Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
using jopie

1000 Watt op 1.44 m2

Recommended Posts

Nieuwe ronde is van start!

 

Ik begin met 48 stekjes, waarvan er nog 15 naar een maatje gaan.

Even kijken of ik met elf liter ga of met 14 liter potten.

Ik wil van de zomer nog wel ff weg dus elf lijkt voorkeur te hebben.

Dan hoef ik namelijk minder lang voor te groeien en ga ik eventueel niet toppen.

 

Nu staan ze al lekker voor te groeien onder een 400 watt lampje.

Het plan is om straks te kijken of ik 1000 watt erboven kan hangen ivm de tempratuur, eventueel zelfs 1200.

Maar kan ook de andere kant op: 800 watt

temperatuur is nu rond de 29 graden LV rond de 55%.

Om de LV wat op te krikken

 

Verder:

Gout biologische voeding (zonder de enzymen).

Specialmix goldlabel aarde.

1000m3 afzuiger welke door 12.5 cm naar buiten wordt afgevoerd.

 

We zitten nu in dag drie

De eerste dag heb ik wortelstimulator erbij gegooid, tweede dag geen voeding, derde dag weer wortel stim.

Eerste dag zo'n 125 ml per plant (was te weinig). Tweede dag 250 ml. 3e dag 125 ml.

 

Foto's

Voor het overzicht (wederom)

gallery_10236_11415_31818.jpg

 

De nieuwe lichting :P :

gallery_10236_11915_2014294.jpg

 

gallery_10236_11915_1865112.jpg

 

Een enkeling lijkt het nu al niet te halen

gallery_10236_11915_468077.jpg

 

Om de LV wat op te krikken ligt er naast de plantjes een platic bak met daarin twee handdoeken (deksel van een ton voor de oplettende kijkers :))

gallery_10236_11915_3258976.jpg

 

De aarde (boeiend...)

gallery_10236_11915_3407160.jpg

 

Zoals gebruikelijk hoop ik dat jullie losschieten met vragen opmerkingen en tips!

 

Alvast een fijn pasen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien de slappe steks vaker besproeien,t lijkt me namelijk niet zo vochtig onder die fles.

ik vat t idee wel,maar als je de tijd ervoor hebt ,besproei ze desnoods 3 x daags.lamp lekker hoog.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet er in die flessen geen gatten zitten voor verse lucht?

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer jij nu al cola flessen te kweken,..? :P

 

 

haha

nee geintje hoor maar die moet je snappen om het grappig te vinden.

 

 

 

maar even ter zaken, waarom die flessen er overheen?

zal dat ze nog redden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, je kan beter ff een paar gaten in die cola flessen maken. Wordt er heeeel warm onder zo:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben idd ook een beetje fresh air nodig :) prik er een paar gaatjes in....

 

Vrouw van blower die cola flesjes zijn voor de lucht vochtigheid hoog te houden alleen zie ik bij deze flesjes niet dat het daar vochtig is :P

Sproei ze gewoon even nat zodat de vocht verdampt en in de fles blijft hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey, thnx voor de reacties allemaal! zal er even wat gaten in maken dan!

Maar als ik ze ga besproeien moet ik dan niet bang zijn voor gaten die er in gaan branden?

 

Foto's zijn genomen toen de lamp net weer aan ging, en heb een heleboel flessen eroverheen gedaan nadat ik ze heb verplaatst. Daarom ziet het er misschien wat minder vochtig uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL! je vermoord je stekjes op deze manier.. wat gebeurd er met jou denk je als je een vuilniszak over je hoofd trekt zonder gaten erin :P

ik weet niet hoelang ze al geen zuurstof krijgen maar voor sommigen zal het al te laat wezen :)

 

en sproeien doe je wanneer de lampen op het punt staan om uit te gaan.. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kreeg het er al een beetje benauwd van..

 

Eerste dag zo'n 125 ml per plant (was te weinig). Tweede dag 250 ml. 3e dag 125 ml.

Volgens mij zie ik dat je de pluggen niet allemaal onder het substraat hebt gedaan. Pluggen drogen heel snel uit, je aarde niet zo. Geef in het begin alleen een beetje water aan de plug om te voorkomen dat deze uitdroogt. De wortels moeten wel een beetje gaan zoeken in de aarde, zeker niet te veel water als ze zo klein zijn. Gaan ze nog hangen? Lamp verder weg een paar dagen of even een plastic vel over je planten spannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, thnx allemaal voor de reacties.

