Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roosvicee

[White Widow]Fluf wegknippen

Recommended Posts

Ik ben aangekomen bij dag 35 van de bloei, oftewel week 5 sinds ze op 12/12 zijn gegaan. Op zich staan ze

er goed bij en bloeien ze mooi. Alleen maar 9 vingerig blad, mooi groen, en hier en daar een geel blad aan

de onderkant wat er vanzelf afvalt.

 

Ik gebruik de Hesi COCO lijn aangezien ik op cocos kweek, en dat bevalt prima. Ik geef ze om de dag voeding

met een PH 5.9 waarde, en tussendoor ook normaal afgezuurd water zonder voeding. Ze krijgen per keer on-

geveer 700ML. Vinden ze heerlijk. De temperatuur met de lichtjes uit zit rind de 20 graden, met de lichtjes aan

rond de 28 graden, afhankelijk van het weer.

 

Setup bestaan uit 2x600watt Philips lampen met hamerslagkappen. Rück 125 afzuiger met filter, en ik kweek

in 11 literpotten met Cocopeat.

 

Nu staan ze er goed bij maar ik vind de toppen nog-niet-je-van-het. Ze zijn wel compact, maar niet bijster

groot en aan de onderkant zitten kleine fluf topjes. En daar zit ook mijn vraag: kan ik die kleine fluftopjes

wegknippen of kan ik die beter laten zitten om de dames niet te laten stressen. Of kan ik dit beter wel doen om

de dames meer te laten groeien in de toppen?

 

Hieronder een foto van hoe het erbij staat. Sommige dames groeiden zo hard dat ik ze heb omgebogen met

draad. Gemiddeld zijn de dames 55-60 centimeter groot.

 

foto is genomen net toen de lampen aansloegen.

 

gallery_25593_12054_1326271.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocopeat is een goed medium, ik gooi ook altijd wat door mn allmix.

 

Zien er mooi uit je planten, ik zou nu niet meer dieven en met een beetje massel worden ze wel hard hoor als je ze maar effe de tijd geeft!

 

Je zit pas in de 5e week 12-12 en hebt er dus nog 5 te gaan, geef ze de volledige 5 weken want vooral laatste 2 weken krijgen ze gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn fem zaden van seedsman die een gemiddelde bloei hebben van 8 weken. Althans,

dat staat op de site te lezen. Ik ga daar dan ook een beetje van uit. Maar jij zegt een week

of 10. Dan heb ik inderdaad nog wel even te gaan, en kan er nog veel gebeuren.

 

Dus die kleine fluffe topjes aan de onderkant gewoon laten zitten? Het zijn sprietjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu laten zitten denk ik

 

`t echt kleine spul kan er wel af B)

 

volgende keer al

meer dieven vantevoren al B)

 

ziet er verder toch super ;) uit zo je veldje ?

 

Knipze alvast :o

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat leek mij toch ook dat het echt kleine spul er wel vanaf kan. Het stel werkelijk niets voor die kleine topjes. Ze zijn net zo

groot als een erwt met een paar witte haartjes erop.

 

Dat wordt even bezig zijn morgen. Zal wel even handschoenen aantrekken want ze zijn plakkerig, en ze ruiken behoorlijk. Na

drie keer handen wassen ruik ik het nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het nu eraf haalt weet je zeker dat het niks meer word, kunt toch gewoon wachten totdat alles klaar is en eraf mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit ook wel weer wat in. Ik zit daarom een beetje in dubio. Aan de ene kant stress je de plant, en aan de andere kant als je het laat zitten wordt het misschien nog wel wat. Ik denk dat ik het maar laat zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie doen joh, de eventuele stress gaat je totale topvorming 1 of 2 dagen stilzetten, dat weegt toch niet op tegen wat er vervolgens extra aan kan groeien... die erwtjes zitten je hoofdtop echt niet in de weg hoor... ik blijf erbij, dieven doe je voordat je vruchtvorming krijgt anders zie ik de meerwaarde niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek, ik gun je kilo's :lol:

 

Wat dieven betreft zou ik dat nu niet meer doen.

 

Zal wel even handschoenen aantrekken want ze zijn plakkerig, en ze ruiken behoorlijk. Na

drie keer handen wassen ruik ik het nog.

Handenwastip:

 

Eerst met zonnebloem- of olijfolie je handen 'wassen' en dan gewone zeep om de olie er weer af te krijgen en ze zijn schoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een pak handschoenen, heb je nergens last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handschoenen draag ik alleen bij het knippen. De tip met olijf olie of zonnebloem olie had ik nog niet eerder gehoord. Goede tip!

 

En kilo's? Mocht het willen, was ik voor de aankomende twee jaar klaar. Nee al zien ze er goed uit, en zijn de toppen hard, ik denk dat het wel meevalt qua gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...