Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Groen Gif

Warm en droog

Recommended Posts

Het is vandaag weer zo warm, dat ik, al wandelend met mijn drie honden over een pad tussen een weiland en een nog kale maisakker, tegemoet werd gelopen door een haas die op vijftien meter afstand van mij stopte in de schaduw van de enige boom in de wijde omtrek. Toen we de haas tot op ongeveer vijf meter afstand hadden benaderd moest 'ie helaas toch de zon weer in, mazzelend dat de honden waren aangelijnd. Kan er iemand a.u.b. een regendansje doen voor de haas, de honden en mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tmoet niet gekker worden hier op wf... ;) regendans voor een haas :verrygood

 

kheb deze week hele velden brandnetels gezien met 100% opgerolde bladeren :lol: .....als je die zou kunnen horen huilen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb ik dit nu gelezen? waar slaat dit op?

 

Denk dat je zelf wat telang in de zon hebt gelopen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de plantje maar niet uitdrogen vind ik alles goed. Liever veel zon en af en toe wat water bij voeden dan teveel regen en niks hebben. (jaja toch wel spannend zo'n eerste guerilla).

 

@Groen Gif

 

Ik weet niet hoe het in jou regio zit maar hier is er eind komende week en volgende week kans op lichte regen en onweer buien! (bron: weeronline)

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 't een keer PRACHTIG weer, ga je je druk maken om een haas :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom heb ik dit nu gelezen? waar slaat dit op?

 

Denk dat je zelf wat telang in de zon hebt gelopen... :verrygood

De eerste vraag kun je alleen zelf beantwoorden, het meest waarschijnlijk is dat je niets beters te doen had, arme jongen :verrygood

De tweede, het was vanmiddag in Nederland warmer dan waar ook in Europa, en dat is nogal uitzonderlijk. Verder is het zoals je weet al een lange periode erg warm, droog en zonnig voor de tijd van het jaar, met als gevolg dat de natuur blijkbaar zodanig van slag is dat o.a. hazen zich onnatuurlijk gaan gedragen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat hazen je tot dichtbij tegemoet lopen, laat staan met drie honden bij je, en dat vond ik een bijzondere ervaring. Het is zo droog dat we al heidebranden hebben gehad, zelfs het moeras hier staat vrijwel droog, haas smaakt in deze tijd van het jaar ook al erg droog en is vooral ongelofelijk taai, de boeren kunnen alleen maar wachten op regen en mogen niet meer sproeien, ikzelf heb geen zin om de tuin te sproeien en ga zo maar door. Dat interesseert jou allemaal waarschijnlijk allemaal niets, maar ik wil graag regen en met mij een hoop andere beestjes, en mijn guerillaplantjes ook.

Dus om antwoord op je vraag te geven, dankzij de mensen die wel gedanst hebben vandaag gaat het morgen regenen, dat heb ik met mijn verder vrij nutteloze stukje dan toch maar mooi bereikt. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de NRC (je weet wel, kwaliteitskrant enzo):

Nergens in Europa was het zo warm als hier

 

Met temperaturen van 28 graden was Nederland vanmiddag even het warmste land van Europa. Dat zegt een woordvoerder van het KNMI. De Benelux en de aangrenzende gebieden in Frankrijk en Duitsland vormen momenteel de warmste streek van Europa.

 

Update 18:13: Nederland heeft de koppositie niet lang vast kunnen houden: later vanmiddag lag de warmste plek in Europa net over de grens in België.

 

Arcen in Limburg was zaterdagmiddag om 15.40 uur de warmste plek in Nederland: daar werd een temperatuur van 28,2 graden gemeten. Daarna volgden Eindhoven met 28,1 graden en Gilze en Rijen met 28,0 graden. Het koelst bleef het op Terschelling, met 21,6 graden.

 

.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het paasweekend was België al drie dagen na elkaar het warmste land in Europa. Wie op vakantie naar het zuiden trok om te genieten van de zon, was toen beter thuis gebleven.

 

Vandaag is het bij ons opnieuw het warmst in heel Europa. In het weerstation van Kleine Brogel in Limburg is in de namiddag 29,5 graden celsius gemeten. Dat is meteen ook de warmste dag dit jaar.

