Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spafruit

Bloeitijd naar 6 week met 13/14uur licht per dag?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik zie een paar topics hier en op internet met mensen die op 13uur licht per dag bloeien.

Werkt dit nu alleen puur opbrengst verhogend of is het juist om de bloeitijd terug te dringen zodat je bijv op 6 week al rijpe planten hebt?

 

Als ik PP'tjes op 14uur licht zet duurd de week eigenlijk maar 6 dagen (7x12uur = 84uur en 6*14 ook). Moet ik op deze manier denken en werkt dit ook met PP's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de proef al meerdere malen uitgevoerd.

(welliswaar alleen op cocos)

 

of het de bloei cyclus verkort ............NEE..

JA MISSCHIEN MET 2 DAGEN :P

 

met een gevoelig soort heb je kans op reveg, nou dan ben je al meteen uitgescheten...

echter heb ik al een keer een reveg periode overwonnen met als resultaat hele dikke toppen, maar het duurde dan ook wel 3 weken langer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmm dus uw stelling (spafruit) is :

 

- als je de dag langer maakt (zomer,lente),dan bloeit de plant af.

 

ik denk dat je hier een beetje fout redeneert.een plant in de natuur bloeit volgens mij af als de dagen korter worden (herfst).

dus dagen langer maken is volgens mij bullshit.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee natuurlijk werkt dat niet.

 

jouw theorie is gebaseerd op de aanname dat de plant de lichturen telt als het ware.

 

maar dat doet de plant dus niet, tijdens de dag en nachtperiode zijn er verschillende systemen en hormonen actief die samen een complete dag/nacht cyclus representeren.

 

dus moet de plant een dag en nachtperiode hebbben gehad voordat de plant denk "hey, we zijn weer een dag verder"

 

logisch toch? het is een beetje hetzelfde als dat jij in 24 uur 3x naar bed ben geweest en weer wakker bent geworden met de gedachte dat je inmiddels al 3 dagen verder bent dan werkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...