Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Marsupium

Balkon-kweek Special Kush & Special Queen

Recommended Posts

Ja mooie plantjes ;)

 

Enne goed dat je al wat slimmer wordt door de plantjes even vast te binden als je er mee gaat rond lopen :wacko:

en dan zeker geen marsipulami hoppen gaan doen hé :D :( :D

 

En ja dat zal wel dat je slaapkamertje lekker ruikt :D

 

Nog veel bloei plezier :D

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi WF,

 

@ Groenteboer:

Bedankt, ik ben net over de helft dus nog genoeg tijd om aan te dikken :wOOt

 

@ GanjaGirl:

Ook bedankt he, ze werden zo wijd qua vorm omdat hij doorgroeide en de toppen zwaarder worden.

Ik zal zeker geen rare fratsen uithalen met me planten in me handen :) :)

 

We gaan geduldig en gedisciplineerd door met verduisteren, we gaan voor de dikke beloning :D

 

Tot laterz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update vandaag van de groene diva's.

Ik heb het idee dat de herfstkleuren hun intrede doen want een voeding-tekort lijkt me sterk, had namelijk wat verbrande bladpuntjes.

De bladeren beginnen van onder af geel te worden.

Ik geef momenteel alleen water. Ik denk dat ik nog een week of 2a3 moet verduisteren.

 

gallery_29709_11729_347242.jpg

SK

 

gallery_29709_11729_1398183.jpg

SQ

 

gallery_29709_11729_306486.jpg

 

gallery_29709_11729_600576.jpg

 

Donderdag en vrijdag word het weer beter en kunnen ze weer wat zonnestralen opvangen.

 

GreetZ,

 

Marsupium :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt struiken geworden damm.

 

-zODd denk dat het een toppertje voor je word.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden inderdaad stil aan flinke struiken. Niet alleen de dames hebben de herfst in hun bol,

binnen kunnen we, als de temperaturen niet langzaam hoger worden, ook wel weer de kachel aan.

 

Fijne avond.....Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn in ieder geval veel toppen en ze worden nog even groot allemaal ook :wOOt

 

Ze zon is in aantocht, dus laat ze nog maar zwellen en veel dorst krijgen de komende tijd.

 

Smakelijk zien ze er al uit.

 

Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zODd:bedankt, ja dikke toppen mogen het van mij wel worden ;)

@wietfreak: bedankt, ja beste struiken geworden, ik pas er haast niet meer bij op het balkon om water te geven.

@blowsterke: wel veel toppen ja, ik hoop niet dat de vele toppen te klein blijven, laat maar goed zwellen.

 

Heb een vraag; Kan het kwaad om een nachtje over te slaan met verduisteren?

Wat zou eventueel de gevolgen kunnen zijn?

 

GreetZ,

 

Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nacht overslaan? Kun je 't verduisteren niet naar eerder of later verschuiven voor één keer?

Opzich levert 't veel stres op voor je dames. Dit zul je dan merken aan stilstand van je plantje. Dit

zal 'n aantal dagen aanhouden, maar daarna zal 't wel weer goed komen. Ik verwacht niet dat ze

weer gaat groeien als je één nacht overslaat met verduisteren.

 

Fijne avond....Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wietfreak,

 

Verschuiven met tijd is geen optie, omdat ik er dan (eventueel, als ik het zou doen) niet ben en ik heb niemand die het voor me kan doen. (of in me huis vertrouw, ben nogal wantrouwend ;) )

Maar bedankt voor de info, overslaan lijkt me zowiezo niet goed maar wist niet precies wat er zou kunnen gebeuren.

Ik sla het liever ook niet over uiteraard.

 

Gegroet, Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo WF,

 

Ik moet denk ik toch mijn uitspraak over herfstkleuren intrekken, het is toch een tekort...

Daarom heb ik Bladgroen-Plus gekocht van Ecostyle KLIK

Ik heb 15 gram opgelost in water en beide planten er gisteren mee gevoed, ik hoop dat het nog helpt.

Dat is een oplossing van 40 gram per M2. Mijn potten zijn 40cm in doorsnede.

Ze staan nu 6 en halve week in bloei en dat is toch nog wel iets te kort theoretisch gezien.

Ik zie bij de hoofdtoppen geen nieuwe stampers meer groeien.

Toch denk ik dat ik niet zo lang meer zou wachten, misschien 1 a 2 weken, en het mooiste zou zijn als ik kon zien dat Bladgroen-Plus wel werkt. Het is namelijk een oplossing voor alle tekorten die zorgen voor gele bladeren.