 

Het is ook uitzonderlijk dat het zo vroeg op het jaar al zo warm is. Dat is geleden van 1976. Ook morgen worden in ons land nog tropische temperaturen verwacht. Morgen in de late namiddag is er wel kans op een onweer, wat het kwik doet dalen. (EE)

 

 

 

 

 

Bladwijzer & DelenX

Maak delen makkelijker met AddThis voor Internet Explorer.

TwitterFacebookPrintHyvesE-mailNujijGoogleFavorietenMyspace

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals Groen Gif zelf zegt: Update 18:13: Nederland heeft de koppositie niet lang vast kunnen houden: later vanmiddag lag de warmste plek in Europa net over de grens in België.

 

 

2-1 voor BE :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vermoeden dat wel tot rond de zomer equinox vrij droog en zonnig en warm weer blijven houden met slechts af en toe een paar dagen dat er eens een buitje kan vallen.

 

Maar voor diegene die in de hoogzomer Juli en Augustus een vakantie naar het buitenland hebben geboekt, hebben waarschijnlijk een juiste keuze gemaakt, ik heb een vermoeden dat het eind juni halverwege juli alweer alweer afgelopen is met die mooie zomer hier in dit land, want die is nu al gaande. Ik verwacht zelfs vanaf halverwege juli tot eerste helft september ongelovelijk veel neerslag. Moeson achtige stortbuien, veel wind/storm/windhozen, onweersbuien in extreme mate wat weer voor de nodige overlast zou kunnen zorgen. Ook weer een vroeger najaar.

 

Ook heb ik een vermoeden dat de seizoenen verschoven zijn, het is niet zo dat alleen de zomer eerder begint, maar alle seizoenen beginnen eerder en dat zag je in November vorig jaar ook al, nog voor de winter equinox hadden we al te kampen met winterse omstandigheden en voor de herfst officieel begon was het feitelijk aan het weer te zien al lang herfst.

 

Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar alle planeten in ons zonnestelsel vertonen dergelijke verschuivingen en ook de zon begint weer te ontwaken en ik weet dat dit bij deze tijd hoort.

Voor een leek zoals ik lijkt het wel dat de aarde dus sneller om de zon heen draaid en door die versnelling zouden de seizoenen dus eerder kunnen beginnen.

Temeer de maan zich ook wel erg raar gedraagd het afgelopen halfjaar(sinds dat ik er op let) qua positie en qua maanfasé.

Als het echt juist is dat de aarde sneller om de zon heen roteerd, dan zou dat ook deels de tijds accelleratie kunnen verklaren welke mij zeker sinds het afgelopen 1 1/2 jaar enorm opvalt.

Ik heb het over de natuurlijke biologische tijd nu en niet over het de door de mensen bedachte mechanische tijds/machtsysteem waar wij ook dagelijks mee te maken hebben, ja ook dat lijkt steeds sneller te gaan, maar dat heeft weer een andere oorzaak :verrygood.

 

In de vrije natuur hebben dieren geen klok aan de muur, maar toch weten bijvoorbeeld trekvogels het juiste moment om aan de grote reis te beginnen, dat planten beginnen te groeien en bloeien en wij mensen hebben dus ook nog een biologische klok, alleen is deze door de kunstmatige tijd geheel in de vergetelheid geraakt terwijl die biologische klok eigenlijk onmisbaar is. Zou er geen klok en geen media bestaan en geen weerstationnetjes, dan zou bijvoorbeeld de mens vanzelf wel een trui aan gaan trekken of een jas wanneer het kouder begint te worden, zou een mens weten wanneer het zaaitijd is en wanneer oogsttijd, wanneer het juiste moment is om je voort te planten enzo enzo en dit allemaal dankzij de biologische klok. Ik begin me steeds bewuster te worden van die biologische klok, maar toch lijkt het wel alsof die biologische klok ook steeds sneller lijkt te gaan net als de kunstmatige tijd, maar je ziet nu ook de meest vreemde taferelen in de dieren en plantenwereld, letterlijk alsof de seizoenen zijn verschoven.

 

 

Dit zijn slechts gevoelens en gedachten, maar er zal vast wel een kern van waarheid in kunnen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wist je dat een magnetron niets meer is dan een doppler radar maar dan in een metalen kastje?

 

 

Een doppler radar heeft een beeldscherm waar je een dun lijntje overheen ziet lopen

radarscherm.gif

als ze het in zijn geheel aan zetten -heb je wel absoluut beeld-, dan heb je een magnetron, die alles binnen zoveel meter kookt.

 

 

zou dus heel goed kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...