De flessen zijn geprikt en vanmorgen hing bijna niks meer slap. Door de gaatjes in de flessen bleef het niet meer zo mooi vochtig onder de fles.

Zal er wel iets voorzichtiger mee zijn, ivm de tempratuur.

Mijn theorie is dat het een beetje kiezen is tussen wat minder zuurstof en wat meer LV, dus bij slap hangende plantjes is het een soort van boost. Maar volgens mij zijn jullie het daar totaal niet mee eens, maar nu zijn toch vrijwel alle flessen er al af :).

Ik heb het flessen systeem hier van iemand afgekeken, ik deed het vroeger altijd met boterhamzakjes an dat werkte prima eigenlijk.

 

Zover de flessen, iig bedankt voor de heads up allemaal! :P

 

Whazzup thnx voor de scherpe reactie, ik heb wat aarde aangevuld! Zal eens kijken of ik vandaag water in een kleine hoeveelheid kan geven. De 250 ml is ook wel veel, maar het was ook een kleine schrik reactie op allemaal slap hangende plantjes.

 

PS volgens mij zit er wat bloei in de stekken> gewoon doorgaan met groeien lijkt me?

 

Grtn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gebeurt vaak dat stekken wat voorbloei gaan vertonen, wat pistils. Zeker als ze een paar dagen in een donkere doos hebben gestaan.

 

Een klein scheutje water op de plug in het begin is meer dan zat. Eventueel je pot afdekken om overmatige verdamping te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Whazzup,

 

Wederom bedankt! Ik kies ervoor om de aarde niet af te dekken omdat ik al wat moeite heb de LV hoog te houden. Met die hoge buiten temperaturen betekend dit dat ik wat moet zoeken naar een balans tussen temperatuur (afzuiging) en LV.

 

Daarom ga ik liever wat vaker kleine scheutjes water erbij doen dan de aarde af te dekken. Ik neem aan dat dit een gunstig effect heeft op de LV. Als de temperatuur weer wat zakt kan ik de potjes wel afdekken. Wat is jouw visie hierop?

 

Wat betreft de stekjes: de lichte bloei verschijnselen zullen dan niet zoveel gevolgen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey us Jopie zag via je link dat je alweer begonnen was suc6 met je ronde man en keep it cool :)

en het valt nu niet mee om je lv omhoog te krikken maar je heb voor 40 euries al een luchtbevochtiger wat met dit weer geen overbodige luxe is natuurlijk je stekken gaan weer goed las ik zou de lamp voorlopig nog wel lekker hoog hangen vond hem wel erug dichterop hangen bij de stekken :)

Greetzzz,M :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Mena,

 

Ik dacht dat die dingen een stuk duurder waren! Morgen maar eentje gaan halen dan inderdaad! Kan wel uit, Thanx :huh: !

Afstand tot licht is nu 45 cm. Vorige keer heb ik met deze setup vanaf het begin 40 cm aan gehouden, eigenwijs als ik ben ;)

heb wel een speciaal groeila,pje welke ook maar 400 Watt is. Het is toen eigenlijk heel goed gegaan, zijn mooi klein gebleven en dat betekent naar mijn ervaring weer compacte en zware toppen. Mocht je een goede theorie hebben waarom niet, laat het weten. Ik zie iig geen krullende bladeren en heb die de vorige keer ook niet gehad.

 

Nou goed :wub: : tijd voor de UPDATE !

 

Dag 6 groei.

 

Dag 4 is er geen water gegeven

Dag 5 100 ml

dag 6 variërend van niets tot 100 ml.

 

Min temp 22, max 32

LV rond de 45.

 

5 zijn er afgevallen (hebben het overpotten niet gehaald) twee lijken het ook kut te doen... Maar no worries: genoeg over! Heb er minimaal 18 nodig en mijn maatje minimaal 9.

 

FOTOS!

 

Hier staan ze:

gallery_10236_11915_2619258.jpg

 

Deze wint de miss beauty contest:

gallery_10236_11915_1165144.jpg

 

Hier en daar hangen wat bladeren lichtjes slap, denk door de lage LV

gallery_10236_11915_894694.jpg

 

Maarrr, wat me toch lichte zorgen baart is de bladkleur van een enkel plantje, deze is het ergst.

gallery_10236_11915_2896318.jpg

 

Hebben jullie een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo UsJ wat is je Ph... er lijkt nl wel een blokkade ergens en yep moet je zelf weten natuurlijk ieder zijn ding maar goed je vergeet dat met stekken ze net onder tl komen en dan gelijk onder hps op zoon korte afstand gaan ze niet fijn vinden. Vind dat je ze ook vaak te nat zet krijg je luie wortels van. Kijk is naar de wortels van die stekken die afgevallen zijn waren die goed geworteld........ ;)

Greetzzzz,M :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo MM,

 

Ik heb geen Ph meter dus dat is wat moeilijk. Heb echter niet veel gevoed, twee keer een normale portie voeding en 1 keer een halve portie. De aarde is slechts licht voorbemest of helemaal niet. Helaas kan ik die sfgevallen stekken niet echt reeel inspecteren want die zijn vrijwel meteen dood gegaan.

