Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vlinder-tje

Welke wiet kopen voor cannaboter?

Recommended Posts

Ik wil binnenkort wietboter maken om die later te kunnen verwerken in muffins, truffels of iets dergelijks.

 

Onlangs heb ik dat ook gedaan: 1 gram buitenwiet gekocht en dat gebruikt op 100 gram boter.

Uiteindelijk omgerekend per portie 0,125 gram wiet (direct na wakker worden gegeten, dus op een lege maag).

 

Ik vond het effect heel subtiel (met name gevoel dat de tijd trager ging + ontspannen), maar wel prettig.

Ik wil het voornamelijk gebruiken voor een ontspannend effect en ik wil zeker niet gaan trippen op cannabis!

 

Ik vraag me af of het veel verschil maakt welke wietsoort ik gebruik om de wietboter mee te maken.

De shop heeft de soort die ik de vorige keer gebruikte al niet meer.

Zijn de goedkope buitenwietjes in principe allemaal geschikt om wietboter mee te maken?

 

Zijn de duurdere (binnenwiet) soorten 'lekkerder'?

Zit er veel verschil in smaak van wietboter afhankelijk an de soort die je gebruikt? Of gaat het dan vooral om verschillen in sterkte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte: Natuurlijk maakt de sterkte van de wiet uit. Van wiet met 5% THC heb je meer nodig dan van wiet met 20% THC.

Smaak: Naar mijn mening smaakt alle niet-bewerkte wiet gewoon naar wiet en zijn alle wietsoorten even ranzig om naar binnen te werken. Ikzelf krijg geen tosti met de allerduurste wiet naar binnen, omdat ik dan meteen moet kotsen. Hoe dat komt? zou het niet weten. Ik vind het blijkbaar gewoon heel erg smerig. Spacecake gaat daarentegen wel.

Effect: Het effect van orale inname is totaal anders dan d.m.v. inhalatie. Er is echter nog steeds verschil te merken tussen soorten.

 

Alle wiet kan je natuurlijk gebruiken (zelfs bladafval), maar het beste is het om sterkere wiet te gebruiken, zodat je niet zoveel wiet nodig hebt om potente wietboter van te maken. Hierdoor komt er minder smaak aan de wietboter en verlies je minder boter die in het afval blijft zitten. Het makkelijkste is natuurlijk hasj. De regel is echter wel dat bladafval veel goedkoper is en een brok hasj veel duurder. Beslis dus voor jezelf wat je het belangrijkst vindt: prijs of smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het bij de koffiesjhop vragen, eenj potent wietje met niet een overheersende smaak voor in de boter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal zon ouderwetse voordeelzak. Als ik spacecake eet dan probeer ik het sowieso zo snel mogelijk in mn maag te krijgen. Net als hasjmelk, f**in ranzig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, als je t snel binnen wilt hebben, dan doe je drie eeltlepels roomboter smelten daar hasj door roeren tot t een mooie egale kleur heeft, en mooi is opgelost. dan voeg je 3 eetlepels suiker to, die ook weer goed doorroeren, dan 3 eetlepels bloem, dan kneden, en je hebt koekjesdeeg. waar je bolletjes van maakt, en zo doorslikt.

 

ik heb ook wel eens hasjpoeder in capsules gedaan, maar dat werkte pas 6 uur later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlindertje,

 

ik denk dat het eerst belangrijk is jouw soortje te vinden. Iedereen reageert nu eenmaal anders op een bepaalde soort. Als je dat voor elkaar hebt, is het de kunst deze soort regelmatig aangevoerd te krijgen. Zoals je al aangaf had de coffeeshop de eerste soort al niet meer. Dat heb ik als medicinaal gebruiker ook met grote regelmaat en dat is heel vervelend. Als je mazzel hebt, is jouw soort buiten te kweken en kun je er 1 in de tuin zetten. Dan heb je in ieder geval heel wat receptjes van.

 

Wel nu... een ander zeer belangrijk aspect bij eten van wiet vind ik of het organisch/biologisch is dan wel chemisch gekweekt. Ik voel er weinig voor een zooi landbouwgif door m´n eten te roeren en dan wordt de spoeling in de gemiddelde coffeeshop al weer een stuk dunner.

 

Binnenwietsoorten zijn zeker niet beter. Ze mogen dan vaak meer THC bevatten (ook al discutabel), maar de uitwerking is het gewoon niet. Ik vind de high van de buitenwiet veel meer bevredigend. Voor je boter maakt het niets uit. Je moet alleen iets meer wiet door je boter roeren. Het gaat toch om de THC.

 

Ik weet niet waar je zit, maar er zijn vast wel wat betrouwbare adresjes te vinden in jouw buurt. En anders moet je NU de tuin in rennen...

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een jointje rook doe ik daar meestal een halve gram in, hoeveel gram wiet heb je dan nodig om per consumptie met iets gemaakt met wietboter genoeg binnen te krijgen voor ehtzelfde effect? Ben ik begrijpaar ik space nog een beetje..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik een jointje rook doe ik daar meestal een halve gram in, hoeveel gram wiet heb je dan nodig om per consumptie met iets gemaakt met wietboter genoeg binnen te krijgen voor ehtzelfde effect? Ben ik begrijpaar ik space nog een beetje..:(

 

 

voor het zelfde effect ? lol dan lykt 0,3gram WIET of 1gram GRUIS me al voldoende :o

 

Als ik een jointje rook doe ik daar meestal een halve gram in, hoeveel gram wiet heb je dan nodig om per consumptie met iets gemaakt met wietboter genoeg binnen te krijgen voor ehtzelfde effect? Ben ik begrijpaar ik space nog een beetje..:P

 

 

voor het zelfde effect ? lol dan lykt 0,3gram WIET of 1gram GRUIS me al voldoende :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...