Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GORILLA KWEKER

Gorilla in het bos! 2011 autoflowers

Recommended Posts

Goedemiddag cannabiskinders,

 

Ik ben sinds kort lid omdat ik al een tijdje van plan was een topicje bij te gaan houden. ik had voordat ik lid was en tijdens dat ik lid was al het een en ander meegelezen met ander verslagjes en nu ga ik er toch ook zelf aan beginnen.

 

Het Plan:

Geurillakweek met alle Schatjes die ik na ontkiemen en mannenjacht over hou. de spot heb ik al gevonden en ik ga als test voor sommige planten de grond opwaarderen en voor anderen niet. Dan weet ik volgend jaar gelijk of het nutig is of niet.

Ik heb aardig wat kweekervaring met allerlei soorten planten, zaden, stekken, enten, etc. alleen heb ik nog niet zoveel ervaring met Mamma Canna.

 

De Spot:

De Spot is heel goed beschut als je daar staat kan je maar 10 meter om je heen kijken of je kijkt al weer tegen dichte bomen en struiken aan. Het betreft kleigrond dichtbij een rivier, het grondwater staat er hoog dus hoef eigenlijk geen water bij te geven (is wel mogelijk). In het gebied groeien HEEL VEEL brandnetels dus de grond is wel goed. Daarom ben ik niet van plan bij te voeden en heb ik alleen maar wat Kalk-, Runder-, en NPK-kunstmest gebruikt gemengt met cocopeat (dit niet voor alle planten i.v.m. testronde). Foto's van de spot volgen nog!

 

De Chickies:

zoals mischien al duidelijk gaat het om autoflowers, dit omdat ik nog niet veel ervaring heb met de Sensimillaplant en de AFjes lekker vroeg klaar zijn wat het allemaal wat makkelijker maakt. Ik ben van plan ook nog wat extra zaden te bestellen/ontkiemen die niet autoflower zijn maar wel vroege bloeiers. //edit//Wij zijn geen marktplaats! Handel en vragen om handel is op dit forum verboden//edit.// Deze zet ik dan op een andere spot neer om bevruchting te voorkomen. Er is in principe ruimte voor 10.000 planten alleen zitten er niet genoeg uren in een jaar om die allemaal te zogen en te laten puberen.

 

De Situatie:

IK heb 1,5 week geleden de eerste zaden gekiemt. Momenteel staan al 3 planten op de spot (volle grond, geen plantengat) deze zijn sinds ze er staan al wel lekker gegroeid (nu ongeveer 15 CM hoog). De rest staat thuis in een zelfgebouwde propagator/kas (geknutseld van electriciteitsdraad huishoudfolie en een dienblad :rolleyes:) Ook FOTO hiervan volgt nog De kas heeft een LV van 70-80% en temperatuur van 20-29 graden. Hierin staan 7 plantjes (1 van 10 cm, 4 van 5 cm en 2 zijn gekiemd in servetten maar nog niet boven). Ik heb er express voor gekozen om niet alle plantjes tegelijk te doen zo kan ik en van mn eerste 2 rondes leren en heb ik minder knipwerk in 1 keer (alhoewel autoflowerS??? Knipwerk????)

 

 

Dit was het wel even voor nu. Als er vragen zijn hoor ik het graag en als er antwoorden zijn hoor ik het nog liever.

 

 

Ik heb nog wel 2 vraagjes voor de knappewietkoppen onder ons:

 

Ik zag een witte vlieg op mijn plantje, (uitgemoord), maar vermoedelijk wel eieren gelegt, Wat moet doen ik?

Kan je Autoflowers ook seksen? omdat ze natuurlijk van zelf in bloei schieten en dat word niet door lichturen bepaald.

 

 

Veel SUCCES en PLEZIER allemaal dit jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop datje aardig hebt nagedacht over je kweekje, maar waarom dan tog je zaadkeuze op: lemon haze en Shiva haze?

Ik heb geen ervaring met AF maar ik kan me voorstellen dat deze 2 soortjes desondanks tog langer bloeien?

"Correct me if im wrong" natuurlijk.. want mischien is dat juist t hele punt van autoflower :rolleyes:

 

Tog heel veel succes gewenst metje kweekje en ik kom af en toe ff langs :dribble:

mvg, Knowledge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knowledge,

 

allereerst thx voor je antwoord, maar ik ga nog meer (geen AF) zaden bestellen wat raad je me aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frisian Dew van dutch passion, ziet er veelbelovend uit, heb er nu 2 staan op mijn guerilla spot en ze doen het prima :rolleyes: Ik hoop op een paars pheno.

