Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
barts

5Ltr pot

Recommended Posts

Blijven de planten daadwerkelijk klein in een kleine pot.

Heb hier thuis een 10tal 5Ltr. potten staan, mocht ik hier planten in gaan zetten blijven deze dan daadwerkelijk klein zoals ik veelal lees

of zijn hier meerdere factoren voor nodig.

 

Ik snap wel dat als ik ze snel op 12/12 zet dat ze klein blijven, maar bedoel dit meer voor buiten.

 

Gr. Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Barts,

 

Ik denk dat je deze vraag beter in de outdoorsectie had kunnen stellen, als je van plan bent ze buiten te zetten.

 

ik kan alleen mijn mening geven.

 

ik denk dat de planten wel kleiner zullen blijven, want je hebt een bepaalde afmeting wortelkluit nodig voor een grotere plant.

 

Wel is het in mijn beleving moeilijker om de juiste hoeveelheid voeding te geven met zo een kleine pot. zeker als je buiten kweekt, waar je te maken krijgt als het dan weer warm en dan weer kouder is.

De buffer in het medium is zeer snel opgebruikt, dus ontkom je niet aan voeden.

 

als je meer buiten-meningen wilt weten zal ik je topic wel even verplaatsen naar de juiste sectie.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een reply geeft, gebruik dan SVP de knop ADDREPLY, nu heb je denk ik de reply-knop gebruikt en dan quote je altijd het voorgaande bericht.

 

 

Dan mag je hem van mij verplaatsen, bedankt iig voor je reactie.

 

zal hem even verplaatsen.

Edited by djbroertje
Quoten niet nodig bij reactie op voorgaande bericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet niet hoeveel tijd je hebt :verrygood ....maar kleine potjes bufferen een klein beetje water....dus heel vaak water geven dus...een weekendje weg zomers kan je vergeten... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er meer om de buurtjes wil ze niet te groot hebben zodat ik ze makkelijk kan verplaatsen mocht er bezoek komen.

Vorig jaar heb ik de planten te laat buiten gezet en was niet geheel geslaagd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey barts ,

 

5 Liter voor een buitenplant is te echt weinig .

Als je kleine planten wilt raad ik je aan om autoflowers te planten maar dan nog is 5 L te weinig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Barts,

 

Containers van 5 liter zijn te klein voor buiten.

Gewoon ff naar de Action gaan en 11 liter emmers kopen ...die emmers kosten heel weinig. Een paar gaten er onderin maken .. en als je ze wilt verduistern.... een emmer heeft een handvat. Dus gemakkelijk te verplaatsen.

Succes

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er aan wat je voor plant er in stopt, de meeste auto flowers zouden het toch wel moeten redden op een 5 liter potje. Tis idd alleen vaak met water slepen als het heet wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 liter je vraagt het zelf al 5 liter is maar weinig dus echt groot laten worden is niet verstandig.

het kan wel maar op tijd gaan verduisteren zal dan noodzaak zijn.

weet uit ervaring dit niet prettig is en beter grotere potten kunt nemen minimaal 15 of 25 liter.

of de vorige oo kal zei autoflowers nemen maar dan nog zou ik geen5 liter nemen .

maar goed expertise of geen expertise he

:verrygood s6 ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...