De juiste hoeveelheid is even uitproberen, ik had het nu vrij aan de lage kant, het is biologisch en overbemesten zou niet mogelijk zijn, ik had me hier over ook goed laten adviseren in de Groenrijk winkel.

Zelf had ik het idee dat het een magnesium tekort is maar als jullie een ander idee hebben hoor ik het graag.

 

En nu veel foto's

 

gallery_29709_11729_1555475.jpg

 

gallery_29709_11729_1586786.jpg

 

gallery_29709_11729_1378068.jpg

 

gallery_29709_11729_329312.jpg

 

gallery_29709_11729_845241.jpg

 

gallery_29709_11729_302250.jpg

 

gallery_29709_11729_589653.jpg

 

gallery_29709_11729_332884.jpg

 

gallery_29709_11729_1572069.jpg

 

gallery_29709_11729_289369.jpg

 

gallery_29709_11729_709389.jpg

 

gallery_29709_11729_992243.jpg

 

gallery_29709_11729_254983.jpg

 

gallery_29709_11729_210819.jpg

 

gallery_29709_11729_984423.jpg

 

gallery_29709_11729_52174.jpg

 

Bij de planten zie je zoals ik vorige keer ook zei beetje verbrande puntjes aan de bladeren, toch ben ik vrij zuinig geweest met voeden en heb ik nooit hoger dan een halve dosis gedaan en het is biologisch, Alga-Bloom.

Wat denken jullie er van? komende week oogsten of nog even laten staan?

Met de THC zit het wel goed alleen hadden de toppen van mij wel wat langer mogen zijn, maar ik was ook al een beetje huiverig voor veel maar niet al te grote toppen doordat ik ze zo struikig heb gesnoeid.

 

Groeten,

 

Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch goed uit zo!

 

 

 

 

Ik heb een vraag over die special kush,hoe is de geur ? ruik je haar al om de hoek ? of valt het mee ...

 

 

 

 

De groente

Share this post


Link to post
Share on other sites

fosvor tekort ?

en ik wil ook wel weten hoe de special kush ruikt ;) , ik heb em ook staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen Marsepium, het is niet fijn als er ineens zoveel bladeren geel zijn. Duim voor je dat de bladvoeding het gestopt heeft en dat het niet verder doorzet.

 

Het oogsten van een plant is vaak de keuze van de grower zelf, de ene wil hem geheel afgebloeid hebben met veel amber in de trichomen, terwijl de ander liever van milky houdt.

 

Zolang de toppen nog veel witte haartjes aanmaken, laten staan. Mocht dit niet het geval zijn, oogsten.

 

In ieder geval nog veel afbloeifun.

 

Zonnige dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede middag WF,

 

@ Smurf & Newgrow: Ik vind zelf de Specialkush sterker ruiken dan de Specialqueen.

 

@Blowsterke: Er vormen zich haast geen witte haren meer en daarom zit ik er ook aan te denken toch maar te beginnen met knippen deze week, wanneer ik tijd heb knip ik een aantal takken die al goed rijp zijn, beetje bij beetje tot ik alles heb gehad.

Laat ze deze dagen nog wel even wat zon pakken.

 

Ik heb al een touw gespannen waar ik me takken aan kan gaan hangen om te drogen.

En dan word het even wachten tot het droog is, komt goed uit want me SK en SQ van binnenoogstje is zo goed als op.

 

Genieten van de zon!

 

Allemaal een fijne dag en bedankt voor jullie reply's.

 

GreetZ, Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marsupium, Shit man dat je zoveel blad verkleuring hebt. Ben je nog wat wijzer geworden of het een eventueel

gebrek is van het één of ander? En inderdaad laat ze deze dagen nog maar lekker staan en pik die zonnestralen nog maar mee. ;)

Hoe lang hebben ze nu zo'n beetje in de bloei gestaan?

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wietfreak,

 

Ik ben er nog niet zeker van wat het is, maar ik vermoed magnesium tekort.

Daardoor groeien de toppen ook niet meer door en worden de haren eerder bruin, de opbrengst word dus niet optimaal.

Het Bladgroen-Plus van Ecostyle heeft denk ik geen tijd genoeg om het op te lossen en misschien is het al in een te ver gevorderd stadium.

Toch begrijp ik het tekort niet, ik gebruik complete voeding.

Misschien dat er teveel aan Kalium of zouten is opgetreden waardoor het niet meer opgenomen kon worden.

