegenspreken. De planten zien er nog altijd goed uit dus ik denk wel dat het werkt... Maar indien jij denkt van niet, ik sta altijd open voor commentaar of tips.

 

De plantjes zien er echt top uit, ze staan nu 16 dagen op 12 uur licht en je ziet de bloei er al een beetje in komen.

De bubblegums zijn op dag 13 en 14 in totaal 10 cm gegroeid, en de 2 dagen erna slechts 1 cm per dag dus de groei zal er wel min of meer uit zijn nu denk ik? De superlemon hazen en de cheese groeien wel nog goed door. Ze hebben nu ook al 2x een halve dosis Plagron Terra Bloom meegekregen (met een gewone waterbeurt tussen) en ben ook een flesje Plagron Green Sensation gaan halen :P maar da's voor later.

 

Verder heb ik nog een vraagje; ik gaf de plantjes voorlopig water door ze 1 voor 1 uit de tent te halen... Nu is dit alsmaar minder gemakkelijk aan het worden door takken die door elkaar groeien en ik wil ook niets kapotmaken ofzo als ik ze terugzet of eruithaal. + Ook gewoon het feit dat de plantjes het waarschijnlijk niet zo aangenaam vinden om elke dag eens uit die tent gehaald te worden. Heeft er iemand tips hoe ik dit wat efficiënter kan beginnen doen? Tis nogal een veldje aan het worden en ik wil ook niet teveel morsen etc...

 

Zal morgen nog eens foto's trekken en uploaden, er is al veel verschil te zien :)

 

Grtz HazeMe

Share this post


Link to post
Share on other sites
.............

Heeft er iemand tips hoe ik dit wat efficiënter kan beginnen doen? Tis nogal een veldje aan het worden en ik wil ook niet teveel morsen etc...

............

 

Gebruik een gieter. En als je met de gieter niet meer goed bij de bakken kan, gebruik dan een stukje tuinslang op het einde van de gieter. Werkt perfect :) bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene thee?! :)

 

Ik ga nu een emmer vullen met water - meet de PH - hang er dan een zakje groene thee in - en meet ik morgen nog eens!

 

Dus ik kom hierop terug.

 

Niet dat ik het ooit ga geberuiken, maar wil het gewoon weten.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool sir :) dan weet ik van de eerste keer ook of het goed is wat ik doe.. Moest het dus toch bullshit zijn van die groene thee, heb je dan geen ander idee hoe ik dit zou kunnen doen? Behalve dan "rij naar de growshop, koop een Ph-meter van 200 euro en een flesje Ph - en +" ?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update! Dag 17 op 12/12

 

gallery_18344_12142_353902.jpg

gallery_18344_12142_2447440.jpg

gallery_18344_12142_2595336.jpg

gallery_18344_12142_575660.jpg

gallery_18344_12142_2809913.jpg

gallery_18344_12142_2193329.jpg

gallery_18344_12142_1122090.jpg

gallery_18344_12142_1624378.jpg

gallery_18344_12142_1535571.jpg

gallery_18344_12142_640773.jpg

gallery_18344_12142_1840456.jpg

gallery_18344_12142_2359444.jpg

gallery_18344_12142_1356527.jpg

gallery_18344_12142_1209814.jpg

gallery_18344_12142_196056.jpg

 

Grtz Hazeme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej staan echt mooie planten tussen :)

dat word smullen

geniet ervan

Brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :)

 

Kort updateje...

 

Ze staan nu 22 dagen op 12 uur licht

- Temperatuur min. 19 - max. 26 (in de schaduw)

- Luchtvochtigheid min. 40 - max. 50 momenteel

- Ben nu rustig de voeding aan het opbouwen en ik geef ze momenteel nog net iets minder als op de verpakking aangeraden wordt (Plagron Terra Bloom)

 

gallery_18344_12142_15773.jpg

 

De bubblegums beginnen wat geel te worden vanonder, vooral de fanleaves.. Iemand een idee?

 

Grtz HazeMe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy hazeme

 

Staat er mooi bij man, erg leuk !

succes met je blad ik weet het niet ( voeding misschien)

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks aan de hand natuurlijke afstoting ; dont worry:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nice uit men!!

 

Good luckk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cool sir :D dan weet ik van de eerste keer ook of het goed is wat ik doe.. Moest het dus toch bullshit zijn van die groene thee, heb je dan geen ander idee hoe ik dit zou kunnen doen? Behalve dan "rij naar de growshop, koop een Ph-meter van 200 euro en een flesje Ph - en +" ?

 

Grtz

 

hoi.. goede ph meters voor maar € 35,- zijn, die je niet vaak hoeft te eik(el)en :)

zijn ook van het merk Fastech..

 

geen idee waar je die in Nederland kan kopen... ik zou zeggen ..ga ff googelen.. :lol:

 

Ik ben zelf zeer tevreden over deze meters..(maar haal ze uit Duitsland)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties allemaal :)

 

en bedankt voor de tip Metrop, woon zelf in België maar zal het eventjes opzoeken..