 

voordeel is dat deze soort schimmel bestendig is :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat witte vliegje valt hoogwaarschijnelijk gewoon onder de catagorie: Witte Vlieg :rolleyes:

Uitmoorden is niet zo nodig, aangezien dr in de buurt gewassen zijn die ze veel aantrekkelijker vinden.

De zachter het gewas, de meer ongedierte het aantrekt lijkt soms wel.

 

Mijn enigste zorg bij jou is de kleigrond, aangezien ik hier zelf ook veel problemen mee heb gehad.

Verstikking van de wortels is toch wel de hoofdzaak, dus goed overhoop halen die grond!

Scheeld je veel tranen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerst bedankt Bastet en Newby Growa, ik heb wel wat zakken coco liggen die ik ga mengen met de grond.

En hoe kan het dan dat AL die brandnetelz (inmiddels over de 1m hoog) wel daar groeien? raken hun wortels niet verstikt? (het riet op diezelfde grond is inmiddels ook al boven de 2m.)

Ik ga zeker naar je soortje kijken Newby G., zelf zat ik te denken aan Ierdbei (aan te raden?)

 

 

Maar er is BELANGRIJK NIEUWS!!!!

 

Op maandag 23 mei hebben sandra,leonie,melissa,roos,melanie en nadja er een zusje bij gekregen!

Tot grote vreugde van de ouders Gorilla K en Mama Canna.

 

De belangstellenden worden hartelijk uitgenodigd om de komende dagen een beschuitje te komen eten en het blijde nieuws te vieren. :rolleyes:

 

 

SORRY DE KRAAMFOTO"S HEBBEN WAT VERTRAGING

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die gorilla

 

Van harte man met de kleine :rolleyes:

Ik eet denkbeeldig een beschuitje met je mee, jij laat er trouwens ook geen gras over groeien met al die meiden, ik weet niet hoe oud de rest van je dochters zijn, maar je mag wel alvast prive-detectives gaan inhuren voor als ze een of jaar 17 zijn.. :D want dit kanje alleen niet aan hoor haha..

 

"ontopic"

 

Om je grond te mengen met cocos is een verstandige keuze, niet alleen voor t welzijn van de wortels als t erg droog is (klei scheurt wanneer t uitdroogd en zo ook je wortels) maar ook de ontwikkeling en voedingsopname vanje wortels, mischien nog een beetje perliet erbij? goed alles mengen dan denk ik datje er een stuk beter voor staat.. let wel op datje niet gezien word tijdens t shouwen he hihi :dribble:

 

Ierdbei lijkt me geen verkeerde keus, zelf geen ervaring mee, maar zeker geschikt om buiten mee te spelen.

Genoeg kweekverslagen van te vinden iniedergeval, en brandnetels zijn geen probleem hoor, bij grootwaterconsumenten zoals bomen ofzo of dikke struiken is t wel verstandig er wat ruimte tussen te houden.

 

hij gaat lekker ik volg je

mvg, Knowledge

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx knowledge, ik heb gelukkig een vriend die privédetective is. Hij houd je al een tijdje in de gaten en zegt dat je er wel verstand van hebt :)

 

ja het gaat wel lekker ja, ik kom net terug uit het bos en ik ben erg tevreden!

De 3 planten die ik er had neer gezet zijn (in mijn ogen) reuze gegroeid :blink: grootste is nu 25CM en ze zien er allemaal goed gezond uit.

 

ik schrok wel een beetje dat ze zo hard zijn gegroeit vergeleken met vorig bezoek :dribble:

 

ik heb ook gelijk 2 nieuwe plantgaten gegraven en gevult met coco (15 liter per plantje).

Hierin heb ik 2 nieuwkomertjes gezet ( een lemon auto en een shiva auto)

vooral van de lemon heb ik hoge verwachtingen dit plantje groeit namelijk veel harder dan de rest en ziet er super gezond uit. :D

ik verwacht dat hij al zn broertjes en zusje dik in gaat halen.

HELAAS NOG STEEDS GEEN FOTO'S VAN DE SPOT, ik was mijn camera vergeten :rolleyes:

 

wel heb ik wat plaatjes geschoten van de Gorillagator en de plantjes zelf.

ahum:

De plantjes.

wie raad wat voor soort die linker is krijgt de oogst :D

 

 

 

 

De Gorillagator A.K.A peuterspeelzaal

 

HIJ ZEGT: DIT SOORT AFBEELDINGEN MAG JE NIET UPLOADEN ??????????????

WEET IEMAND Hoe dit komt?

 

 

Jongens en meisjes, dit was 'm tot nu toe ik hou jullie op de hoogte!