 

Die blokkade komt door de osmose welke nu niet goed zou plaatsvinden denk je? Dus wat meer spoelen nog?

 

Grtn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen zou ik zeker doen las dat je nu al was begonnen met voeden wat ik met stekken van nog geen week oud zeker niet zou doen voor de rest heb ik ,en zag dat whazzup ook al zei dat je je lamp hoger moest hangen dus ik denk dat je je eigenwijzigheid maar is opzij moet zetten anders heeft het niet echt nut om om raad te vragen :huh: Geen ph meter? dat is tegenwordig echt een must evenals een Ec meter.Greetzzz,M ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou me ook niet verbazen als ze te nat staan. Plantjes van deze grootte geef ik niet iedere dag water. Spoelen lijkt me niet nodig, ik zie eerder stikstofgebrek en vveel voeding hebben ze nog niet gehad, wel veel water. Voeding kun je beter in lage doses continu meegeven dan een keer een hele hoop. Tenzij je organisch kweekt.

 

Maar ik zie ook bladrandjes omkrullen: te warm. Lamp omhoog en nadat het licht uit is een keer een goede bladvoeding spuiten. Voel je potten hoe zwaar ze zijn! Een luchtbevochtiger is erg aan te bevelen.

 

Potjes afdekken is goed on verdamping van water uit de pot tegen te gaan en er voor te zorgen dat ook de bovenste laag van je medium goed doorworteld raakt, dat kan 10-20% beter gebruik van je medium schelen. Zodra de plant zelf voor schaduw zorgt kun je de dekjes al verwijderen.

 

Ik zie trouwens dat je SPECIAL MIX gebruikt!! Dan kan ik heel helder zijn: iedere voeding die je nu geeft is te veel. Special Mix is zwaar voorbemest en hoef je echt een week of 4 niet te voeden, na 3-4 weken kun je voorzichtig gaan beginnen met aanvullen van de voeding met bloeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Whazzup en Mena,

 

Bedankt voor de replies cool! Ik ga de aarde morgen afdekken dan maar! Lamp hangt wat hoger. Kunnen ze nu al een afstand van 45 cm aan, of moet hij toch nog even wat hoger? Het valt me wel op dat ik het gevoel heb dat de plantjes wat strekken op het moment.

 

Ben bij twee GS geweest en een bevochtiger was daar rond de 200 euro :huh: wel even een verschil met de prijzen op internet; dus dat vond ik teveel. Ik heb nu een mistmaker aangeschaft, doet helaas niet erg veel. De LV zit nu rond de 50 a 60 %

Gister geen water gegeven en vandaag weer zo''n 100 ml. Ben dus gestopt met voeding.

 

Ik denk dat ik ze morgen ga toppen. Zit hier nog over in dubio ivm de lengte van deze ronde en zomervakantie.

 

Even wat foto''s erbij, inmiddels dag 11 groei:

 

Het grof ziet er inmiddels gewoon wel goed uit.

gallery_10236_11915_1207415.jpg

 

Dit is wel heel lelijk, drie vingers:

gallery_10236_11915_3481111.jpg

 

gallery_10236_11915_3550789.jpg

 

De mistmaker:

gallery_10236_11915_1355689.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij het resultaat. Alles staat nu ook mooi op grootte. Kleintjes in het midden, groten aan de zijkant.

 

gallery_10236_11915_2903694.jpg

 

Alles is getopt behalve de miskraampjes voorin.

Deze gaan nog weg: Hou er dan iets minder over dan gewenst maar hou toch liever wat sterkere over. Of zal ik er hiervan gewoon twee in 1 pot doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz Using Jopie ;

 

Opgelet met die mistmaker die je gebruikt .... Daar zit een lampje in zo te zien , en

laten ons plantjes dit nu niet graag hebben .

Je zou de eerste niet zijn die ergens n lampje over het hoofd ziet met n hoop hermannen

tot gevolg .

groeten Poppa :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

no thnx... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...