Ben wel echt blij dat het voorlopig nog allemaal goed gaat, had gedacht dat het wel eens kon mislopen bij de eerste keer.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 'tis nog eens tijd voor een update.

Dag 26 op 12/12

 

Het is soms wel redelijk warm in de tent geweest, max. 32 graden, wellicht door het warme weer buiten.

Ze krijgen nu elke keer een dosis bloeivoeding mee afgewisseld met een gewone waterbeurt.

Foto's

 

gallery_18344_12142_2795309.jpg

 

Bubblegum

gallery_18344_12142_286458.jpg

gallery_18344_12142_1532912.jpg

gallery_18344_12142_2547122.jpg

gallery_18344_12142_601741.jpg

Exodus Cheese

gallery_18344_12142_2226848.jpg

 

Super Lemon Haze

 

 

gallery_18344_12142_818038.jpg

 

Dit is een laatkomer, na 26 dagen op 12/12 nog steeds enkel voorbloei :)

 

gallery_18344_12142_2532048.jpg

gallery_18344_12142_2420296.jpg

gallery_18344_12142_789697.jpg

gallery_18344_12142_2215235.jpg

gallery_18344_12142_977871.jpg

gallery_18344_12142_1290703.jpg

gallery_18344_12142_85631.jpg

gallery_18344_12142_311329.jpg

 

Wel echt leuk om al die verschillende fenotypes te zien bij de lemon haze, 'tziet er allemaal lichtjes anders uit en ruikt ook anders. Die 2 met het meest glanzende blad neigen meer naar de lemon skunk denk ik, echt een scherp fris (citroen?)geurtje. De anderen ruiken kruidiger, pittiger.. Deze zullen meer van de silver haze weg hebben waarschijnlijk :lol:

 

Grtz HazeMe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hazeme

 

Ziet er goed uit behalve die 1e met slappe bladeren maar mooie topjes al :)

 

succes en groeten pacman :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola HazeMe,

 

Ik zie nu pas je plantjes en die staan er mooi bij hoor. Wel zeg ik een paar verbrande puntjes maar dat moet kunnen.

 

Ik kweek nu pas mijn 2de ronde en heb echt enorm veel geleerd van de eerste en de assistentie.

Met mijn eerste ronde had ik alles ec ph meter bewateringssysteem de hele rotzooi en 8 soorten voeding.

 

Nu doe ik het veel simpeler. Organisch kweken!! Grote aardebak, drainageslang onderin, door de aarde lavameel, guano, schimmels en tabs gemengd en om de 2 weken Bacto Honey ES, Myco en Humboldt bloeivoeding. Lamp erboven en klaar!

Niks afzuren gewoon kraanwater ( ph 8,4 ) met voeding erbij en knallen!

Ondertussen zijn het ware monsters geworden! Voor mij werkt het :)

 

Een Ph meter zou ik ff op marktplaats kopen, had die van mij voor €25,-

Denk wel eerst voeding erbij en dan ph meten, ook de volgende dag!

 

Grtz Greennice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit!

Ph en ex meter zou ik ook ff halen, ook al zuur je niets af. Dan weet je wel wat je je dames geeft.

 

@Greennice: de helft van die spullen die je nu hebt heb je niet echt nodig. Aarde en zeewater 1:50 verdunnen met kraanwater of 0,5 gram ongerafineerd zeezout per liter kraanwater en ze groeien en bloeien ronde na ronde.

 

Het probleem tegenwoordig is dat er zoveel commerciele spullen zijn dat de basis vaak al vergeten is omdat je voornamelijk commerciele boodschappen krijgt. De basis is onkruid groeien. :)

 

Maar het is altijd en overal hetzelfde; als je de basis niet goed hebt wordt het niets;

 

Keep It Simple Stoners!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties :-) en het is voor mij ook de eerste keer dus ik zal mijn techniek sowieso aanpassen en andere dingen uitproberen met de tijd...

 

Maar op dit ogenblik zit ik met een PROBLEEM:

Ik ging net even langs het tentje (om 19:22) en zag dat de lamp al aanstond, terwijl die normaal maar moet branden tussen 20u00 en 8u00. Conclusie: dat timertje zal het begeven hebben. Het is al de 2de keer dat dit gebeurt, maar deze keer is het al eventjes geleden dat ik ben komen kijken wanneer de tent eigenlijk donker moest zijn. Dus ik ben bang dat die lamp al een paar dagen op 24 uur staat te branden :) Ook de reden waarom mijn ene super lemon haze nog niet in bloei is geschoten. Ik vind het echt balen, want ik had toen ik mijn setup ging gaan halen bij growshop Alien, nog speciaal gevraagd naar een relais om het veiliger te houden en dit soort zaken te vermijden... Waarop die verkoper zei dat dat allemaal niet nodig was voor slechts 1 lamp.

Ik heb er nu als tussenoplossing nog zo eenzelfde timertje ingestoken, maar ga zo snel mogelijk om een relaistje gaan.

als iemand een betere oplossing heeft.. let me know. Vind het wel echt kut, hoop dat dit mijn planten niet verneukt heeft.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...