Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Dit jaar maak ik eindelijk werk van een kweekverslag, na ondertussen 2jaar op het forum te zitten...

Het is wel niet m'n eerste kweek, een eerste maal heb ik een vensterbankkweek geprobeerd met enkele NLX stekken. Gewone bloemaarde en algemene vloeibare voeding als toevoeging en in de bloei PK 13-14. Toch een mooie 40 tal gram de plant kunnen oogsten! :)

 

Daarna verhuisd naar een huis met een mooi balkon. Jammer genoeg wat weinig zon ter beschikking :P Maar gezien de omstandigheden toch nog gezonde planten kunnen opkweken (wel wat last gehad van rupsen, maar gemakkelijk kunnen verwijderen met de hand) Ook hier ongeveer een 40 tal gram de plant (deze keer uit zaad opgekweekt).

 

Na een jaar of drie verhuist naar een mooi huis met tuin!!! Nu kon het echte werk beginnen. Heb me een serre aangeschaft 2,5m op 3,5 op de zonnigste plaats in de tuin geinstaleert. 3tal durban poison stekken en 2 lemon skunk planten uit zaad gezet. Compost vismeel en beendermeel door de grond verwerkt en schimmels en bio-organismen aan toegevoegt. Het was al hou een ware jungle :) . Het resultaat was een 100tal gram per plant.

 

Dit jaar wil ik het nog beter doen natuurlijk.

 

Wil deze keer wat soortje uitproberen en heb daarom een colourmix van dutch passion aangeschaft met 2 Fresian dew, 2 Passion #1 en 2 shamaan zaadjes. (feminized)

 

Ik wil deze maal terug enkel met organische toevoegingen werken. Heb wat opzoekwerk gedaan ivm de grond verbeteren. Ik zit hier namelijk met een nogal zanderige grond, qua drainage is dit prima maar voedingstoffen gaan ook vlug verloren. Ook het bodemleven wil ik verbeteren.

Daarom ben ik begonnen met mix samen te stellen: 50 % houtskool en 50% compost met wat beendermeel en kippemest.

Dit begiet ik om de 2 dagen met schimmels en bio-organismen; dit 1 à 2 maanden om het goedje op te laden zeg maar.

Ik heb hier niet het warm water uitgevonden, verre van, heb alleen wat informatie verzameld en wil ik dit eens testen. Dus alle verdere informatie is meer dan welkom.

 

Nu de zaadjes heb ik op 18april tussen 2 zakdoekjes laten ontkiemen. Ruim een dag later heb ik ze in stekaarde gedaan.

Een weekje later steken er 5 al hun kopje boven.

 

Ale genoeg gezever de foto's :

 

Bij deze heb een vernauwing net onder het blad... waar zou dit aan kunnen liggen?

 

SVP de goede links naar je foto s gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een klein probleempje met je foto's...

Je img code is blijkbaar niet zo goed gelukt :P

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

[ img ] voor je `afbeelding link` en

 

[/ img ] er achterrr

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compost toevoegen om zanderige grond te verbeteren is prima, maar 50% houtas? Houtas bevat vooral veel kalium dat direct en volledig oplosbaar is in water, en waarmee je met doseren dus erg voorzichtig moet zijn. 50% is wel heel erg veel, enig idee hoeveel hout je nodig hebt voor een kilo as? Doordat de kalum in houtas volledig oplost in water spoelt het ook snel uit trouwens. Voor gebruik op zandgrond is het goed je compost vooraf te mengen met bijvoorbeeld bentoniet. Goed mengen en ook oppassen met de hoeveelheden, anders krijg je waterondoordringbare korsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ben het vwb het houtas helemaal eens met Groengif.

Ik had vorig jaar planten staan op een ongebruikte volkstuin. Ook op een plek waar een paar jaar daarvoor een schuurtje was afgebrand had ik een plant staan. Deze groeide in vergelijk met de anderen erg slecht!

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dit zou beter moeten lukken. Computerleek eerste klas :P

 

 

gallery_22201_11928_1025841.jpg

 

Deze heeft een versmalling juist onder het blad... Kan dit kwaad? Wat zou het probleem kunnen zijn?

 

gallery_22201_11928_856045.jpg

 

ne blauwhelm seh :)

 

gallery_22201_11928_431345.jpg

 

gallery_22201_11928_1380067.jpg

 

gallery_22201_11928_413431.jpg

 

hard labeur om de houtskool in kleinere stukjes te kloppen

 

gallery_22201_11928_352188.jpg

 

de mix

 

Compost toevoegen om zanderige grond te verbeteren is prima, maar 50% houtas? Houtas bevat vooral veel kalium dat direct en volledig oplosbaar is in water, en waarmee je met doseren dus erg voorzichtig moet zijn. 50% is wel heel erg veel, enig idee hoeveel hout je nodig hebt voor een kilo as? Doordat de kalum in houtas volledig oplost in water spoelt het ook snel uit trouwens. Voor gebruik op zandgrond is het goed je compost vooraf te mengen met bijvoorbeeld bentoniet. Goed mengen en ook oppassen met de hoeveelheden, anders krijg je waterondoordringbare korsten.

 

@groengif Houtskool is geen houtas

 

Ik haal gedeeltelijk m'n idee uit deze link:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;hl=houtskool

 

De 50% compost en 50% houtskool is maar een mix waarvan ik zo'n 5 à 6l in een plantgat zal mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kast en leuke soortjes.

Ik ga zeker mee kijken.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...