Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mortangelo

Ontkiemen met roottrainer

Recommended Posts

Dag iedereen

 

Ben dus juist bezig met het ontkiemen van deense zaadjes 12 in totaal

 

Ik heb zo een sherwood roottrainer bakje gekocht en dus gevuld met stekgrond en daar mijn zaadjes in gepropt op ong 1cm

 

Het is nu al de derde dag nogaltijd niks uitgekomen en altijd volle zon gehad vanaf 8uur smorgens buiten en vanaf 10 uur savonds binnen

 

Ik besproei mijn stekgrond tamelijk vochtig nat en mijn deksel die er bovenop zit ook dat het goed vochtig is

 

Gewoon geduld hebben en afwachten of opnieuw beginnen?

 

 

Alvast bedankt

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontkiemen doe je liever niet in de volle zon, maar in schaduw. je warmt zo alleen de aarde op

 

 

en die heeft geen licht nodig lol :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt je kunt ze beter niet in de volle zon zetten. Wacht nog maar 'n paar dagen af, kan wel 'ns 'n dag of zes duren, voor ze

boven komen! Geduld is 'n schone zaak. :verrygood

 

Gr,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb ze van gisteren in de schaduw gezet en er zijn er al 4 boven gekomen en heb er dus 12 in totaal

 

Ik heb wortelstimulator gekocht van canna maar heb geen ph meter dus ben ik nix mee :verrygood

 

en heb flesje humboldt roots gekregen van een vriend 100% organisch hij zei dat ik dit mag gebruiken heb je geen ph meter voor nodig dus

 

mag ik dit morgen al gebruiken?

 

Er staat 1-2ml per gallon ( = 3.7liter ) dus 0.5 ml op 1 liter

 

En hoe te gebruiken ik dacht om dit in plantenspuit te doen en zo mijn grond wat natspuiten of liever gewoon water geven met gieter?

 

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog even wachten met die wortel stimulator. Plantjes zijn nog maar net boven ! Naar mijn mening kun je dat spul net ze goed niet gebruiken bij zaden. Heb het tot op heden nog nooit gebruikt en volgens mij altijd prima wortels.

 

Kunt het gewoon mee geven met het water geven lijkt mij.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...