Maar daar ben ik niet zeker van en weet ik ook niet precies hoe het zit.

Ze hebben 7 weken van verduistering gehad van 13 (licht)/11 (donker).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Marsupium, je kon wel eens gelijk hebben wat 't magnesium tekort betreft. Je kunt dit verhelpen

door bitterzout toe te voegen aan je voedingswater. Maar inderdaad of je nog op tijd bent is de vraag.

Misschien toch nog eens proberen, je weet maar nooit hoe snel dit opgenomen wordt en verbetering optreedt.

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wietfreak,

 

Ik ga deze week knippen...

Ik had al bladgroen-plus gebruikt, maar geen verandering te zien, volgende keer een beetje kalk door de grond mengen, dat had ik deze keer niet gedaan, 10-20 Gr per liter grond.

Ik heb met 2 binnenplanten het zelfde probleem, die staan in een wat kleinere pot, 2,5 liter.

Die heb ik al een keer bitterzout gegeven en ook bladgroen-plus maar ik zie geen verbetering.

Is wel lastig in te schatten wat er nou is, de puntjes zijn een beetje verbrand, wat zou betekenen dat ik moet minderen met voeding en eerst water geven maar ik gebruik nooit voeding op volledige dosis.

Zou ik ook gewoon eens voeding op volledige dosis kunnen doen van 4 mL/L? Kijken wat er gebeurd?

Of zou ik dan weer kunnen overvoeden omdat de 2 plantjes maar klein zijn?

Ik moet dit nog posten in me PLL kweekverslag maar nog niet aan toe gekomen, word misschien vanavond of anders morgen.

 

Groeten, Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen zeg.

Het zit bij veel niet mee dit jaar :(

 

Hoop dat het binnen weer onder controle komt.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk denk ik dat 't geen over voeding of juist ondervoeding is. Maar ik ben dan ook geen ervarings deskundige. :(

Ik denk wel dat je zeker 10 dgn verder moet zijn alvorens je resultaat zichtbaar moet zijn.

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

 

Ik heb totaal geen ervaring maar is het niet normaal als in de laaste week(en) wat bladeren geel worden? Dit is toch juist afbloeien van de plant waardoor alle aandacht nog even naar de toppen gaat. Voor de rest ziet het er niet verkeerd uit toch? Mooie planten met veel toppen. Het kan altijd beter maar je soms heb je daar geen grip op en moet je tevreden zijn met wat de plant doet ^^

 

And keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

 

Ik heb totaal geen ervaring maar is het niet normaal als in de laaste week(en) wat bladeren geel worden? Dit is toch juist afbloeien van de plant waardoor alle aandacht nog even naar de toppen gaat. Voor de rest ziet het er niet verkeerd uit toch? Mooie planten met veel toppen. Het kan altijd beter maar je soms heb je daar geen grip op en moet je tevreden zijn met wat de plant doet ^^

 

And keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wiet Forummers,

 

@ zODd: Ik ben tevreden met wat de natuur me geeft, Het stikt van de kristallen op de toppen en het is wel goed zo.

Het is ook wel rijp maar het is gewoon dat theoretische, 6.5 a 7 weken bloei. het loopt meestal juist meer uit dan dat het korter is.

 

@ wietfreak: Ik heb de SK klaar met knippen nou, nu de SQ nog, vanavond weer verder.

 

@ Zondags Smoker: Je hebt gelijk dat met het afbloeien de bladeren geel kunnen worden doordat de energie naar de toppen gaat en omdat je in de laatste 10 tot 14 dagen alleen water geeft.

Er volgen later nog foto's van de feest slingers (drooglijn met toppen :o )

 

Al met al zien de toppen er zeer potent uit met een heerlijk aroma.

Het hangt lekker te drogen in me slaapkamer dus ik slaap in een heerlijke geur :(

Ik laat het meestal 2 to 3 weken hangen.

Ik heb ook een digitale pocket weegschaal en als alles droog is zal ik het eens gaan wegen hoeveel het is geworden.

 

gallery_29709_11729_395508.jpg

gallery_29709_11729_739505.jpg

gallery_29709_11729_1448216.jpg

 

Tot laterz...

 

Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow :o

Wat een lekker kweekje zeg :(

die zal lekker worden hoor!

Hoelang heb je er nu totaal over gedaan vanaf de ontkieming tot de oogst?

 

 

gr

Koekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat ziet er toch niet verkeerd uit. :(

 

Veel plezier met je rook (vap) waar!

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...