 

PS. Always keep your/their head(s) up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien verkeerd soort formaat van de foto probeer eens er een .jpg van te maken anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Gorilla

 

Ik ben erg benieuwd naar de foto's.. leuk man al die verschillende auto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee allemaal,

 

Gisteren kreeg ik een pakketje binnen:

 

20 + 2gratis IERDBEI ZAADJES!

De idiale plant voor buiten (is mij verteld). Ik heb ze net maar even in een ontkiembakje gelegd, en nu afwachten.

Ik wil deze binnen laten kiemen, en dan direct naar buiten. Kan ik ze dan beter eerst laten opkomen of gewoon als ze een worteltje hebben de volle grond in?

 

En nog een vraagje ik wil behalve DIKKE TOPPEN ook wat ZAAD kweken dus als de mannen zich laten zien pak ik een schep en verplaats ik er een paar. HOEVEEL METER moet er tussen de vrouwen en de mannen komen? meer dan 100?

 

Dan nu foto's:

gallery_30438_12161_259263.jpg

yeah gelukt. nou hier zien jullie mijn Gorillagator met een paar plantjes erin,

hij staat niet echt vol omdat de rest al buiten staat en nog wat bij een maat van me.

 

nog een plaatje van de kas:

gallery_30438_12161_113870.jpg

 

en de plantjes zelf:

gallery_30438_12161_1016119.jpg

die 2 links zijn galiameloen en varen.

 

 

@tuinman: die foto's van de spot komen eraan hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannelijk stuifmeel kan wel een paar kilometer mee met de wind...

Ook vliegende insecten kunnen het meedragen naar de planten :)

 

Wat je beter kunt doen is een man in de tuin houden en tegen de tijd dat de bloemen zich openen alles afknippen behalve je hoofdtop.

Daar een plastic zak omheen en later met een kwast wat toppen bevruchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TIJD voor een update:

 

 

Deze is onthoofd :)

gallery_30438_12161_620401.jpg

 

deze 2 zijn nieuw met de onthoofde in het midden

gallery_30438_12161_925129.jpg

 

 

dan nog een nieuwe:

gallery_30438_12161_957561.jpg

 

 

deze stonden er al wat eerder nu +/- 3 weken oud (waarvan linker man :S)

gallery_30438_12161_1330762.jpg

 

 

Ziet er goed uit! maar ik hou tog meer van het vrouwelijk schoon.

gallery_30438_12161_729551.jpg

 

Ongeslachtelijk (tot nu toe)

gallery_30438_12161_950759.jpg

 

en een bijnatotaal plaatje tot nu toe:

gallery_30438_12161_920718.jpg

 

en als laatste.....

 

gallery_30438_12161_997308.jpg

gallery_30438_12161_125434.jpg

 

de Ierdbei jongelingen. 2-3 dagen oud. Een beetje getstrekt maar dat is met opzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn al die dingen rond je planten op die laatste 2 foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijken mij gescheurde krant paginas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, maar waarom die krantenpaginas? :)

En ja hoe ga je dat doen met die mannetjes, ik heb hetzelfde probleem, heb geen luxe om ze ergens heel verweg te zetten of n me tuin ofzo.

maar nog veel succes Pappa Gorilla :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad het bij ons allemaal wel bekende AD. Ik heb hiervan stukjes afgescheurd en in een klein potje geduwd en rond gedraaid zodat je een klein Kranten-Bakje krijgt. Hierin plaats je dan het gekiemde zaadje samen met wat grond.

 

En dat was nuttig omdat?

 

als je ze later overpot kan je ze zonder wortelschade zo met krantje en al in de grond zetten. De wortels van onze super sterke Cannabisplant zijn immers zo krachtig dat ze door de kranten heen groeien.

 

 

 

En de oplossing voor de mannen:

Zak over die kop en gaan :) dat kreeg ik als tip van een vriend maar vraag me af of de man dit dan overleeft of niet?? iemand ervaring? en anders neem ik hem snachts een keer mee naar een ander gebied 1,5 kilometertje verderop ik weet dat het stuifmeel dan nog steeds bij mn vrouwtjes zal komen maar 3 zaadjes per plant maak ik me niet druk over.

 

 

Papa Gorilla OUT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je ze verzetten als je toch geen zaadjes wil, veel ben je er niet mee.

 

Of ga je nog een zadenkweekje doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@R. Automatic: Als ik geen zaad nodig had, dan zou ik ze natuurlijk al lang plat gestampt hebben. maar ik ben dus van plan om met het mannenlijke stuifmeel wat toppen te bevruchten van verschillende soortjes, zodat ik er volgend jaar 100 of meer op mn spot kan plaatsen er is daar namelijk ruimte zat (alleen moet ie dan dit jaar niet gevonden worden natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...